تعطیلی | تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

دستور رئیسی برای تعطیلی مدارس و دانشگا ها در موج هفتم کرونا | آخرین خبر از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در موج هفتم کرونا

دستور رئیسی برای تعطیلی مدارس و دانشگا ها در موج هفتم کرونا | آخرین خبر از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در موج هفتم کرونا
کدخبر : 561440

تعطیلی مدارس و دانشگا ها در موج هفتم کرونا منتفی است و مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد.

تعطیلی مدارس یکی از سوالات مطرح شده در روزهای آتی است. تعطیلی مدارس علاوه بر دانش آموزان برای خانواده های آنان نیز دارای اهمیت زیادی است. دستورالعمل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها با توجه به ورود به موج هفتم کرونا هنوز ابلاغ نشده است. کرونا در موج هفتم خود به سر می برد. بحث در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها با شیوع دوباره ویروس کرونا آغار شده است. دولت برای کرونا برنامه ای دارد یا خیر؟ 

دستور رئیسی برای تعطیلی مدارس و دانشگا ها در موج هفتم کرونا

 آیت الله رئیسی : مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد

رئیس‌جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا: رعایت کامل دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا و ضرورت یافتن اعمال محدودیت‌ها، ضروری است.

همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به افزایش سفرهای خارجی و نیز سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین حسینی، انجام تست در مبادی ورودی، برای جلوگیری از ورود سویه جدید بیماری به کشور ضروری است.

مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد.

همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد؛ هیچ بهانه‌ای نباید مانع از برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی شود.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز دستورالعملی برای تعطیلی دانشگاه ها و مدارس با توجه به افزایش شیوع کرونا ابلاغ نشده است.

ابراهیم قادری رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در ابتدای قسمت شاخه بالارونده موج هفتم کرونا هستیم و هنوز نمی دانیم که تا چه مقدار این وضعیت افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد باید تمام تلاش خود را با رعایت شیوه نامه ها و تزریق دز یاد آور واکسن انجام دهیم تا جلوی شدت پیک هفتم بیماری کرونا گرفته شود.

به گفته وی، در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا به این لحظه دستورالعملی صادر نشده است و فعلا همچین موضوعی مطرح نشده است. تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده زیاد هستند و باید این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند.

قرص کرونا

او افزود: به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد که این موج هفتم که زیرگروه امیکرون تحت عنوان BA۵ سهمگین یا خفیف تر از پیک ششم خواهد بود و در این اپیدمی به دلیل بررسی موارد مختلف و شرایط گوناگون پیش گویی کردن  در این خصوص کار درستی نیست.

قادری می گوید: آینده پیک هفتم بستگی به رعایت دستورالعمل ها، میزان سطح ایمنی بدن مردم، ایمنی گریز بودن این واریانت دارد و هنوز در خصوص شدت این پیک هفتم نمی توان صحبت کرد.

بررسی ها نشان می دهد که سویه جدید BM5 شدت بیماری و مرگ و میر آن مانند امیکرون است، اما باید مراقب بود زیرا وقتی قسمت عمده جامعه را درگیر می کند میزان مرگ و میر و بستری را به خاطر افزایش میزان ابتلا بالا خواهد برد.

پیک جدید ناشی از زیرگروه امیکرون ایجاد شده به دلیل این است که وقتی سطح ایمنی مردم پایین می آید شاهد گسترش مجدد بیماری کرونا در بین افراد خواهیم شد و در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BM5 که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا با سرعت زیادی گسترش پیدا می کند. افراد باید واکسیناسیون خودشان را تکمیل کنند.

او گفت: در فضاهای سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهرهای قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک ترین علائم داشته باشند، باید ماسک بزنند تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.

کرونا

خیز بلند کرونا در کشور | افزایش چند برابری ابتلا به کرونا | مدت قرنطینه کرونا اعلام شد

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا نسبت به افزایش مراجعات ناشی از این بیماری هشدار داد و درباره علایم بیماران، پروتکل‌های درمانی در موج جدید، مدت زمان قرنطینه مبتلایان و … توضیح داد.

مدت زمان قرنطینه میتلایان به کرونا چند روز است؟

جماعتی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کشور که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند نسبت به هفته قبل تقریبا دو برابر و نسبت به چندین هفته قبل حدود ۶ برابر بیشتر شده است.

با توجه به اینکه تعداد موارد بستری نیز بیش از ۱.۶ برابر افزایش داشته است، در نتیجه تعداد مرگ و میرهای روزانه هم دو رقمی شده است و پیش‌بینی این است که این روند تا حدود سه هفته آینده ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد سویه‌ای که در کشور ما وجود دارد، مشابه کشورهای دیگر BA۵ است، میزان مرگ و میر به دلیل اینکه درگیری سیستم تنفسی (طوفان سیتوکاینی) در ابتلا به این سویه نسبت به سویه دلتا بسیار کمتر است؛ به همین دلیل میزان مرگ و میر در این سویه‌های جدید کمتر است.

کرونا

سرایت پذیری BA۵ تا ۶ برابر بیش از دلتا

او تاکید کرد: البته نباید فراموش کنیم که قدرت سرایت‌زایی زیرسویه BA۵ بسیار بالا است؛ به شکلی که هر یک فرد مبتلا قابلیت انتقال ویروس به حدود ۱۸ نفر را دارد و این درحالی است که در سویه دلتا قابلیت سرایت پذیری بیماری حدودا ۳ بود و هر یک نفر مبتلا به ویروس کرونای دلتا می‌توانست سه نفر را آلوده کند.

سرایت‌زایی بالای زیرسویه BA۵ سبب درگیری تعداد افراد بیشتری می‌شود و افراد با سن بالا،‌ بیماران زمینه‌ای، کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند، کسانی که واکسن نزدند و… در ریسک بالاتری از ابتلا، بستری شدن و مرگ و میر قرار دارند؛ از این رو پیشنهاد اکید ما همچنان استفاده از ماسک و تزریق دزهای یادآور واکسن است تا بتوان حدود زیادی از بستری شدن و مرگ و میر افراد مبتلا جلوگیری کرد.

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، اظهار کرد: تمام کسانی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و از تزریق آخرین دز واکسن‌شان بیش از شش ماه گذشته است می‌بایست برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا مراجعه کنند.

کرونا

قله موج هفتم تا هفته‌های آتی

وی با اشاره به شکل‌گیری موج هفتم کرونا در کشور، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی متخصصین اپیدمیولوژی اگر اقدامات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تزریق دزهای یادآور واکسن انجام شود، پیکی مشابه آنچه که در اسفندماه ۱۴۰۰ در مورد امیکرون و در یا تابستان سال قبل با دلتا تجربه کردیم را مجددا تجربه نخواهیم کرد و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بیماری با BA۵ ملایم‌تر است، بتوانیم با کمترین میزان مرگ و میر از قله عبور کنیم.

با توجه به مطالعات صورت گرفته به نظر می‌رسد این پیک با شیب کمی از مرگ و میر تا چند هفته آینده سپری شود. زمانبندی پیش‌بینی شده این است که تقریبا تا اکتبر پیک را تجربه کنیم و پس از آن منحنی به سمت پایین پیش برود.

او ادامه داد: تجربه تلخ مرگ و میرهای سه رقمی ناشی از کرونا را در این موج تجربه نخواهیم کرد.

مبتلایان کرونا در موج جدید چند روز قرنطینه باشند؟

او با اشاره به این که بسته به شرایط بیمار مدت زمان قرنطینه متفاوت است،‌ بیان کرد: برای بیماران با علائم خفیف قرنطینه از ۵ تا ۷ روز و برای بیماران با علائم متوسط و بیشتر، قرنطینه تا ۱۰ روز توصیه می‌شود؛ البته تاکید این است که پس از گذشت این دوران و حضور مجدد در جامعه از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.کرونا

وی تاکید کرد: محدودیتی که کمیته علمی همواره بر آن تاکید دارد حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و تزریق دزهای یادآور واکسن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان/تجارت نیوز

دستور رئیسی برای تعطیلی مدارس و دانشگا ها در موج هفتم کرونا | آخرین خبر از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در موج هفتم کرونا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • راضیه

    اقای رییس جمهور متاسفم برای شما وملت ایران ، همه دنیا فریب. کرونا برای تزریق ملیونها دز واکسم مرگبار کرونا به مردم را می دانند شما تازه از موج هفتم کرونا میگویید و تعطیلی مدارس ودانشگاهها ، بعد وادار کردن دانش اموزان و دانشجویان بیگناه برای تزریق دز های مرگبار کرونا، البته حق دارید برای حل مشکلات اقتصادی و دیگر چیزها بهتره جمعیت ایران کم بشه ، چونشما هم مثل سایر ریاست جمهورهای ایران به کمک بهداشت جهانی وکنفرانس داووس ثروتمندان یهودی جهان در سویس به این نتیجه رسیدید تا مردمو با واکسمه و دارونماهای یهودیان بکشید تا بهتر ریاست جمهوری کنید . منم برای حفظ پدرومادرم واکسم زدم ولی متاسفانه انها بر اثر ریزش پروتیین اسپایک واکسم بدن من گرفتار بیماری ومرگ شدن ، هیچوقت تو زندگیم اونجوری مریض نشده بودم ، قبل از شروع کرونا در دیماه سال ۲۰۱۹هم مریض شدم، ولی بعد از واکسم بارها به مرگ رفتم ولی به خاطر نگرانی ازحال پدرومادر درگیر اسپایک زنده ماندم وشاهد مرگ رنجبار انها شدم. کی هزینه عوارض واکسم ها را می پردازد. سازمان های خارجی به این شرط به ایران واکسم دادن که روی مردم ایران ازمایش شود وبانک جهانی به ایران وام دهد تا دکلها ی مرگبار فایو جی برای کشتار واکسن زده ها ورمز ریال وقحطی وگرانی ، پروژه ی کشتار سازمانبهداشت جهانی را تکمیل کند احسن اقای رییس جمهور مجری سند ۲۰ ۳۰ سازمان ملل متحد. دستتون درد نکنه ، مجری خوبی هستید بعد از قالیباف و وزیر بهداشت شماهم فریب کرونا وپیک هفتم را در محرم وصفر تکرار کنید