خودکفایی در تولید یک کاتالیست انحصاری کشور آلمان با کمک یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی

خودکفایی در تولید یک کاتالیست انحصاری کشور آلمان با کمک یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی
کدخبر : 597251

یک تکنولوژی جدید و تحت انحصار که مستقیم دی اکسید کربن را به متانول تبدیل می‌کند توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته و وارد مرحله تولید شده است.

به گزارش شماواقتصاد: حسین رفیق دوست، مدیر عامل پتروشیمی فن‌آوران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت پایلوت نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، اظهار کرد: فن آوران همواره در داخلی‌سازی و ساخت کاتالیست با شرکت های دانش بنیان ایرانی  پیشرو بوده است و شرکت سرو یکی از قوی ترین شرکت‌های سازنده کاتالیست در کشور است.

وی با بیان اینکه تقریبا در  واحد متانول و منوکسید کربن پتروشیمی فن‌آوران تمام کاتالیست‌ها ایرانی است، افزود: آخرین کاتالیستی که مانده است، کاتالیست "سنتز" است که برای آن نیز برنامه داریم و کارهایش انجام شده  است و انشالله آخرین ری‌اکتور خود را هم با کاتالیست ایرانی لود می‌کنیم.

مدیر عامل پتروشیمی فن‌آوران، در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت پایلوت نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، بیان کرد: این یک تکنولوژی جدید است که مستقیم دی اکسید کربن را به متانول تبدیل می‌کند.  تکنولوژی و کاتالیست این موضوع پیش‌تر به صورت انحصاری در اختیار آلمان بود اما ما این امر را با دوستان در این شرکت دانش بنیان دولوپ کردیم.

رفیق دوست افزود: این پروژه کاملا دانش بنیان و ایرانی است و ۱۰۰ درصد کاتالیست مورد نیاز در شرکت دانش بنیان سرو ساخته شده است تا با آن از دی اکسید کربن به متانول برسیم و این تکنولوژی به مرحله ساخت هم رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: