سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب از زبان محرابیان

سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب از زبان محرابیان
کدخبر : 575902

وزیر نیرو ضمن اعلام اینکه شورای حکام آب بالاترین رکن توسعه همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در حوزه آب است، گفت: تاکید اعضا بر فعال کردن مرکزی به منظور تبادل آرا و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه آب است.

به گزارش شما و اقتصاد: علی اکبر محرابیان در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری در جمع خبرنگاران گفت: شورای حکام آب مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری بالاترین رکن توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در حوزه آب است که عمدتا در حوزه‌های غرب، جنوب آسیا، آسیای میانه و شمال آفریقا فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه دیپلماسی دولت به ویژه در حوزه آب امروز شاهد برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری به ریاست ایران بودیم. این شورا ۱۸ عضو دارد که اغلب کشورها به صورت فعال حضوری و برخی هم به صورت برخط حضور داشتند.

وی گفت: باعث تاسف شد که دو عضو فعال این اجلاس به خاطر زلزله سهمگین ترکیه و سوریه نتوانستند به صورت مستقیم در تهران حضور یابند و به صورت برخط مشارکت داشتند.

او با اشاره به مذاکرات مفصل و مشارکت و ارائه نقطه نظرات اعضا در این اجلاس ضمن ارائه هشت پروپوزال از سوی دبیرخانه اجلاس گفت: اعضای شورا نقطه نظرات کشورهای خود در ارتباط با این پروپوزال‌ها را ارائه کردند.

محرابیان با اشاره به موارد مهم مطرح شده در این اجلاس گفت: ضرورت همکاری کشورهای عضو برای مدیریت تبعات و پیامدهای تغییر اقلیم در منطقه، توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، تعامل و تبادل تجربیات و اقدام برای ارتقای کیفیت آب شرب شهری و روستایی در برابر آلاینده‌های شیمیایی و صنعتی از جمله موارد مهم مطرح شده در این اجلاس بود.

وزیر نیرو ادامه داد: تعامل و هم اندایشی برای مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و به ویژه ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان بود.

محرابیان، تعامل و تبادل نظر برای بهره مندی از دانش و فناوری‌های روز برای مدیریت چالش‌های آبی اعم از کشاورزی، شرب و صنعتی و تعامل و تبادل نظر برای مدیریت و جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های مدیریت آب شهری و روستایی را جزو نکات مهم این اجلاس برشمرد.

وزیر نیرو همچنین به حضور فعال نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل به ویژه یونسکو، بانک توسعه اسلامی، اکو و تعدادی دیگری نهاد بین المللی و منطقه ای در اجلاس اشاره کرد و گفت: اعضا بر فعال کردن مرکز به عنوان یک مرکز تبادل آرا و همکاری‌های بین المللی در زمینه آب تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با این نقطه نظرات قرار شد بعد از این مرکز به صورت مستمر و فعال در تبادل نظر با اعضا، بتواند پروژه های خود را پیش ببرد و اعضا نماینده فعالی برای استمرار ارتباط ها معرفی کنند.

محرابیان تصریح کرد: امید است با تصمیماتی که در اجلاس سیزدهم گرفته شد گام مهم و موثری در مدیریت منابع آبی و ارتقای حکمرانی آب در میان کشورهای عضو برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: