احمدی نژاد جدید رونمایی شد

احمدی نژاد جدید رونمایی شد
کدخبر : 547897

مطهره شفیعی: این روزها اذهان بارها به خاطرات سال ۸۵ باز می‌گردد، سالی که ائتلاف رایحه خوش خدمت شکل گرفت و به شورای شهر راه یافتند. اعضای این ائتلاف جزو یاران احمدی‌نژاد نبودند که پس از فتح پاستور در سال ۸۴ درتلاش بودند تا شورای شهر را هم از آن خودشان کنند. از این جمع برخی به شورای شهر رفتند و برخی دیگر بهشتی نشدند اما رایحه خدمت به شعاری برای دولت احمدی‌نژاد تبدیل شد چنانکه حامیانش سعی داشتند او را شبیه شهید رجایی معرفی کرده و اینگونه القا کنند که احمدی‌نژاد وقتش را صرف گفت‌وگو با اقشار مختلف و بازدید از محل کار آنها می‌کند تا دلگرم به حل مشکلات شوند اما این القائات را تنها همان یاران بهاری باور داشتند و نه قاطبه مردم ایران حتی همسر شهید رجایی در برهه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم عنوان کرد: «عملکرد دولت نهم به قدری ضعیف و غیرقابل دفاع است که همان افرادی که در دوره گذشته اسم احمدی‌نژاد را روی برگه‌های رای نوشتند، الان عصبانی هستند و با توجه به شناختی که از او به دست آورده‌اند از مطرح شدن دوباره اسم شهید رجایی خشمگین هستند و حتی در سفرهای استانی دولت اعتراض خود را به گوش دولتی‌ها رسانده‌اند.» برنامه انتشار عکس احمدی‌نژاد بر سر سفره و خوردن نان و پنیر دیگر پاسخ منفی دارد و احمدی‌نژاد همه برگه‌های فریب جامعه را با اعمالش سوزاند. مشخص نیست که چرا برخی سعی دارند هنوز مسیر شکست خورده را از ابتدا طی کنند، افرادی مانند علیرضا زاکانی! 

 تکرار خدمت‌های احمدی‌نژاد 

اگـــــر رایحه خوش خدمــــت کلماتی بود که احمدی‌نژادی‌ها در وصف اقدامات او می‌کردند اما حامیان زاکانی از دو کلمه «هفته خدمت» بهره می‌برند. ظاهرا شهردار تهران هر هفته بنا دارد به یک منطقه یا مکان برود تا ضمن بازدید از شرایط وعده خدمت بدهد. به عنوان نمونه او به بازدید از زندان فشافویه پرداخت و وعده‌هایی برای خانواده زندانیان به‌واسطه کمک شهرداری داد چنانکه خبرگزاری فارس از تیتر «کمک شهرداری به خانواده زندانیان » استفاده کرد اما مشخص نکرد این کمک‌ها از چه منبعی تامین می‌شود و آیا بودجه‌ای در شهرداری تهران برای کمک به خانواده زندانیان اختصاص یافته است که شهرداران قبل از پرداختش برای این منظور خودداری کردند یا قرار است از بودجه بخش‌های عمرانی و فرهنگی صرف کمک به خانواده زندانیان و شهرت علی رضا زاکانی شود؟ یا ۲۰ آبان بود که شهردار تهران در پویش «قرار خدمت» به منطقه ۱۶ شهرداری تهران رفت و نکته قابل تامل اینجاست که او پای درد دل معتادان متجاهر در پاتوقشان بود، برخی معتادان از زخم باز خود و مشکلاتشان سخن گفتند و خواستار رسیدگی به وضعیت درمانی خود شدند که شهردار تهران پس از بررسی موضوع، دستور اعزام تیم‌های بهداشت و درمان شرکت شهر سالم برای رسیدگی به وضعیت درمانی آنها را صادر کرد. این وعده به معتادان هم جنبه نمایشی دارد چرا که درمان معتادان از وظایف اصلی شهرداری نیست و ستاد مبارزه با مواد مخدر این مسئولیت را بر عهده دارد چنانکه مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که وظیفه نگهداری از معتادان متجاهر بیمار با کدام نهاد است؛ گفت: «مراکز درمانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اورژانس این وظیفه را بر عهده دارند.» زاکانی باید بداند انجام طرح‌های بدون مطالعه در پایتخت پاسخگو نیست مانند همین تاسیس گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها که تبلیغات زیادی برای آن شد اما با استقبالی مواجه نشد. قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارتن‌خواب‌ها از وجود گرمخانه‌ها مطلعند، گفت: کسی که به گرمخانه‌ها نمی‌آید، می‌خواهد در طول شب هم مواد مصرف کند و به سرما اهمیت نمی‌دهد اما احمد حکیمی پور، یک عضو سابق شورای شهر تهران درباره عدم استقبال کارتن خواب‌ها از گرمخانه‌ها به دلیل برخورد نامناسب با این افراد گفت:« برخی گرمخانه‌ها در اختیار شرکت‌هایی هستند که طرف قرارداد با شهرداری تهران هستند و استانداردهای لازم را در برخورد و ارائه خدمات اجرا نمی‌کنند این موضوع سبب عدم استقبال کارتن خواب‌ها می‌شود.» اصغر. م که ۳۵ سال سن دارد و بنا به گفته خودش چند شبی را از سر ناچاری در گرمخانه‌های خاوران و شوش سپری کرده بود درباره رفتار زننده برخی از کارکنان گرمخانه‌ها به خبرنگار ما می‌گوید، «به دلیل اینکه تازه از شهرستان برای کار به تهران آمده بودم و هنوز مزدی از کارفرمایم دریافت نکرده بودم و به دلیل اینکه دیگر رویم نمی‌شد شب‌ها به منزل اقوام و آشنایانم بروم مجبور شدم چند شبی را در گرمخانه‌های خاوران و شوش سپری کنم؛ اما بعضا با رفتار تند برخی از کارکنان آنجا مواجه می‌شدم که به چشم متهم ما را می‌دیدند و رفتار زننده‌ای با ما داشتند.»

 انتصاب فامیل یکی از اهداف خدمت

می‌توان این گمانه را مطرح کرد که زاکانی به‌خوبی از غیر قابل تحقق بودن برخی وعده‌ها خبر دارد اما شاید دو هدف را دنبال می‌کند یکی طی مسیر احمدی‌نژاد و رسیدن به پاستور از طریق اخذ رای طبقه محروم جامعه. گمانه دیگر هم سرپوش گذاشتن بر اقداماتی است که نامش در آنها پررنگ شده مانند همین چند وقت پیش که دامادش را به عنوان مشاور و دستیار خودش در شهرداری معرفی کرد البته با فشار افکار عمومی مجبور به کنار گذاشتن او شد. اخیرا هم دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره ماجرای فامیلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با شهردار تهران پرداخت. محمد رضا احمدی درباره جزئیات آخرین جلسات کمیسیون آموزش مجلس با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش  اظهار کرد فیاضی توضیح داد که ماجرای آشنایی او با زاکانی  به سال‌ها قبل از ازدواج برادرش با دختر زاکانی برمی‌گردد. زمانی که فیاضی با زاکانی آشنا شده برادرش که هم اکنون داماد زاکانی است ۶ ساله بوده و دختر آقای زاکانی در آن زمان ۱ ساله بوده است. احمدی در ادامه بیان کرد: بر اساس این توضیحات معرفی فیاضی به عنوان گزینه وزارت ربطی به رابطه او با شهردار تهران ندارد.

منبع: آرمان ملی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: