اخبار حوادث | اخبار حوادث مهم | اخبار حوادث روزانه | اخبار حوادث استان ها

اخبار حوادث | حادثه ای وحشتناک در کرمانشاه | تونل متروی کرمانشاه ریزش کرد

اخبار حوادث | حادثه ای وحشتناک در کرمانشاه | تونل متروی کرمانشاه ریزش کرد
کدخبر : 560193

اخبار حوادث امروز ار حادثه ای وحشتناک در کرمانشاه خبر دارد. بخشی از تونل متروی شهر کرمانشاه ریزش کرده است.

اخبار حوادث از کرمانشاه خبر آورده است. اخبار حوادث امروز از ریزش دیوار تونل کرمانشاه خبر دارد. اخبار حوادث روزانه منتشر می شود. اخبار حوادث محدودیت ندارد و در هر زمان و مکانی خبر می آورد. اخبار حوادث برای آگاهی مردم منتشر می شود.

در پی ریزش محدود بخشی از سقف تونل در حال احداث قطار سبک شهری کرمانشاه در حوالی مسجد جامع، «بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه نیمه‌شب پنج شنبه با حضور در این تونل، وضعیت امنیت آن را بررسی و دستورات لازم را با هدف جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی برای شهروندان صادر کرد.

اخبار حوادث

در این بازدید که مدیرکل مدیریت بحران استانداری و برخی از معاونین شهرداری کرمانشاه، امیری مقدم را همراهی می‌کردند، استاندار کرمانشاه از نزدیک در جریان جزئیات و میزان ریزش خاک تونل و وضعیت امنیت آن قرار گرفت.

در این بازدید، استاندار کرمانشاه دستور داد که با هدف حفظ امنیت رانندگان و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی، مسیر بخشی از خیابان مدرس تا زمان تثبیت خاک، مقاوم‌سازی تونل و استحکام آن مسدود شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به پرسنل و مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و نیروهای شهرداری کرمانشاه خداقوت گفت و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر شاهد رفع مشکل ریزش تونل و در نهایت بهره‌برداری از کل تونل باشیم.

بر اساس دستور استاندار و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی، محدودیت ترافیکی از امشب تا اطلاع ثانوی در مسیر خیابان مدرس حدفاصل میدان آزادی تا سه‌راه نواب اعمال شده است.

براساس اعلام پلیس راهور، رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین (خیابان کوهساری و خیابان جلیلی)، برای تردد استفاده کنند.

پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

اخبار حوادث

قطار شهری کرمانشاه سیستم قطار سبک شهری در شهر کرمانشاه است در حال ساخت است. سازمان قطار شهری کرمانشاه مسئولیت مدیریت ساخت و بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی درون‌شهری کرمانشاه را بر عهده دارد.

تاریخچه پروژه

بحث حمل و نقل ریلی در شهر کرمانشاه برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در زمان استانداری محمدحسین مقیمی به صورت پروژه تراموای کرمانشاه مطرح شد. با این حال تلاش جدی برای پیگیری بودجه و تعریف طرح انجام نگرفت.

مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرمانشاه در سال ۸۴ توسط شرکت حمل و نقل و ترافیک تهران انجام گرفت و در جلسه شصت و دوم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۱۳۸۴/۱۲/۲ به تصویب رسید. پس از آن سازمان قطار شهری کرمانشاه در ۱۵ تیر ۸۷ تأسیس شد.

در سال ۸۵ و در جریان سفر محمود احمدی‌نژاد به کرمانشاه در چارچوب دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و در زمان استانداری عبدالمجید غفوری، خط ریلی کرمانشاه به طول ۵/۱۳ کیلومتر در شصت و هفتمین جلسه شورای عالی ترافیک به صورت مترو (و بدون رجحان مونوریل) به تصویب رسید. همچنین در ۲۵ اردیبهشت سال ۸۶، بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرمانشاه به‌عنوان مطالعه بالادستی قطار شهری طرح متروی کرمانشاه مورد تأیید قرار گرفت.

با این حال در ۲۶ شهریور سال ۸۸ و در زمان استانداری دادوش هاشمی، کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور با حمایت محمود احمدی‌نژاد، به دلایلی که آن‌ها را «تفکر مهندسی و اصلاح الگوی مصرف» اعلام کرد پروژهٔ متروی کرمانشاه را به پروژهٔ مونوریل کرمانشاه تبدیل کرد و ادعا شد که هزینه و بودجه اجرای قطار شهری کرمانشاه به نصف کاهش یافته‌است.

اخبار حوادث

خط یک قطار شهری کرمانشاه

مطالعات فاز مقدماتی خط یک قطار شهری کرمانشاه توسط شرکت مشاور مترو انجام گرفت و کریدور خط یک از طاق‌بستان تا میدان فردوسی در مسیر طاق‌بستان، شهید شیرودی، پل ولایت، میدان آزادی، مدرس و میدان فردوسی، در جلسه شصت و هفتم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید. مسیر اجرای این خط به صورت مونوریل به طول ۱۳ کیلومتر و دوخطه است که شامل ۱۲ ایستگاه و دو توقفگاه و پارکینگ می‌شود.

برنامه اجرایی احداث خط یک متروی کرمانشاه از اواخر سال ۱۳۹۰ و اوایل ۱۳۹۱ طی قراردادی به مبلغ اولیه ۲۱۵ میلیون یورو و مدت زمان اجرایی ۴۲ ماه آغاز و پیش‌بینی شد تا سال ۱۳۹۳ اولین فاز آن به بهره‌برداری برسد. این پروژه شامل ۱۲ ایستگاه است و شمال و جنوب کریدور اصلی شهر یعنی، میدان فردوسی را به میدان طاق‌بستان متصل می‌کند. طبق طرح اولیه، قرار است با توجه به داشتن ۴ واگن با ظرفیت ۲۰۰ نفر، ۸۰۰ نفر در هر قطار جابه‌جا شوند، ولی مونوریل کرمانشاه در افق ۱۴۰۰ شمسی بتواند ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر را جابه‌جا کند و در افق ۱۴۱۰، قابلیت انتقال ۱۶ هزار و ۲۰۰ مسافر در هر جهت و در هر ساعت را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: