قیمت یوان چین

قیمت یوان چین امروز | قیمت یوان چین پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰

قیمت یوان چین امروز | قیمت یوان چین پنج شنبه 16 دی 1400
کدخبر : 550449

امروز (پنجشنبه 16 دی ماه) آخرین قیمت قیمت یوان چین و سایر ارزها در معاملات عصر بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت یوان چین این روز ها برای خیلی از ارز شناسان دارای اهمیت شده است. مشاهده قیمت یوان چین و سایر اطلاعات مربوط به نرخ امروز را می توانید در ادامه مشاهده کنید. قیمت یوان چین روز قبل یوان چین مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که یوان چین که ۲ روز پیش تا ۴,۶۰۳ (چهار هزار و ششصد و سه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ مصادف با ۰۶ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۲.۶۳ درصدی به ۴,۴۸۵ (چهار هزار و چهارصد و هشتاد و پنج ) تومان رسید.

قیمت یوآن چین (همچنین: یوئان) (نشان:元؛ کد:CNY) یکای جدید شمارش ارز کشور چین است. فرق میان یوآن و رنمینبی همانند فرق میان پوند و استرلینگ است (یا تومان و ریال در ایران). پوند (بجای یوآن) یکای حساب و استرلینگ (بجای رنمینبی) ارز واقعی است. یوآن همچنین در زبان محاوره‌ای کوای (块 - به معنای خرده) نیز نامیده می‌شود. یک یوآن از ده جیائو (角) یا مائو(毛 - به معنای پَر) و هر جیائو از ده فِن (分) تشکیل یافته‌است.

نماد یوآن (元) همچنین برای اشاره به پول‌های کره جنوبی و ژاپن نیز بکار می‌رود. این نماد همچنین برای ترجمه یکای پول دلار به چینی بکار می‌رود؛ برای مثال در زبان چینی به دلار آمریکا مِیوآن (美元) یا یوآن آمریکا گفته می‌شود. طبق برآورد ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۰، هر یوآن ۰٫۱۴۷۶ دلار آمریکاست.

چین اولین کشور در دنیا است که در آن از پول کاغذی استفاده شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: