یارانه | یارانه جدید | یارانه تیرماه | یارانه دولت | یارانه کمک معیشتی | جاماندگان یارانه

یک خبر جدید برای جاماندگان یارانه | ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد | جزئیات ثبت نام یارانه جاماندگان

یک خبر جدید برای جاماندگان یارانه | ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد | جزئیات ثبت نام یارانه جاماندگان
کدخبر : 560881

ثبت نام جاماندگان یارانه 300 و 400 هزار تومانی آغاز شده است.

 یارانه بگیران یارانه تیرماه خود را دریافت کردند. اما افرادی در این بین در لیست یارانه بگیران نبودند. ثبت نام برای جاماندگان یارانه امکان پذیر شد. جاماندگان یارانه می توانند از هم اکنون برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.

مسئولان وزارت کار هفته گذشته وعده راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت نام متقاضیان جدید یارانه معیشتی را داده بودند.

ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد 

سامانه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه معیشتی سیصد و چهارصد هزارتومانی که هفته گذشته مسئولان وزارت کار قول راه اندازی آن را داده بودند، برای ثبت نام و بررسی درخواست متقاضیان در دسترس قرار گرفت.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

ورود به این سامانه با یک شماره تماس و ارائه کد ملی ممکن خواهد بود.

در صورت مشمول پرداخت یارانه بودن افراد، این سامانه به‌صورت اتوماتیک فرد یارانه بگیر را شناسایی و پنجره ثبت نام برای این افراد باز نخواهد شد.

همچنین سامانه در صورت شناسایی فرد به‌عنوان مشمول دریافت یارانه که نیاز به ثبت نام جدید ندارد، پیامی به این محتوا را نشان می‌دهد: "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید." به این ترتیب معترضان به دهک بندی و مبلغ پرداختی می‌توانند به سامانه «حمایت» وزارت کار به آدرس فوق مراجعه و درخواست بازنگری خود درباره دهک‌بندی را ثبت کنند.

همه چیز در مورد عیدی عید غدیر و یارانه مردادماه | از وضعیت جاماندگان یارانه چه خبر؟

 شب گذشته یارانه تیر ماه واریز شد. اما همچنان برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟

کی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.یارانه

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

لاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

پرداخت یارانه نقدی و معوقات معترضان 

افرادی که اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت یارانه، ثبت یا به عنوان متقاضی جدید ثبت‌نام کرده‌ و در مرحله شناسایی و دهک‌بندی تعیین‌ تکلیف شده‌اند، درصورت قرار گرفتن بین دهک اول تا نهم مشمول پرداخت یارانه خواهند بود و تا آخر هفته جاری برایشان معوقه نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، در اردیبهشت‌ماه سال جاری و با تغییر رویه در پرداخت یارانه‌های نقدی، از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، حدود شش میلیون نفر حذف و باقی‌مانده در قالب ۹ دهک مشمول دریافت یارانه شدند. بر این اساس مبلغ  ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای دهک اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر دهک چهارم تا نهم از اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

در این بین بخشی از افرادی که تا اردیبهشت‌ماه یارانه می‌گرفتند و از ماه خرداد در دهک دهم قرار گرفته و یارانه‌شان حذف شده، نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. آنها می‌توانستند با ورود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  درخواست بازنگری کنند. در همین راستا با دستور رئیس جمهوری برای پیگیری وضعیت معترضان به عدم پرداخت یارانه نقدی،‌ برای تمامی سرپرستان خانواری که اعتراض کرده بودند، یک مرحله یارانه نقدی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به صورت مشروط واریز شد؛ به این صورت که تا زمان نتیجه بررسی اعتراضات قابل برداشت نبود تا  لیست این افراد، در وزارت رفاه مورد بررسی قرار گرفته و دهک‌بندی شوند.

یارانه

آن طور که حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها- به ایسنا اعلام کرده، طی بررسی‌های وزارت رفاه و لیستی که در اختیار این سازمان قرار گرفته، برای افرادی که اعتراض کرده و مشخص شد که بین دهک ۱ تا ۹ قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه همانند سایر مشمولان واریز شده است.

به گفته وی، برای این دسته از افراد یارانه دو مرحله اردیبهشت و خرداد نیز به عنوان معوق واریز می‌شود؛ با این توضیح که در صورت قرارگیری آنها در دهک اول تا سوم، یارانه مسدودی اردیبهشت‌ آنان که ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار بود، به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند که همراه با یارانه خرداد تا پایان هفته جاری به حسابشان واریز خواهد شد.

اما گروه دیگر کسانی هستند که تاکنون اصلا یارانه‌ای دریافت نکرده یا یارانه آنها قبلا قطع شده و متقاضی دریافت آن بودند. این دسته از افراد می‌توانستند از اواخر اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کنند تا درخواست آنها مورد بررسی و پایش قرارگیرند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بررسی‌ درخواست کسانی که تا ۱۵ خرداد نیز برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده بودند، انجام شده و براساس لیستی که از سوی وزارت رفاه در اختیار سازمان هدفمندی قرار گرفته است، یارانه اردیبهشت، خرداد و تیرماه آنان به صورت یکجا و به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته، تا پایان هفته جاری به حسابشان واریز خواهد شد.

یارانه+

در این رابطه یادآور می‌شود که متقاضیان ثبت‌نام و همچنین کسانی که یارانه‌ آنها از اردیبهشت ماه قطع شده است، همچنان فرصت مراجعه به سامانه‌های مربوطه و ثبت درخواست، دارند.

یارانه نقدی جاماندگان واریز شد 

اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نیست.

برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

123یارانه

یارانه تیر قابل برداشت است!

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰  برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« برای ما هم دو ماه واریز شد (خرداد و تیر ) اما هنوز قابل برداشت نیست؟؟!!»

«ما یارانه اومده برامون ولی نمی‌تونیم برداشت کنیم این چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما  اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست؟

«ما از جاماندگان یارانه هستیم. این ماه  ۸۰۰ ریختن ولی قابل برداشت نیست. چرا؟»

«برای من یارانه تیر ماه واریز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولی که اردیبهشت واریز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومی قابل برداشته اولی نه؟»

«یارانه ما از اردیبهشت قطع شد ماه قبل نفری ۳۰۰ تومن ریختن که مسدود بود دیشب هم نفری ۳۰۰ ریختن که باز هم مسدود است با توجه به اعتراضی که کرده بودیم اگر قرار است یارانه نگیریم چرا به عنوان یارانه مبلغی رو میریزن ولی قابل برداشت نیست لطفا جواب بدید»

«برای ما دونوبت یارانه ریختن ولی قابل برداشت نیست چرا؟»

«برای من علاوه بر اولی گویا دومی همواریز شده. کارت که میزنم موجودی رو نشون نمیده اما رفتم بانک گفتن مبلغ جدید به حسابم اومده. »

«من تونستم یارانه تیر رو برداشت کنم. اما اون یارانه‌ای که خرداد واریز کردن توی حسابم هست اما قابل برداشت نیست.»

یارانه

منبع: ایلنا/خبر روز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: