نیروگاه گازی

تولید حداکثری انرژی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور

کدخبر : 596823

در سال 1402، واحدهای 21 گانه تولید انرژی نیروگاه گازی ری با تمام توان و ظرفیت خود فعالیت داشته و بخشی از انرژی مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور را تامین نمودند.

 

حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، تولید بیش از دو میلیارد و ۱۴۸ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در این نیروگاه را شاهد بودیم. ضمن این که از این میزان تولید حدود دو میلیارد و ۱۳۵ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.  

بادرستانی با اشاره به این نکته که بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه به اتمام رسیده است، افزود؛ تعداد ۲۱ واحد گازی نیروگاه ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ مورد تعمیر و بازدید قرار گرفت، و دارای آمادگی نسبتاً مطلوبی در جهت تولید برق پایدار در تابستان ۱۴۰۳ می باشد. نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات ۲۱ واحد تولید انرژی که به لحاظ تعداد و زمان، رکوردی بی سابقه محسوب می شود، از ظرفیت واحدهای اتمام یافته خود در سال گذشته برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده نماید. 

ایشان با اشاره به این موضوع که تعمیرات پیشگیرانه و پایش واحدهای تولید انرژی بصورت دقیق و با جدیت انجام شده است و واحد های این نیروگاه بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره ای، با آمادگی کامل در صورت نیاز، با شبکه سراسری برق کشور پارالل شده و بخشی از نیاز شبکه را تامین می‌ نمایند. بادرستانی حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان نمودند. نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن ۲۱ واحد گازی مولد برق با ظرفیت های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۵۴ مگاوات در خدمت شبکه سراسری برق کشور می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: