قیمت سمند

قیمت سمند امروز | قیمت سمند چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | جدول قیمت سمند

قیمت سمند امروز | قیمت سمند چهارشنبه 20 بهمن 1400 | جدول قیمت سمند
کدخبر : 552514

امروز (چهارشنبه 20 بهمن ماه) قیمت سمند در بازار خودرو اعلام شد.

قیمت سمند در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو و توافق هسته ای بر قیمت سمند و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت سمند در بازار آزاد نسبت به قیمت سمند در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت سمند و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود. امروز قیمت سمند ال.ایکس که هفته گذشته را با نوسانات شدید پشت سر گذاشته بود، با یک میلیون تومان کاهش نسبت به دیروز با قیمت ۲۷۲ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت سمند LX مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت سمند LX کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و ... در قیمت ماشین سمند LX تاثیرگذارند. 

در بازار امروز خودرو ( ۲۰ بهمن ماه)، سمند صفر ۱۴۰۰ مدل LX EF۷ به ۲۸۰ میلیون تومان رسید که به معنای افزایش ۲میلیونی طی هفته اخیر است. سمند صفر ۹۹ مدل LX EF۷ مدل ۹۹ نیز با افزایش یک میلیونی به حوالی ۲۶۳ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت سمند صفر LX EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۰ نیز ۳میلیون ارزان شد و به ۳۴۵ میلیون تومان رسید. این خودرو طی سه هفته اخیر ۵میلیون گران شده است.

قیمت سمند LX EF۷ دوگانه سوز مدل ۹۹ نیز به ۳۲۰میلیون تومان رسید. محاسبات حاکی از آن ست که این خودرو طی سه هفته اخیر ۵میلیون تومان گران شده است.

قیمت سمند صفر LX‌ ساده مدل ۱۴۰۰ نیز به ۲۶۰ میلیون تومان رسید.

ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

در ادامه جدول قیمت سمند را می توانید ببینید:

قیمت سمند

افزایش قیمت پژو

گزارش ها نشان می دهد که پژو207 اتوماتیک در حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. در حال حاضر این خودرو 507 میلیون تومان قیمت دارد.

«احمد رسولی‌نژاد» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به آخرین تصمیمات کمیسیون صنایع و معادن درباره طرح واردات خودرو، اظهار کرد: عصر روز یکشنبه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هدف تصمیم گیری در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان درباره واردات خودرو برگزار شد. با توجه به اینکه مهمترین ایراد شورای نگهبان از ماده ۴طرح ساماندهی بازار خودرو، مرتبط با منشا ارز خارجی واردات خودرو است بر اساس تصمیم نمایندگان قرار شد، افراد متقاضی بعد از اعلام منشا ارزهای خارجی خود به بانک مرکزی و تایید آن اقدام به واردات خودرو کنند.

رسولی نژاد ادامه داد: کمیسیون صنایع، طی هفته‌های گذشته، کمیته ای را به ریاست رضا تقی‌پور برای رفع ایرادات شورای نگهبان تشکیل داده بود. این کمیته با حضور پناهی معاون ارزی بانک مرکزی، سازوکار لازم برای رفع ایرادات ارزی شورای نگهبان را ارائه کرد. البته اگرچه دیدگاه معاون ارزی بانک مرکزی در خصوص واردات خودرو تامین شده بود، اما در نشست روز یکشنبه، معاون امور مجلس بانک مرکزی، دیدگاه ‌های متفاوتی را در مخالفت با این موضوع مطرح کرد که با تذکر نمایندگان، بحث فیصله پیدا کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به حضور مدیران بانک مرکزی و طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست روز یکشنبه کمیسیون گفت: نهایتا ایرادات مرتبط با ماده چهار طرح ساماندهی بازار خودرو اصلاح شد و به موجب آن هر فرد حقیقی و حقوقی می‌ تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو و محرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی، نسبت به وارادات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند. با حضور نماینده شورای نگهبان در واقع نظر مساعد شورا در خصوص این طرح تامین شد.

قیمت پژو پارس

گزارش کمیسیون به هیات رییسه

او در پاسخ به این پرسش که بعد از رفع ایرادات طرح چه سرانجامی پیدا می کند، گفت: بعد از رفع ایرادات، گزارش کمیسیون به هیات رییسه مجلس ارسال و با توجه به اینکه این طرح در زمره موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان است، طی هفته آینده به صورت خارج از دستور در صحن مطرح و در خصوص آن رای گیری می‌شود. با توجه به این واقعیت که نمایندگان معمولا به موضوعاتی که کمیسیون تخصصی بر روی آنها نظر دارد، رای مثبت می دهند، معتقدم این طرح نیز با نظر موافق نمایندگان در صحن مواجه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: