رپورتاژ آگهی/

دکتر اندرو هوبرمن در مورد رژیم فستینگ چه می‎گوید؟

دکتر اندرو هوبرمن در مورد رژیم فستینگ چه می‎گوید؟
کدخبر : 586417

اندرو هوبرمن یک عصب‌شناس و پادکستر آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ متولد شده و هم‌اکنون در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشیار نوروبیولوژی فعالیت می‎کند. همچنین او شریک یک شرکت تغذیه و ورزش است که در آن مکمل‎های غذایی تولید و به فروش می‌رسد.

او در یکی از پادکست‎های خود اعلام کرده که بیش از یک دهه است که از رژیم فستینگ استفاده می‎کند. رژیم فستینگ را می‎توان مشابه روزه دانست که در آن فرد طی ساعات مشخصی هیچگونه غذایی مصرف نمی‎کند و غذا خوردن را به ساعات خاصی محدود خواهد کرد. طی مکالمه ‎ای که اندرو هوبرمن با درک کول، یوتیوبر نام‎آشنا داشت، گفت: «در ده سال گذشته در هر 24 ساعت، 12 تا 16 ساعت از آن را چیزی نمی‎خورم. من تا حدود ظهر روزه می‎گیریم و بعد از آن یک وعده غذایی که حاوی کربوهیدرات کمی باشد را مصرف می‎کنم که معمولا مقدار استیک یا گوشت چرخ‎کرده، مقداری آجیل برزیلی و مقداری سبزی است.»

با اینکه رژیم فستینگ و روزه‎داری می‎تواند باعث کاهش وزن شود اما اندرو هوبرمن به خاطر زیبایی یا لاغری این رژیم را رعایت نمی‎کند. او در یکی از قسمت‎های پادکست اندرو هوبرمن اعلام کرده است که رژیم فستینگ تاثیر بسیار قوی و مثبتی روی پارامترهای مختلف سلامت مانند افزایش طول عمر، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش فشار خون، کاهش استرت اکسیداتیو و کاهش التهاب دارد.

اندرو هوبرمن

 

شناخت رژیم فستینگ و مزایای آن

روزه‎داری یا همان رژیم فستینگ این روزها دنیای سلامت و تندرستی را متحول کرده است. البته بایدها و نبایدهایی در این زمینه وجود دارد که می‎تواند افراد را تا حدی گیج کند. به همین خاطر در ادامه توصیه‎های اندرو هوبرمن ، این استاد علوم اعصاب را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

پیش از هر چیز لازم است که نحوه تفکر خود در مورد روزه یا رژیم فستیگ را اصلاح کنیم. روزه در اینجا به این معنی است که غذا خوردن خود را به شکل دوره‎های متناوب درآوریم و طی ساعات مشخصی هیچ چیزی نخوریم. در رژیم فستینگ در مورد اینکه شما چه چیزی می‎خورید صحبت چندانی نمی‌شود بلکه تعیین می‌شود که غذای خود را در چه زمانی بخورید. رژیم فستینگ فواید زیادی دارد که از جمله آن می‎توان به کاهش وزن، بهبود سلامت متابولیک، افزایش طول عمر و حتی سلامت مغز اشاره کرد.

رژیم فستینگ

 

برنامه رژیم فستیگ ایده آل از نظر دکتر هوبرمن چیست؟

به گفته اندرو هوبرمن برنامه رژیم فستینگ با در نظر گرفتن ویژگی‎های فردی و سبک زندگی مشخص می‌شود و نمی‎تواند یک برنامه سفت و سخت و یکسان برای همه افراد باشد.

 

زمان شروع رژیم فستینگ

در حالت ایده‎آل شما باید حداقل 60 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب رژیم فستینگ یا همان روزه‎داری خود را شروع کنید. انجام این کار به بدن شما اجازه می‎دهد تا به طور طبیعی با ریتم شبانه‎روزی خود هماهنگ شده و مزایای روزه‎داری به حداکثر خود نزدیک خواهد شد.

 

مدت زمان رژیم فستینگ

مدت زمان رژیم فستینگ بایستی به طور ملایم و آهسته تا زمان خواب شما برسد. اما چرا؟ به این خاطر که فرایندهای متعددی برای ترمیم سلولی در طول خواب انجام می‌شود و به این طریق فواید روزه‎داری برای سلامتی نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال شما از ساعات کم شروع کرده و به مرور این ساعات را افزایش خواهید داد.

 

اهمیت خواب در رژیم فستینگ

خواب نقش اساسی در روزه‎داری و رژیم فستینگ دارد. حالت ایده‎آل این است که هشت ساعت را در رختخواب به طور کامل بخوابید.

 

انتخاب دوره زمانی غذا خوردن

دوره زمانی غذا خوردن می‎تواند یک انتخاب چالش‌برانگیز باشد. اما اندرو هوبرمن پیشنهاد می‎کند که در هر هشت ساعت غذا بخورید اما چرا؟ ممکن است به نظر برسد که دوره‎های زمانی کوتاه‎تر گزینه مناسب‎تری برای رژیم فستینگ باشد اما هوبرمن معتقد است که دوره‎های زمانی کوتاه‎تر می‎توانند چالش‎برانگیزتر باشند و منجر به پرخوری شوند. او می‎گوید که پایبندی به دوره‎های هشت‎ ساعته برای اغلب مردم راحت‎تر و مفید‎تر است.

 

انعطاف‎پذیری رژیم فستینگ

با اینکه اندرو هوبرمن معتقد است که دوره زمانی هشت ساعته ایده‎آل است اما رژیم فستینگ بایستی نیازها و سبک زندگی فرد را هم در نظر داشته باشد. بنابراین اگر احساس می‎کنید که یک وعده غذایی در روز برای شما انتخاب مناسب‎تری است، پس آن را برای خود انتخاب کنید.

 

اهمیت منظم بودن رژیم فستینگ

منظم بودن یک عامل مهم در روزه‎داری و رژیم فستینگ است و می‎تواند فواید آن برای سلامتی را به حداکثر برساند. برنامه‎های نامنظم روزه‎داری می‎تواند کل فوایدی که این رژیم برای شما دارد را به طور کامل از بین ببرد. هنگامی که دوره زمانی تغذیه خود را به شکل شدیدی تغییر می‎دهید، ساعت داخلی بدن شما گیچ می‌شود. این نامنظمی می‎تواند مشکلات سلامتی بی‌شماری مانند افزایش وزن، بیماری‎های قلبی، دیابت و ... برای شما ایجاد کند.

 

ورزش و رژیم فستینگ

اندرو هوبرمن معتقد است که روزه‎داری به همراه ورزش و تغذیه مناسب می‎تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. در واقع ورزش مکمل خوبی برای رژیم فستینگ است اما زمان‎بندی بسیار مهم است. او گفته است که ورزش کردن درست قبل از صرف غذا گزینه مناسبی است. انجام این کار تضمین می‎کند که بدن شما از چربی‎های ذخیره‌شده برای ایجاد انرژی استفاده می‎کند و این اتفاق باعث کاهش وزن و رشد ماهیچه‎های بدون چربی خواهد شد.

 

نقش تغذیه در رژیم فستینگ

با اینکه رژیم فستینگ تمرکز خود را روی زمان غذا خوردن گذاشته است اما با این حال آنچه که می‎خورید نیز تاثیر قابل توجهی روی این فرایند خواهد داشت. اندرو هوبرمن معتقد است که مصرف وعده‎های غذایی متعادل حاوی پروتئین، چربی‎های سالم و کربوهیدرات‎ها ضروری است. اما از پرخوری خودداری کنید چرا که کلید موفقیت در اعتدال است.

رژیم غذایی سالم

 

سخن پایانی

تناسب اندام و سلامتی در گرو تغذیه و شیوه و ساعات مصرف آن است. در همین راستا، افرادی همچون اندرو هوبرمن با استفاده از آخرین یافته‎های علمی سعی می‎کنند تا روش تغذیه مناسب را اشاعه دهند. رژیم فستینگ نیز یکی از همین روش‎هاست که هوبرمن در پادکست‎های خود به طور کامل در مورد آن‎ها صحبت کرده است و ما در این نوشتار سعی کردیم تا خلاصه‎ای از آن را برای شما توضیح دهیم. در صورتی که تمایل دارید پادکست‎های ترجمه شده و ارزشمند افرادی همچون اندرو هوبرمن، جردن پیترسون ، لکس فریدمن، ناوال راویکنت، اندرو تیت و جو روگن را در اختیار داشته باشید می‎توانید از طریق همین لینک وارد مدرسه صفر تا صد شوید و آن‎ها را به طور کامل در اختیار داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: