قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو 10 تیرماه 1401 | پیش بینی قیمت خودرو
کدخبر : 559532

قیمت خودرو امروز جمعه، 10 تیرماه 1401 اعلام شد.

به گزارش شماواقتصاد؛ قیمت خودرو امروز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد. قیمت خودرو مدام در نوسان است و ثباتی ندارد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. قیمت خودرو امروز ممکن است با روزهای قبل تفاوت داشته باشد. قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز چند است؟

علی رغم کاهش قیمت ارز نسبت به هفته گذشته، قیمت خودرو همچنان نوسانی است. اما رکود در بازار خودرو حاکم است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۱ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: علی رغم کاهش نوسانات نرخ ارز، بازار خودرو در شرایطی است که تمایل کاهش ندارد. اما بازار همچنان در رکود است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. اکثر افراد در بازار فروشنده هستند و خریدار کم است. این رکود در حدی است که کاهش نرخ ارز نیز دیگر تاثیرگذار در قیمت‌ها نیست.

پیش از این نیز، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو متاثر از مذاکرات وین و نتیجه و تاثیر نهایی آن بر قیمت ارز دارد. این دو عامل سریعا تاثیر خود را در بازار نشان می‌دهند. اما در حال حاضر، بازار با شروع مجدد مذاکرات بازار کمی امیدوار به نظر می‌رسد. به لحاظ روانی نیز دلار کمی کاهش داشت. اما همچنان باید منتظر نتایج نهایی این مذاکرات و مشاهده تاثیر آن بر قیمت‌ها باشیم.

قیمت خودرو

افزایش قیمت دلار، خودرو را گران می‌کند؟  |  سیگنال خودروسازان به بازار!

یایان بدون نتیجه مذاکرات هسته‌ای دوحه، بازارها را به تکاپو واداشت و قیمت دلار کاهش قیمت هفته گذشته را یک روزه جبران کرد. اما آیا این افزایش قیمت می‌تواند بر قیمت خودرو هم تاثیر بگذارد؟ 

کارشناسان معتقدند جو حاکم بر بازار خودرو یک جو کاملا رکودی است. قیمت خودروها در نوسان است و برخی کمی گرانتر و برخی کمی ارزانتر می‌شوند. اما معاملات بازار فعلا محدود است و معامله‌گران در حالت انتظار به سر می‌برند.

اما آنچه باعث ایجاد رکود در بازار شده، قیمت دلار و مذاکرات هسته‌ای نیست. مساله اصلی بازار خودرو، مساله واردات خودرو به کشور است.

قیمت خودرو

بلاتکلیفی واردات خودرو

مدتی است که مساله واردات خودرو مطرح است و دولت هم با آن موافقت کرده اما هنوز این وعده اجرایی نشده و مشخص نیست اولین گروه از خودروهای وارداتی چه زمانی به کشور وارد می‌شود.

اما تنها ابهام موجود درباره واردات خودرو،‌زمان نیست. فعالان بازار هنوز نمی‌دانند قرار است چه خودروهایی با چه تعرفه‌ای و با چه قیمتی وارد بازار ایران شوند. حتی مشخص نیست تعداد خودروهایی که می‌توان وارد کرد، چند عدد است تا بررسی کرد که واردات این تعداد خودرو می‌تواند تعادل را به بازار خودرو برگرداند یا نه.

تنها مساله‌ای که تاکنوت عنوان شده این است که دولت به واردات خودرو چراغ سبز نشان داده و همین مساله خریداران خودرو را در حالت انتظار قرار داده تا تکلیف واردات مشخص شود.

قیمت خودرو

اما سوالی که وجود دارد این است که واردات می‌تواند قیمت‌ خودرو را کاهشی کند؟

برخی از کارشناسان می‌گویند بعید است دولت مجوز واردات تعداد بالای خودرو را بدهد. از طرفی دولت وعده واردات خودروی اقتصادی را داده و وزیر صمت گفته خودروی زیر ۱۰ هزار دلار وارد می‌کند. اما بعید است که با تعرفه‌های وارداتی خودروهای اقتصادی وارد شود. جز این، کارشناسان معتقدند واردات خودرو محدود است و تعادل را به بازار بر نمی‌گرداند پس نباید انتطار ریزش قیمت را داشت.

سیگنال خودروسازان به بازار

از طرف دیگر،‌قرار بود علاوه بر واردات، بخشی از تعادل بازار از طریق افزایش تولید ایجاد شود. وزیر صمت سال گذشته وعده داده بود که تیراژ خودروی داخلی را ۱.۵ برابر می‌کند. اما اولین آمارهای منتشر شده از تولید خودروسازان نشان می‌دهد در فصل بهار نه تنها آمار تولید بالا نرفته که کاهش دو درصدی هم داشته است.

این آمار در کنار بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای دوحه و تعداد خودروهای ناقص خودروسازان نشان می‌دهد چشم‌انداز بازار خودرو چندان امیدبخش نیست و انتظار ریزش قیمت را نمی‌توان داشت. اما فعلا انتظار واردات خودرو، بازار را وارد دوره رکود کرده و بسیاری از دلالان از بازار خودرو خارج شده‌اند و تنها افرادی خودرو می‌خرند که یا مصرف‌کننده واقعی هستند و یا پولی دارند که نمی‌خواهند ارزش آن از بین برود.

قیمت خوردو

زمان احتمالی دومین قرعه کشی خودرو اعلام شد

امید قالیباف گفت: تاریخ دقیق بر اساس عرضه محصول از سوی خودروسازان تعیین و توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت از احتمال برگزاری مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه در پایان تیرماه خبر داد و گفت: احتمالاً تا پایان سال بساط قرعه‌کشی برچیده شود و عرضه و تقاضا تعیین قیمت کند.

وی با اشاره به چشم انداز حذف قرعه کشی خودرو افزود: در زمینه خودروهایی که تقاضای بالاتر از عرضه دارند، مشکل داریم و ناچاریم از طریق قرعه‌کشی عمل کنیم ولی برنامه‌ریزی‌شده که احتمالاً تا پایان سال بساط قرعه‌کشی برچیده شود و عرضه و تقاضا تعیین قیمت کند.

منبع: تجارت نیوز/فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: