رپورتاژ آگهی/

بهترین گوشی های میان رده

بهترین گوشی های میان رده
کدخبر : 586248

گوشی‌های میان رده جزء پرطرفدارترین گوشی‌ها در بازار محسوب می‌شوند. دلیل این محبوبیت آن است که این نوع گوشی‌ها علاوه بر آنکه از کیفیت مناسب برخوردارند، قیمت خوبی نیز دارند. در واقع می‌توان گفت گوشی‌های میان رده میان عملکرد و هزینه‌ها، تعادل خوبی را برقرار کرده‌اند.

اما سوال مهمی که در مورد این نوع گوشی‌ها مطرح است این است که یک گوشی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ و کدام گوشی‌ها جزء بهترین گوشی‌های میان رده هستند؟ اگر پاسخ این سوالات برای شما نیز مهم است تا انتها این مطلب را دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را بیابید. ما جهت پاسخ به سوالات شما ابتدا به بررسی راهنمای انتخاب گوشی‌های میان رده پرداخته‌ایم؛ سپس در ادامه چند گوشی میان رده را بررسی کرده‌ایم.

 

راهنمای خرید گوشی‌های میان رده

تعیین معیارهای دقیق برای گوشی‌های میان رده کار آسانی نیست. ممکن است ویژگی‌هایی که ما آنها را مربوط به گوشی‌های میان رده می‌دانیم از نظر برخی کاربران مربوط به گوشی‌های پایین رده باشد. با این حال می‌توان برخی ویژگی‌های کلی را جزء ویژگی‌های مربوط به گوشی‌های میان رده دانست. از جمله آنکه یک گوشی میان رده، از پردازنده قابل اعتمادی برخوردار است. این ویژگی انجام امور چندوظیفه‌ای را به صورت روان و کارآمد تضمین می‌کند.

در کنار CPU، فضای رم و حافظه داخلی نیز مهم است. معمولا برای اکثر کاربرانِ گوشی‌های همراه، ظرفیت حافظه اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از ما از گوشی برای ثبت و ذخیره محتواهای مختلف استفاده می‌کنیم. دوربین باکیفیت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های جذاب و باکیفیت را ثبت کنند. برخی از کارشناسان معتقدند گوشی‌های میان‌رده معمولاً دارای تنظیمات دوربین دوگانه یا سه‌گانه هستند، با لنزهای اصلی از ۱۲ مگاپیکسل تا ۴۸ مگاپیکسل.

علاوه بر دوربین از نقش باتری و عمر آن نیز نباید غافل شد. باتری با دوام این اطمینان را به شما می‌دهد که بدون نگرانی دائمی در مورد تمام شدن شارژ، بتوانید حداقل بخشی از روز را سپری کنید. در نهایت، ساخت بادوام و صفحه نمایش مناسب با رزولوشن Full HD (1080p) یا گاهی اوقات حتی Quad HD (1440p) نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توان از گوشی‌های میان رده انتظار داشت.

 

بهترین گوشی‌های میان رده بازار

گوشی‌های میان رده از نظر تنوع، بیشترین طیف گوشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. به عبارتی می‌توان در بازار انواع متعددی از این نوع گوشی‌ها را پیدا کرد. با این حال ما به چند نمونه از بهترین نوع این گوشی‌ها پرداخته‌ایم.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A۳۳

سامسونگ مدل A33 از نظر ابعاد یک گوشی تقریبا متوسط است که با همین اندازه نیز ظاهر بصری جذابی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از این رو می‌توان نسبت به دوام آن در برابر خط و خش مطمئن بود. قسمت پشت گوشی سامسونگ A33 از پلاستیک ساخته شده است که با کیفیت مناسب، محافظت لازم را ارئه می‌دهد. این گوشی از رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل نیز پشتیبانی می‌کند که به معنای ارائه تصاویری واضح است.

گوشی سامسونگ A33 از پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 1280 سامسونگ استفاده می‌کند که عملکردی روان را هم برای کارهای روزمره و هم برای برنامه‌های کاربردی سخت ارائه می‌دهد. این ویژگی همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G68، قابلیت خوبی برای گیمینگ و امور چندرسانه‌ای است.

سامسونگ مدل A33 از نظر ظرفیت حافظه و رم در چند نسخه است. رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 156 یا 258 گیگابایت از جمله این نسخه‌ها است. اگر به عکاسی یا فیلمبرداری نیز علاقه دارید سامسونگ A33 با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در این زمینه عملکرد خوبی دارد. در نهایت آنکه باتری این گوشی نیز از نوع باتری لیتیومی پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که استفاده طولانی مدت بدون شارژ مجدد را تضمین می‌کند.

 

گوشی شیائومی مدل ردمی نوت ۱۲

ردمی نوت 12 محصولی از شیائومی است. وقتی نام شیائومی به گوشتان رسید انتظار مقرون به صرفه بودن محصولات آن را داشته باشید. گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه گوشی قبلی است.

ویژگی‌های مشترک این گوشی با گوشی قبلی را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

  • رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
  • باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج

 

گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 از نظر حافظه و رم در نسخه‌های متعددی ارائه شده است. نسخه‌های حافظه داخلی این گوشی عبارتند از: حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت. نسخه‌های رم نیز شامل 4، 6 و 8 گیگابایت. گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 از نظر دوربین اصلی نیز کیفیت خوبی دارد و 50 مگاپیکسل است. سی.پی.یو یا پردازنده گوشی نیز Qualcomm Snapdragon 685 از نوع ۸ هسته‌ای است. در نهایت آنکه این گوشی نیز با مجهز بودن به پردازنده گرافیکی Adreno 610 می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ارائه دهد.

 

گوشی ریلمی Narzo ۵۰

اگر به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بهتر و طراحی مناسب‌تر هستید و از طرفی می‌خواهید آن گوشی به دوربین‌هایی باکیفیت مجهز باشد چاره‌ای ندارید جز آنکه به سراغ گوشی ریلمی Narzo 50 بروید. این گوشی نیز مانند اکثر گوشی‌های میان رده از رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل برخوردار است و قدرت مناسبی در ارائه تصاویر واضح دارد. ریلمی Narzo 50 با صفحه نمایش 6.6 اینچی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربری‌های رسانه‌ای مختلف از جمله تماشای فیلم باشد.

از این گوشی Narzo 50 می‌توان برای گیمینگ نیز استفاده کرد. اگر کیفیت تصاویر و قدرت پردازنده گوشی نیز برایتان مهم است خوب است بدانید که تراشه این گوشی از نوع MediaTek Helio G96 و 8 هسته‌ای است. بهترین بخش این گوشی دوربین سلفی است که 16 مگاپیکسل است. گوشی ریلمیNarzo 50 نیز از انواع حسگرها پشتیبانی می‌کند و به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است.

 

گوشی آنر ۷۰

آنر 70 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده از نظر دوربین محسوب می‌شود. دوربین اصلی این گوشی 54 مگاپیکسل است و گوشی سلفی آن 32 مگاپیکسل. البته آنر 70 با باتری 4800 میلی آمپر ساعتی از نظر ظرفیت، در رده پایین‌تری از گوشی‌های قبلی قرار دارد. هر چند این تفاوت بسیار ناچیز است. آنر 70 از نظر ویژگی‌های جانبی همچون حسگرها و قابلیت‌های اتصالی نیز از ویژگی‌های خوبی پشتیبانی می‌کند. این گوشی با صفحه نمایش گسترده 6.7 اینچی نیز نمایانگر یک گوشی قدرتمند است و از نظر وضوح تصاویر نیز فوق‌العاده است.

آنر 70 دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است و می‌تواند رنگ‌های زنده را به خوبی ارائه دهد. با این ویژگی‌ها شما قادر به تجربه‌ای همه‌جانبه جهت گیمینگ، تماشای فیلم و مرور هر نوع محتوایی خواهید بود. علاوه بر این وقتی صحبت از گزینه‌های ذخیره سازی نیز به میان می‌آید، آنر 70 بسیار سخاوتمند است. زیرا این گوشی از نظر حافظه و رم دارای نسخه‌های متعددی است که می‌توانید بر حسب نیازهای خود بهترین آن را انتخاب کنید.

 

آیفون ۱۳

اگر از علاقمندان به برند اپل هستید و به دنبال یکی از محصولات میان رده این برند هستید، آیفون 13 گزینه خوبی است. در حال حاضر با ارائه نسخه‌های 14 و 15 آیفون، گوشی آیفون 13 از قیمت مناسبی نیز برخوردار شده است. از نظر حافظه و ظرفیت رم، آیفون 13 گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. کمترین ظرفیت حافظه برای این گوشی 128 و بیشترین آن 512 است. در مورد رم نیز تنها گزینه موجود رم 4 گیگابایتی است.

آیفون 13 مجهز به تراشه A15 Bionic اپل است، پردازنده‌ای پیشرفته که سرعت و کارایی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این تراشه برای تمام امور مولتی مدیا مناسب است. آیفون 13 همچنین دارای یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمند (GPU) است با پردازنده A15 Bionic یکپارچه شده است. این ویژگی‌ها در کنار صفحه نمایش Super Retina XDR و رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل می‌تواند بهترین و واضح‌ترین تصاویر و محتواهای بصری را نمایش دهد. از دیگر ویژگی‌های خوب آیفون 13 می‌توان به دوربین‌های باکیفیت، عمر باتری بالا، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و Face ID اشاره کرد. به طور کلی، آیفون ۱۳ یکی از بهترین محصولات میان رده اپل از نظر سخت‌افزار، کیفیت نمایشگر و امکانات جانبی متعدد است.

 

سخن نهایی

گوشی‌های میان رده ترکیبی قانع کننده از عملکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه هستند. از طرفی این گوشی‌ها ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهند که ممکن است نمونه مشابه آن در برخی از موارد در گوشی‌های رد بالا نیز دیده نشود. بنابراین چه دانشجو باشید، چه یک شاغل حرفه‌ای و یا حتی کاربر معمولی گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های میان رده گزینه‌ای قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای شما هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: