کرونا | مرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

آمار کرونا | آمار ویروس کرونا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ | قربانیان کرونا در کشور به چند نفر رسیدند؟

آمار کرونا | آمار ویروس کرونا 21 تیرماه 1401 | قربانیان کرونا در کشور به چند نفر رسیدند؟
کدخبر : 560529

آمار ویروس کرونا امروز سه شنبه، 21 تیرماه 1401 توسط وزارت بهداشت اعلام شد.

آمار کرونا امروز منتشر شد. وزارت بهداشت فوت ۵ هموطن بر اثر ویروس کرونا را تأیید کرد. کرونا در ایران در حال اوج گیری است. تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.

"تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۵۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۴ هزار و ۶۲۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا گذشته، ۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۶۵ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۴۴ آزمایش تشخیص ویروس کرونا ۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند."

کرونا

آخرین وضعیت کرونا در کشور | کرونا در وضعیت خطرناکی قرار دارد

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا رسما ورود کشور به موج جدید کرونا را اعلام کرد.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده باز هم افزایش موارد سرپایی، بستری و مرگ کرونایی را داشته باشیم. زمان رسیدن به قله این موج نیز مشخص نیست.

 کرونا

به نقل از ایسنا مسعود یونسیان افزود: وضعیت بیماری در کشورهای همسایه حائز اهمیت است. احتمال دارد روند بیماری در کشور ما هم از فرآیند کشورهایی چون بحرین، قطر و امارات تبعیت کند. روند این کشورها یا کاملا نزولی بوده یا به حالت افقی درآمده‌اند.

این که کشور ما نیز بدون رسیدن به قله روند نزولی را در پیش گیرد مشروط به چند نکته است. اگرچه این روند در کشورمان صعودی است، اما این شیب صعود خوشبختانه خیلی کمتر از شیب پیک اُمیکرون و دلتاست.

یکی از دلایل آن این است که موج‌های قبلی با یک واریانت جدید بودند، اما اکنون با یک ساب‌واریانت مواجهیم که می‌تواند شدت ابتلا و شدت عوارض را کمتر کند.

دلیل دیگر می‌تواند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها باشد که منجر به امتزاج متفاوت جمعیتی می‌شوند. به این صورت که افراد در کافه‌ها، سینماها، فرهنگسراها و… جمع می‌شوند یا مسافرت‌هایی که قطعا در تابستان انجام می‌شود.

مردمی که طی این سال‌های اخیر خسته شدند، ممکن است امسال بدون توجه به مسائل پیشگیرانه از سفر استقبال کنند. نکته دیگر این است که همچنان رعایت پروتکل‌ها در مراسم و تجمعات مناسبتی پیش‌رو الزامی می‌باشد.

کرونا

یونسیان با اشاره به وضعیت کرونا در عراق، بر لزوم تعامل مناسب با این کشور برای راهپیمایی اربعین نیز تاکید کرد.

چه کسانی دز یادآور تزریق کنند؟

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: براساس نظر کمیته ملی واکسیناسیون برای تزریق دز چهارم واکسیناسیون کرونا همه افراد بالای ۱۸ سال صرف‌نظر از اینکه افراد چند دز واکسن دریافت کردند، اگر شش ماه از دز آخرشان گذشته، نوبت چهارم‌شان را باید دریافت کنند. برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال هم گفته شد، در صورتیکه در گروه‌های پرخطر هستند، دز یادآور را دریافت کنند.

ایسنا در گزارش دیگری نوشت، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری افزود: در گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال تاکید داریم دو نوبت واکسن تزریق شود. گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سالی که مبتلا به بیماری تضعیف‌کننده سیستم ایمنی هستند هم می‌توانند یک نوبت دز یادآور واکسن (دز سوم) تزریق کنند.

کسانی که پیش از این دز سوم را تزریق نکرده بودند دز یادآورشان همان دز سوم و کسانی‌ که قبلا دز سوم را تزریق کرده بودند نیز دز یادآور فعلی‌شان، دز چهارم است.

محسن زهرایی تاکید کرد: همچنان بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است. مهم‌ترین نکته انجام واکسیناسیون است. درحال حاضر عموم واکسن‌های در دسترس برای واکسیناسیون یادآور، واکسن‌های داخلی مانند برکت، اسپایکوژن، نورا، پاستوکووک و کووپارس و … است.

کرونا

واکسن در دانشگاه‌های علوم پزشکی به تعداد مناسب توزیع شده است. اینکه پلتفرم یا نوع واکسن تزریقی در دز یادآور چه چیزی باشد نباید سبب تاخیر یا تعلل در انجام واکسیناسیون دز یادآور شود.

وی ادامه داد: واکسن سینوفارم هم هنوز در مراکز واکسیناسیون است که در رصد آمار روزانه نشان می‌دهد آمار قابل توجهی از آمار تزریق روزانه را به خود اختصاص می‌دهد.

واکسن آسترازنکا نیز مدتی است که محدود تزریق می‌شود و بیشتر افرادی که قرار است سفر خارجی داشته باشند این واکسن را تزریق کرده‌اند. واکسن آسترازنکا عملا در حال جمع شدن از مراکز است.

به زودی تاریخ انقضای آخرین محموله هم می‌رسد و عملا تنها واکسن خارجی که از یک هفته آینده در کشور خواهیم داشت، واکسن سینوفارم است.

کرونا

منبع: تجارت نیوز/وزارت بهداشت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: