حقوق بازنشستگان | پاداش بازنشستگان | وام بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در گلوگاه بانکی | حقوق بازنشستگان واریز می شود | حقوق بازنشستگان این ماه چقدر است؟

حقوق بازنشستگان در گلوگاه بانکی | حقوق بازنشستگان واریز می شود | حقوق بازنشستگان این ماه چقدر است؟
کدخبر : 566415

احکام اصلاح شده جدید هم‌اکنون در سایت سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از ۲۰ شهریورماه با حکم اصلاحی پرداخت می‌شود.

به گزارش ستاره پارسی :

طبق احکام صادر شده، حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند. حقوق بازنشستگان  همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد. حقوق بازنشستگان  داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ  حقوق بازنشستگان  تاثیر گذار است.   جدیدترین اخبار در رابطه با  حقوق بازنشستگان  را از سایت ستاره پارسی پیگیری نمایید.​

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیشتر با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح گفت: احکام اصلاح شده جدید هم‌اکنون در سایت سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از ۲۰ شهریورماه با حکم اصلاحی پرداخت می‌شود. سازمان تأمین‌اجتماعی با رد شایعات مربوط به عدم اعمال افزایش مستمری بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد: طبق وعده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مستمری شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار محاسبه شده و در حال پرداخت است.

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، در پی خبر اشتباه یک خبرگزاری که در کانال تلگرامی خود مدعی شده حقوق شهریور ماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بدون اعمال افزایش پرداخت شده، از بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه برخی سایت‌های خبری و کانال‌های فعال در فضای مجازی نیز بدون راستی‌آزمایی این خبر کذب را بازنشر کردند.

سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: قابل توجه آن که حتی در همان کانال تلگرامی نیز بسیاری از مخاطبان با رد این ادعا، اعلام کرده‌اند حقوق شهریور ماه آنان با افزایش وعده داده شده و مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شده است.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار در مورد حقوق بازنشستگان سایر سطوح از بیستم شهریور آغاز شده و ادامه دارد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیشتر با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح گفت: احکام اصلاح شده جدید هم‌اکنون در سایت سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت است و حقوق این قشر از ۲۰ شهریورماه با حکم اصلاحی پرداخت می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهارداشت: براساس مصوبه جدید وزرای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی (که در قالب اصلاح مستمری سایر سطوح به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده بود) اعلام شد که اصلاح احکام حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در شهریور ماه جاری انجام شده و پرداختی‌ها نیز مطابق با احکام جدید خواهد بود.

ادامه خبر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح و میزان افزایش حقوق آنها را اینجا بخوانید. سازمان تأمین اجتماعی اکنون ۴۵ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش دارد که ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و حدود چهار میلیون نفر نیز بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان هستند.

اختلالی بانکی در حقوق بازنشستگان

گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلالات بانکی، عامل عدم واریز حقوق برای بازنشستگانی بوده که در روزهای تعطیل باید حقوق برای آنها واریز می‌شد. در حالی دولت پرداخت حقوق بازنشستگان با احکام جدید را از بیستم شهریورماه آغاز کرده که عدم واریز حقوق برای برخی بازنشستگان در روزهای گذشته باعث نگرانی آنها شده بود.اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلالات بانکی، عامل عدم واریز حقوق برای بازنشستگانی بوده که در روزهای تعطیل باید حقوق برای آنها واریز می‌شد.بر همین اساس، این گروه گفته شده که دیروز حقوق برایشان واریز می‌شود.

بنا به این گزارش، واریز ششمین حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان کارگری که براساس وعده‌ها عددی متفاوت خواهد بود، از بیستم شهریورماه آغاز شده است و مستمری بازنشستگان براساس حروف الفبا واریز می‌شود.طبق احکام جدید صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.درحال حاضر بازنشستگان مشمول می‌توانند علاوه بر مشاهده احکام جدید، افزایش اعمال شده بر روی فیش‌ مستمری شهریور ماه مشاهده کنند.

تا ماه گذشته، مستمری بازنشستگان سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی بر مبنای افرایش ۱۰ درصدی پرداخت می‌شد. این شیوه افزایش به دنبال مداخله مجلس باطل اعلام شد. در نتیجه دولت پذیرفت تا برای این گروه از بازنشستگان افزایش سی‌ و هشت درصدی در نظر بگیرد.

سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته دارد. از این تعداد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سایر سطوح بگیر هستند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان 

دبیرکل خانه کارگر گفت: بازنشستگان همچنان منتظر پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی خود از سال ۱۴۰۰ هستند و امیدواریم با درایت و مدیریت سازمان این خواسته به حق بازنشستگان محقق شود. حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ضمن تشکر از همراهی و همدلی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اجرای مصوبه شورای‌عالی کار و افزایش ۳۸ درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان، معیشت و درمان بازنشستگان را از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برشمرد.

صادقی با تشریح مساله متناسب‌سازی عنوان کرد: بازنشستگان همچنان منتظر پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی خود از سال ۱۴۰۰ هستند و امیدواریم با درایت و مدیریت سازمان این خواسته‌ی به حقِ بازنشستگان محقق شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث مهم سازمان پرداخت. وی با یادآوری این موضوع که ضریب پشتیبانی رو به کاهش است و این مسئله باعث کسری بودجه سازمان می‌شود، عنوان کرد: ادامه این روند قطعا به نفع سازمان نیست و باید تدابیر درستی در این خصوص اندیشیده شود.

صادقی در ادامه با پرداختن به مساله درمان، گفت: یکی از مشکلات جدی بازنشستگان همین بیمه‌های تکمیلی درمان است. گاهی بیمه‌گر به تعهدات خود عمل نمی‌کند و پیامدهای منفی آن متوجه بازنشستگان می‌شود.

وی بیان کرد: ما از ابتدا هم با این نوع بیمه مشکل داشتیم و معتقد بودیم که قانون الزام به درستی باید اجرا شود. به عبارت دیگر سازمان تأمین اجتماعی باید به گونه‌ای عمل کند که بازنشستگان دیگر نیازی به بیمه مکمل نداشته باشند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اتحادیه همواره و در همه دولت‌ها به دنبال مطالبات بازنشستگان و بیمه شدگان بوده و برای این اتحادیه فرقی نمی‌کند چه کسی بر مسند مدیریت سازمان باشد. در هر برهه‌ای که مدیریت تأمین اجتماعی به خواسته‌ی به حقِ بازنشستگان توجه کرده است، ما با او همسو شدیم و اگر اینگونه نبوده، ما مقابلش ایستادیم.

در این جلسه همچنین میرهاشم موسوی ضمن تشکر از پیگیری‌های جدی و به حق اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در خصوص مطالبات بازنشستگان به بیان مسائل و مشکلات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: سال قبل که این مسئولیت را قبول کردم در جواب خبرنگاری که پرسید مهمترین اولویت شما چیست، پاسخ دادم که اولویت اول من پرداختنِ به موقع به حقوق بازنشستگان و اولویت دوم توجه به درمان بیمه شدگان است.

وی متذکر شد: تقریبا تلاش کردم در این مدت به تعهدات خود عمل کنم. اولین اقداماتی که در سازمان صورت گرفت قطع وابستگی به سیستم بانکی و استقراض از بانک برای پرداخت هزینه‌ها بود که به لطف خدا حداکثر توان خود را معطوف به این موضوع داشتیم./خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: