قیمت نفت | وضعیت قیمت نفت | قیمت نفت امروز

قیمت نفت | قیمت نفت ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ | قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت | قیمت نفت 31 تیرماه 1401 | قیمت نفت بالا رفت
کدخبر : 561365

قیمت نفت امروز جمعه، 31 تیرماه 1401 اعلام شد.

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش داشته است. قیمت نفت هرروز منتشر می شود. قیمت نفت نوسان دارد. قیمت نفت امروز جمعه، 31 تیرکته 1401 اعلام شد.

قیمت نفت امروز در معاملات آسیا افزایش پیدا کرد و جهش قیمتی را نسبت به روزهای اخیر تجربه کرد. این افزایش رخ در پی نگرانی‌ها در خصوص کمبود منابع و همچنین تنش‌های جغرافیایی-سیاسی صورت گرفت. اگر چه کاهش تقاضای ایالات متحده نیز این هفته بر بازار نفت سایه افکند.

به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت در ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح امروز با افزایش ۱.۵۱ دلاری یا ۱.۵ درصدی، به بشکه‌ای ۱۰۵.۳۷ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با افزایش ۱.۳۴ دلاری یا ۱.۴ درصدی، به قیمت ۹۷.۶۹ دلار به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت

رفع موانع برای افزایش قیمت نفت

استفن اینز تحلیلگر موسسه SPI Asset Management گفت: «از نظر اقتصادی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما موانع ساختاری موجود بر سر راه افرایش تولید نفت به این معنی است که خریداران با علم به بی‌ثباتی جغرافیایی-سیاسی پیش رو، به این روند کمک می‌کنند». او توضیح داد که سرمایه‌گذاران تصمیم هفته آینده فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره را در ذهن خود دارند. مسئولان فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که احتمال دارد بانک مرکزی در جلسه ۲۶ و ۲۷ جولای خود، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

او اضافه کرد: با اینکه افرایش ۷۵ واحدی گزینه روی میز فدرال رزرو است، اما هر نشانه‌ای از تسهیل در این سیاست‌ها برای رشد اقتصاد جهانی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. با وجود اینکه نشانه‌های کاهش تقاضا در آمریکا شاخص قیمت را در دوره پیشین سه درصد کاهش داد اما کمبود منابع همچنان قیمت‌ها را بالا نگه‌می‌دارد.

قیمت نفت

چالش تامین منابع

تینا تینگ، تحلیلگر بازارهای CMC می‌گوید: «برخلاف کاهش شدید در قیمت‌ نفت، مشکلات تامین منابع همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود. تا وقتی که کاهش تقاضا به حد پایدار و حالت اثبات شده‌ای برسد، جنگ اوکراین و کمبود منابع ناشی از آن، مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

نفت وست تگزاس اینترمدیت در دو دوره معاملاتی گذشته کاهشی بود. این کاهش زمانی اتفاق افتاد که داده‌ها نشان از افت تقاضای ۸ درصدی برای بنزین نسبت به سال گذشته در آمریکا داشتند. کاهش تقاضا در اوج فصل رانندگی در این کشور ناشی از قیمت‌های بالای بنزین بود.

در مقابل، نشانه‌های افزایش تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را پس از ۶ هفته بالا برد.

در ماه ژوئن با وجود قیمت‌های بالا، تقاضای بنزین و فرآورده‌های نفتی در هند رکورد شکست. مصرف کلی محصولات پالایش یافته در این کشور، نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افرایش داشت. پالایشگاه‌های هند هم در بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. این مساله نشان از بازگشت قدرتمند بازار نفت، به دوران پیش از کرونا دارد.

قیمت نفت

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: