بهترین سیستم مدیریت تولید - معرفی پنج نرم‌افزار برتر

بهترین سیستم مدیریت تولید - معرفی پنج نرم‌افزار برتر
کدخبر : 567989

به فرآیند ساخت محصولات یا روند ارائه خدمات، "تولید" (Production یا Manufacturing) می‌گویند. خطوط تولید در شرکت‌های تولیدی نقش قلب سازمان را ایفا می‌کند؛ بنابراین، اطمینان از عملکرد مناسب خطوط تولید از اولویت‌های اصلی مدیران این سازمان‌هاست که بیشترین سنگینی بار این مسئولیت بر دوش مدیران تولید می‌باشد.

یک مدیر تولید، وظیفه مدیریت فنی، تخصیص منابع، تهیه برنامه زمان‌بندی، نظارت و کنترل فرآیندهای روزانه تولید محصولات یا خدمات را بر عهده دارد. مدیریت مناسب خطوط تولید نیازمند آگاهی دقیق از وضعیت خط تولید، میزان سفارشات در راه، موجودی کالاها در انبار و پای کار، آخرین برنامه‌ریزی تولید و وضعیت تعمیرات و نگهداری دستگاه‌ها، ماشین آلات، کیفیت قطعات در حال تولید و منابع انسانی است. همانطور که پیداست جمع‌آوری اطلاعات برای مدیریت مناسب خطوط تولید و ایجاد مزیت رقابتی در شرکت‌های تولیدی بسیار حیاتی است.

در سال‌های گذشته شرکت‌هایی در داخل یا خارج از کشور نسبت به ساخت و ارائه سیستم مدیریت تولید اقدام نمودند، در این مقاله قصد داریم تا پنج سیستم مدیریت تولید برتر داخلی را معرفی نماییم.

 

معیارهای مورد استفاده در انتخاب این شرکت‌ها عبارتند از:

  1. جامعیت و یکپارچگی
  2. انعطاف‌پذیری
  3. کیفیت
  4. کاربر پسند بودن
  5. خدمات پشتیبانی
  6. قیمت مناسب
  7. فعالیت در حوزه انقلاب صنعتی چهارم

با توجه به معیارهای فوق، در ادامه پنج شرکت ایرانی برتر ارائه‌دهنده سیستم مدیریت تولید به ترتیب حروف الفبا معرفی می‌گردد.

image002

 

 

 

 

 

 

 

پنج نرم‌افزار برتر مدیریت تولید :

 

  1. آوید سامانه رایمون

شرکت آوید سامانه رایمون یکی از شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی(ERP) با یک دهه سابقه فعالیت می‌باشد. نرم افزار ERP این شرکت شامل نرم‌افزارهای مالی (اعم از حسابداری، حقوق و دستمزد، بهای تمام شده و ...)، نرم‌افزارهای لجستیک (مانند مدیریت انبار، مدیریت فروش، مدیریت تامین و پیمانکاری و...) و سیستم مدیریت تولید (اطلاعات مهندسی، سفارش گذاری، ثبت عملکرد، تعمیرات و نگهداری، کنترل کیفیت و داشبرد مدیریت تولید) می‌باشد.

این شرکت با هدف ارائه سیستم بهای تمام شده و مدیریت تولید با قیمت مناسب که قابلیت پیاده‌سازی در سازمان‌هایی با پیچیده‌ترین خطوط تولید را دارا باشند، پروژه ساخت سیستم  ERPرا آغاز و برای نیل به این هدف فعالیت خود را با صنعت قطعه‌سازی شروع نمود.

پیچیدگی خطوط تولید و انعطاف‌پذیری بالا در برنامه‌ریزی تولید از ویژگی ذاتی شرکت‌های فعال در صنعت قطعه‌سازی است که همین امر باعث شکست استقرار بسیاری از نرم‌افزارهای ERP در این شرکت‌ها می‌باشد.

خروجی پروژه ساخت ERP مبتنی بر مدیریت تولید رایمون، سیستمی بسیار کاربردی و منعطف می‌باشد که توانایی پوشش طیف وسیعی از نیازهای شرکت‌های تولیدی اعم از اطلاعات مهندسی، ثبت و کنترل عملکرد تولید، برنامه‌ریزی و سفارش‌گذاری تولید، تعمیرات و نگهداری، کنترل کیفیت و ... را دارد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی و منحصر به فرد این نرم‌افزار امکان طراحی و ساخت فرم به صورت کاملا شخصی‌سازی شده و نامحدود با رابط کاربری بسیار ساده توسط کاربران می‌باشد. این امر باعث می‌شود تا بتوان با ثبت تمام دیتاهای خاص فرآیند تولید هر شرکت و تهیه داشبورد و گزارش‌های متنوع، خطوط تولید را به صورت آنلاین کنترل نمود.

یکپارچگی و ارتباط مستقیم سیستم‌های تولید با دیگر سیستم‌ها، قیمت رقابتی، جامعیت و توانایی محاسبه دقیق بهای تمام شده باعث شده است تا رایمون به گزینه اصلی مدیران، علی الخصوص شرکت‌های تولیدی تبدیل شود.

این شرکت خلاق و فناور در حوزه انقلاب صنعتی چهارم نیز گام‌های علمی و عملی خوبی برداشته است و با اتصال سیستم مدیریت تولید خود به ماشین‌آلات، ربات‌ها، سنسورها و اتوماسیون‌سازی خطوط تولید عملاً کارخانه‌های سنتی را به کارخانه هوشمند تبدیل می‌کند.

سایت: https://raymoncompany.com

 

  1. برهان سیستم پاسارگاد

 این شرکت در سال ۱۳۸۸ با عرضه نرم‌افزارهای مالی و مدیریتی آغاز به کار نمود. شرکت برهان متشکل از گروهی از کارشناسان حوزه مالی و نرم‌افزاری است که حاصل تجارب خود از شرکت‌ها و پروژه‌های متفاوت را در برهان گرد هم آوردند. در سال های ۹۲ الی ۹۴ با ارائه نرم‌افزار تعمیرات و نگهداری وارد بازار سیستم‌‌های مدیریت تولید شده و در ادامه تا سال ۹۸ نسبت به کامل کردن محصولات خود از قبیل ماژول‌‌های کنترل کیفیت، کنترل تولید و... اقدام نمود. 

این شرکت همچنین با ارائه نرم‌افزارهای مدیریت مالی، مدیریت انبار و... برای سازمان‌های دولتی و خصوصی تلاش می‌کند تا جایگاه خوبی در حوزه نرم‌افزارهای ERP پیدا نماید.

امکانات و کیفیت خوب نرم‌افزارهای مدیریت تولید این شرکت موجب شده تا علی رغم طراحی ظاهری قدیمی، طرفداران زیادی داشته باشد و نام خود را در بین شرکت‌های مطرح در ارائه نرم‌افزارهای مدیریت تولید ثبت کند.

سایت: https//borhansys.com

 

  1. شرکت تیم‌یار کیش

شرکت تیم‌یار کیش ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای ERP با ساخت نرم‌افزار "ثمر" وارد بازار نرم‌افزارهای تولید شد. ثمر همانند نرم‌افزارهای مشابه خود، با هدف حذف چرخه‌های زائد و زمان‌بر فرآیند تولید، حذف خطاهای انسانی زنجیره تامین، صرفه‌جویی در زمان ارزشمند سازمان، چابک‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی برای پاسخ‌گویی مناسب و متناسب به نیاز بازار طراحی و توسعه داده شده است.

با پیاده‌سازی این نرم‌افزار در سازمان می‌توان اطلاعات جامعی از خطوط تولید را جمع‌آوری و با استفاده از آن‌ها مدیریت موثرتر حجم تولید، فرآیندها، توقفات و... را تجربه نمود. این نرم‌افزار از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار می‌باشد که امکان پیاده‌سازی مناسب آن در خطوط تولید پیوسته را فراهم کرده است. این شرکت در بازه‌های زمانی متفاوت بازنگری رابط کاربری نرم‌افزار را در دستور کار خود قرار داده و سعی در جلب رضایت کاربران نموده است.

سایت: https//www.teamyar.com

 

  1. شرکت رایورز

شرکت رایورز فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز و یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی است. نرم‌افزار جامع تولید رایورز، برای شرکت‌هایی که تولید آن‌ها از حساسیت و حجم بالایی برخوردار می‌باشند، کاربرد دارد. این نرم‌افزار پاسخ‌گوی بخش زیادی از نیازهای مشتریان در حوزه تولید می‌باشد. سیستم‌های این شرکت، ساده و کاربردی بوده و قابلیت پیاده‌سازی در بسیاری از شرکت‌های تولیدی را دارد. نرم‌افزار تولید رایورز عملکرد و فرآیندهای حوزه تولید را در محیطی با کاربری ساده پوشش می‌دهد. شرکت رایورز علاوه بر سیستم مدیریت تولید مدیریت تولید، دیگر نرم‌افزارهای سازمانی در حوزه‌های مالی، لجستیک و بازرگانی را در سبد محصولات خود دارد و توانسته با شرکت‌های خصوصی و دولتی بسیاری همکاری داشته باشد.

سایت: http//www.rayvarz.com

 

  1. شرکت همکاران سیستم

همکاران سیستم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزارهای سازمانی که بیشترین سهم از این بازار را در دست دارد، به نامی آشنا در بین مشتریان تبدیل شده است. این شرکت از سال ۱۳۶۶ تاکنون به ارائه نرم‌افزارهای سازمانی اعم از مالی، بازرگانی، لجستیک و تولید پرداخته است. کیفیت محصولات این شرکت بسیار مطلوب بوده و راهکار مدیریت تولید این شرکت که یکی از زیر مجموعه‌های نرم‌افزار راهکاران می‌باشد از قدرت و امکانات بالایی برخوردار است. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید در سطوح مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت، برنامه‌ریزی تولید و تامین مواد را انجام و مواد و نیمه‌ساخته‌ها را به اندازه و در زمان مورد نیاز به خطوط تولید ارسال نمایید و موجودی پای کار خطوط تولید و انحرافات مصرف را کنترل کنید.

به طور کلی می‌توان گفت محصولات این شرکت از نظر کیفیت و امکانات در سطح بالایی قرار دارند اما قیمت آن‌ها نسبت به نرم‌افزارهایی با سطح امکانات مشابه بطور چشم‌گیری بیشتر است؛ همین امر باعث شده که تهیه محصولات این شرکت برای بسیاری از سازمان‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد.

سایت: https//www.systemgroup.net

 

image003

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: