سند تحول شستا برگ زرین مدیریت دولت سیزدهم

سند تحول شستا برگ زرین مدیریت دولت سیزدهم
کدخبر : 586060

سند تحول شستا در سه فاز 1ساله(تغییر)، دوساله (تحول) و ۵ساله (تعالی) با ۱۲راهبرد از ابتدای دولت مردمی در شستا برنامه ریزی و اجرایی شد. امروز شاهد رشد چشم گیر و تحول عظیم در این ابربنگاه اقتصادی هستیم

به گزارش شماواقتصاد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین هلدینگ چندرشته‌ای بورسی ایران، در چارچوب چشم‌انداز و استراتژی‌های خود، استمرار و افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی بلندمدت برای تمامی ذینفعان خود را هدف‌گذاری نموده است و با این رویکرد سعی در حفظ ارزش دارایی بیمه‌شدگان دارد.

 شستا با اجرای سند تحول و برنامه ریزی سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ و بدون مرز، تلاش دارد ثروت صاحبان‌سهام را با رعایت اصول و ارزش‌ها حداکثر سازد و محل اتکا سازمان تأمین اجتماعی برای ایفای تعهداتش باشد.

هوشمندی در درک و استدلال اطلاعات و بکارگیری آن  در تصمیم ها،چشم‌انداز محوری، نوآوری و خلاقیت در رفع چالش ها، چابک سازی و واکنش سریع و دقیق از جمله تغییراتی است که در پرتو اعتماد عمومی به دولت آیت الله رئیسی در شستا عملی شده است.

شستا در برنامه تحولی خود که برای همه شرکت های زیر مجموعه با دقت و بررسی شرایط آنها، تدوین و اجرایی کرده است، هدف گزاری هایی همچون افزایش سهم شستا در بازار سرمایه و GDP کشور، رشد نرخ بازده دارایی‌ها، افزایش سهم شستا از ایفای تعهدات مستمری سازمان تأمین اجتماعی، افزایش ثروت صاحبان سهام و افزایش سطح جهانی شدن شستا را طرح ریزی کرده است.

با اجرای ۱۲ راهبرد سند تحول  شستا در سال  ۱۴۱۴ این هلدینگ بزرگ تبدیل به هلدینیگی پیشران، هوشمند،چابک در اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود که بالاترین نرخ بازده ، تأمین بلاترین درصد تعهدات سازمان تأمین اجتماعی را در اختیار خواهد شد و  شریکی برتر برای سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

 

۱۲ راهبرد رویکرد انقلابی موجب بازسازی اقتصادی شستا

سند تحولی شستا شامل 12 راهبرد صیانت ، هم افزایی، شفافیت، خروج از بنگاه داری، مولدسازی، چابک سازی، بهره‌وری ، اقتصاد دانش بنیان، بین الملل، سرمایه گذاری، بهینه سازی پرتفوی و تعالی سرمایه انسانی دارد. این سند که با حمایت سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس سیاست های کلان دولت انقلابی برنامه ریزی شده است که موجب بازسازی در ابربنگاه اقتصادی کشور خواهد شد.

 در حال حاضر سند تحول شستا برای تمام هلدینگ ها و شرکت های تابعه تدوین و برنامه یک ساله (تغییر) اجرا و در فاز تحولی قراردارد. حرکت بسوی تحول بنیادی در شستا آغاز شده است که در شاخص های اقتصادی شرکت های زیر مجموعه این موفقیت کاملا قابل لمس است.

 

تغییر با موفقیت پیش به سوی تحول و تعالی

بررسی صورت مالی شرکت اصلی در دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد 1402 نشان از  افزایش ۵۵درصدی درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 346,110,817 دارد

 سود خالص این ابربنگاه اقتصادی  41 درصد رشد داشته است و سودخالص شستا با 54درصد رشد به 328,727,967 میلیون ریال رسیده است.

 

آفتاب شفافیت بر تاریکخانه شستا

یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم مبارزه با فساد و افزایش شفافیت در همه عرصه هاست و امروز شرکتی که در سالهای نه چندان دور به حیاط خلوت سیاسیون مشهور بود با راهبرد شفافیت مدیران انقلابی خود توانست آفتاب شفافیت را بر تاریکخانه شستا بتاباند و با ورود شرکت های زیر مجموعه به بورس ابزارهای نظارت دقیق مردمی را در آنها فعال نماید و جایی برای فساد در سایه عدم شفافیت نگذارد.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای ادامه روند سودآوری خود نیاز به توسعه دارد توسعه ای که موجب رشد تولید و ورود فناوری های نوین به چرخه تولید خواهد شد. به همین منظور  84 پروژه‌ی توسعه‌ای، ایجادی و نوسازی و بهسازی در به ارزش 105,691میلیارد تومان در دست اقدام دارد.  البته باید گفت تغییر رویکردهای اقتصادی به نفع مردم در سال 1401 موجب شد 22 شرکت از شرکت های تابعه، ثبت رکورد تولید از طول تاریخ فعالیت را تجربه کردند.
همچنین ۳۹ شرکت ثبت رکورد تولید ۵ سال اخیر، ۱۹ شرکت تولید بیش از ۱۰۰درصدظرفیت اسمی، ۳۶ شرکت تولید بیش از ۱۰۰درصدظرفیت عملی و ۴۵ شرکت افزایش تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ را بدست آوردند.
 

فرایند اصلاح و بهینه سازی پرتفوی

 سرمایه‌گذاری‌های شستا با هدف ساماندهی سبد سهام شستا و هلدینگ‌های تابعه در قالب برنامه یک، دو پنج ساله در راستای نیل به راهبرد بهینه‌سازی پرتفوی ذیل سند تحول شستا در سال 1401 آغاز گردیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: