عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای۲۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر

عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر
کدخبر : 596966

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پی کسب عنوان برتر حوزه عمران و زیربنایی در همایش بین المللی مناطق آزاد که در مشهد مقدس برگزار شد؛ از اجرای 20 هزار میلیارد طرح عمرانی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: قاسم شریف باوی با اشاره به برگزاری همایش ملی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور به عنوان تیم ملی اقتصاد بین الملل، اظهار داشت:  بر اساس معیارها و ارزیابی های انجام شده، منطقه آزاد اروند در این همایش توانست در حوزه های عمران، فرهنگی و حقوقی حائزعنوان برتر شود.

 وی هدف از برگزاری این همایش دو روزه، راهم اندیشی، هم افزایی، برنامه ریزی و تبیین برنامه های سال جاری و رفع موانع و مشکلات مربوط به مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: اجرا و تعریف ۲۵ طرح زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در آبادان و خرمشهر از جمله شاخص های مهم ارزیابی در این همایش بود که توانست در کسب رتبه برتر این حوزه نقش آفرینی کند.

قاسم شریف باوی اظهار کرد: از این تعداد، هشت پروژه در خرمشهر و پنج طرح در آبادان با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است و ۱۲ طرح نیز سال گذشته تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تکمیل ساختمان ترمینال و توسعه محوطه روبروی فرودگاه، لایروبی انهار، تکمیل و به سازی زمین‎‌های ورزشی چمن و مصنوعی، به سازی مسجد جامع خرمشهر، احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محوطه پارکینگ شلمچه، به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر را از جمله طرح‌های منطقه آزاد اروند نام برد.

شریف باوی گفت: به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر، اجرا چند طرح زمین چمن مصنوعی، احداث پارک خلیج فارس آبادان، احداث تلمبه خانه و دفع فاضلاب سایت ۲ هکتاری شلمچه و احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محورهای داخلی پارکینگ بزرگ شلمچه از جمله طرح‌های است که با پیشرفت فیزیکی متفاوت و بر اساس جدول زمانبندی شده در اجرا است.

معاون فنی و زیربنای سازمان منطقه آزاد اوند در ادامه، گفت: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان طرح شاخص ملی با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی شده توسط متخصصان داخلی طراحی و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان مهم ترین طرح فعلی سازمان منطقه اروند برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و ۹۰ درصد از نیروهای به کارگیری شده در ساخت این پل بومی منطقه هستند.

شریف باوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص‌های عمرانی منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر معرفی شده است.

طرح تفصیلی محدوده منطقه آزاد اروند مورد بازنگری قرار می‌گیرد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از بازنگری طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری و پیرامونی آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون ماده هشت در دست بررسی و طی مدت ۲ سال به نتیجه رسیده و شهروندان از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

شریف باوی گفت: با توجه به نیاز به بازنگری طرح‌های تفصیلی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر و وجود مغایرت‌های متعدد، سامان منطقه آزاد اروند نسبت به برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها و ادرات راه و شهر سازی اقدام به عقد قرارداد بازنگری و تهیه طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری منطقه کرده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش به طراحی احداث شهرک اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین حسینی در شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به منظور تصویب نهایی در اختیار مسوولان استانی قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: