وزارت صمت اعلام کرد؛

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به 6 شرکت
کدخبر : 576018

وزارت صمت ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به 6 شرکت را تکذیب کرد.

در خبری که در برخی کانال‌های تلگرامی پخش شده، ادعا شده است:‌ «وزارت صمت به ۶ شرکت مجوز انحصاری واردات خودرو داده که ظاهرا چون پول ندارند قراره براشون پیش فروش کنه و پول از مردم بگیره بده بهشون وارد کنند و ۲ برابر دنیا به مردم بفروشند. حجم پروژه؛ ۷۵هزار میلیارد تومان، ۱۰٪ هم سود کنند که بیشتره می‌شه ۷۵۰۰ میلیارد ظرف ۳ ماه. بدون ریالی آورده! چرا؟»

وزارت صمت در این باره اعلام کرد: این ادعا کاملا کذب است. تاکنون به بیش از ۲۰ شرکت مجوز واردات خودرو داده شده و آنها می‌توانند بدون هیچ مشکلی اقدام به واردات خودرو کنند؛ بنابر این اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت، دروغ است.

ادعای بعدی در این شایعه مبنی بر محاسبه تخیلی سود آن ۶ شرکت نیز نادرست است چرا که پول متقاضیان در حساب بانکی خود آنها مسدود می‌شود و هرگاه اراده کنند می‌توانند از آن برداشت کنند و از نوبت خرید خودرو خارج شوند.

این پول تا زمان قطعی شدن قرارداد خرید خودروی وارداتی در حساب بانکی متقاضی نزد بانک می‌ماند و به واردکننده داده نمی‌شود.

این در حالی است که واردکنندگان از یکی دو ماه قبل فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو، انعقاد قرارداد و با پرداخت وجه ریالی، تامین ارز خود را انجام داده‌اند و ارتباط دادن این دو موضوع به یکدیگر ناشی از کم‌اطلاعی از فرآیند واردات بوده است.

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: