انفجار قیمت دلار/ پیام شبانه آمریکا به بازار ارز

انفجار قیمت دلار/ پیام شبانه آمریکا به بازار ارز
کدخبر : 575593

دیشب خبرگزاری های داخلی ایران خبر دادند خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلند پایه مدعی شده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده را شناسایی کرده‌اند.

این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است

این رسانه مدعی است که تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (۸۴ درصد) فقط ۶ درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است.این ادعا با واکنش فوری ایران و غرب روبرو شد. شب گذشته عده ای از معامله گران ادعای بلومبرگ را شوک شبانه آمریکا به بازار ارز پشت خطی تعبیر کردند.

رشد شبانه قیمت دلار

گفته شد نرخ دلار دیشب در بازار شبانه در واکنش به این ادعا رشد کرده بود. در شرایط فعلی عده ای از بازیگران ارزی تصور می کنند این ادعا ممکن است بر سطح تنش ها بیفزاید و تقاضای احتیاطی در بازار ارز بیشتر شود.این دسته از احتمال تداوم رشد قیمت دلار در بازار امروز سخن گفتند. 

با این حال در صورتی که نرخ دلار در بازارهای مجاور تهران آرام گیرد و از سوی دیگر بازار ساز بتواند چاره ای برای نرخ درهم بیندیشد این امر ممکن است قدرت کاهشی را تا حدودی تقویت کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: