قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر امروز | قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ | سقوط شدید قیمت ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر امروز | قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر پنجشنبه 5 اسفند 1400 | سقوط شدید قیمت ارز دیجیتال
کدخبر : 553345

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۳۶.۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۱۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بیت کوین مشهورترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است. بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید. عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین نیز برای سرمایه‌گذاران و افراد فعال در بازار این ارز دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شناخت عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین همچنین امکان تحلیل و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌آورد.

سقوط شدید قیمت ارز دیجیتال

روند قیمت ها در بازار رمزارز نیز از زمان اعلام حمله نزولی شده است؛ هر عدد بیت کوین از شب گذشته تاکنون ۷.۷۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۵ هزار و ۱۷ دلار قیمت خورده است.

روند قیمت اتریوم نیز نزولی شده است و هر عدد از این ارز دیجیتال از شب گذشته تاکنون نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است و ۲ هزار و ۲۵۳ دلار قیمت خورده است.

 

 در پی آغاز عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین بیت‌کوین به کانال ۳۵ هزار دلاری سقوط کرد. در بحبوحه جنگ بین روسیه و اوکراین، بازار بیت کوین و آلتکوین‌ها نظیر اتریوم و سولانا و بازار بورس با افت شدید ارزش مواجه شده است.

قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر امروز 

در ساعات نخست معاملات روز پنجشنبه اکثر رمزارز‌ها همچنان در محدوده قرمز قرار دارند. ارزش بازار جهانی رمزارز‌ها در حال حاضر ١.٨٣ تریلیون دلار است که ١.١٨ درصد اُفت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ١۴.١٨ درصد کاهش یافته و به ٧٢.٦٥ میلیارد دلار رسیده است.  سایر رمزارز‌های مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز در محدوده منفی قرار دارند.

قیمت بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۳۶.۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۱۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۴۲.۵۸ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۴۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۸.۴۶ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم در ۳۰ بهمن را در ادامه این خبر ببینید؛

ارز دیجیتال            قیمت (دلار)           قیمت (تومان)

بیت کوین                  40,333                  ۱,۰۶۰,۶۳۷,۰۸۱

اتریوم                        2,815                    ۷۴,۰۴۷,۹۴۲

تتر                                1                           ۲۶,۴۱۳

بایننس کوین               404                       ۱۰,۶۹۰,۰۲۸

ای یو اس دی کوین    0.99                        ۲۶,۳۸۶

ریپل                           0.79                       ۲۱,۰۲۴

بازار رمزارزها در حالی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهار درصد افت داشته که قیمت بیت‌کوین مجددا وارد محدوده ۴۰ هزار دلاری شده است. افت پنج درصدی بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته باعث شده تا بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال به منفی ۶٫۵ درصد برسد.

البته سرخی بازار تنها مختص بیت‌کوین نبوده و اتریوم، شیبا، ماتیک و دیگر ارزهای دیجیتال هم همگی قرمز شدند.

با وجود افت شدید بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، برخی ارزهای بازار رشد قابل توجهی را داشتند. نئو در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷ درصد بازدهی داشته و هیومنز هم به ترتیب ۲٫۵ و ۳٫۱ درصد رشد را به ثبت رساندند.

سقوط وحشتناک قیمت بیت کوین 

برخی از کارشناسان با توجه به سیگنال‌های نزولی در نمودار هفتگی و ماهانه بیت‌کوین، نسبت به احتمال سقوط این ارز به زیر ۳۰ هزار دلار هشدار می‌دهند.

کارشناسان با استدلال به مدل LFG (رشد فراکتال لگاریتمی) پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین روندی نزولی در پیش دارد. همچنین براساس داده‌های تاریخی احتمال ریزش این ارز کم نیست.

یک تحلیلگر به نام rudd’s مدل LFG را در نمودار ماهانه تحلیل کرد و نوشت: بیت‌کوین به پایین‌ترین محدوده سقوط می‌کند. همانطور که در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ این اتفاق افتاد.

این کارشناس تاکید کرد: چند ماه تا ریزش بیت‌کوین فاصله داریم. بهترین سناریو برای خرید بیت‌کوین در محدوده ۲۴ تا ۲۷ هزار دلار است.

هشدار نسبت به سقوط بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار

روبان (Ribbon)

روبان‌های میانگین متحرک با پایان چرخه‌های نزولی بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ منطبق شده‌اند. این روبان‌ها طیفی از میانگین متحرک (MA) هستند و در پیدا کردن حمایت و مقاومت‌ها، به تحلیلگر کمک می‌کنند.

کارشناسان در رابطه با احتمال ریزش تا ۲۵ هزار دلار هشدار می‌دهند.

شاخص مقاومت نسبی و MFI

در نمودار هفتگی بیت‌کوین شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۴۲ قرار دارد و روندی نزولی دارد. این می‌تواند نشانه بدی برای احتمال سقوط بیشتر بیت‌کوین باشد.

همچنین حجم خروج پول از بیت‌کوین شدت گرفته است. شاخص MFI در محدوده اشباع فروش قرار دارد و این موضوع را نشان می‌دهد.

تحلیل شاخص مقاومت نسبی بیت‌کوین

احتمال صعود

برخلاف شاخص‌های نزولی، چندین شاخص که چشم‌انداز صعودی دارند هم مشاهده می‌شود.

براساس گزارش موسسات تحلیل داده، نهنگ‌های بیت‌کوین در ریزش اخیر این ارز خریدهای بزرگ انجام دادند. حمایت از بیت‌کوین در زمان ریزش می‌تواند در بلندمدت تاثیر مثبت زیادی داشته باشد. همچنین در روز ۱۳ فوریه، مقدار بیت‌کوین در اختیار صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود رد سه سال گذشته رسید. هنوز روند بازار از مارس ۲۰۲۰ صعودی است اما باید مراقب بود.

۳ پیش‌بینی از روند بیت‌‌کوین

 تشدید دوباره تنش میان روسیه و اوکراین، بازارها را نزولی کرد. سهام‌های جهانی ریزش کردند و بازار کریپتو هم حدود هفت درصد ریخت. بازار بیت‌کوین در چه وضعیتی قرار دارد؟

۴۰ هزار دلار محدوده حیاتی بیت‌کوین و یک حمایت روانی برای این ارز است. مایکل ون‌دوپوپ، تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال نموداری را در توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: «هیچ چیز تغییر نکرده است. اگر کندل هفتگی بالای ۵۰ هزار دلار بسته نشود به بازار خوشبین نیستم.»

منبع: اقتصاد نیوز

قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر امروز | قیمت بیت کوین، اتریوم و تتر پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ | سقوط شدید قیمت ارز دیجیتال

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: