ببینید |مرد هندی، مجسمه واقعی همسرش متوفایش را ساخت

ببینید |مرد هندی، مجسمه واقعی همسرش متوفایش را ساخت
کدخبر : 573143

یک مرد هندی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره همسرش که فوت شده مجسمه واقعی اش را ساخت.

راه‌های مختلفی برای یادبود عزیزان از دست رفته وجود دارد. یک مرد در کلکته راهی مناسب برای یادآوری همسر مرحومش پیدا کرده است.  تاپاس ساندیلیا ۶۵ ساله مجسمه سیلیکونی همسر مرحومش را ساخته است تا همیشه به یاد او باشد. همسر او در سال ۲۰۲۱ بر اثر عوارض ناشی از کووید درگذشت.

این مرد هندوستانی پس از مرگ همسرش بر اثر کووید، با ساخت یک مجسمه واقعی خاطره او را زنده نگه می‌دارد. این مجسمه در اتاق مورد علاقه همسر این مرد قرار داده شده، که به نظر می‌رسد که روی مبل نشسته است. بر تن همسر متوفا ساندیلیا همان ساری ابریشمی پوشیده شده است که این زن آن را هنگام شرکت در جشن عروسی پسرش پوشیده بود.

این مرد برای ساخت این مجسمه ۲.۵ میلیون روپیه هزینه کرده است. وزن این مجسمه تقریباً ۳۰ کیلوگرم است. مجسمه ساز سابیمال داس، که عمدتاً با ماکت‌های سیلیکونی برای موزه‌ها کار می‌کند، شخصی است که این مجسمه را ساخته است.

ساندیلیا در این باره به تایمز هند گفت که همسر فقیدش، ایندرانی، گفته بود که دوست دارد پس از مرگش به مجسمه تبدیل شود.

او گفت: «همسرم در ۴ می ۲۰۲۱ درگذشت و من فقط می‌خواستم آرزویش را برآورده کنم.»

 همچنین داس، سازنده این اثر گفت که تکمیل مجسمه ایندرانی یکی از چالش برانگیزترین پروژه‌هایی بود که تا به حال روی آن کار کرده بود و تکمیل آن شش ماه طول کشید. داس گفت: «کاملاً لازم بود که مجسمه حالت چهره واقعی داشته باشد.»

 سندیلیا و داس برای رسیدن به بیان مورد نظر هماهنگ شدند. ساندیلیا گفت: "من مجبور شدم با سابیمال (داس) برای مرحله قالب گیری خاک رس کار کنم. من ۳۹ سال با او زندگی کردم و چهره واقعی در مجسمه همسرم مرا شگفت زده کرد.»

با این حال این مجسمه مورد تایید همه اعضای خانواده قرار نگرفت.

 سندیلیا در این باره گفت: «خانواده من به شدت با ایده نصب چنین مجسمه واقعی مخالف بودند، اما تسلیم شدند. برخی از بستگان و همسایگان به من کمک کردند.»

 او افزود: «اگر می‌توانیم عکس‌های قاب‌دار را بعد از مرگ کسی در خانه نگه داریم، چرا یک مجسمه نه؟»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: