هواشناسی | سازمان هواشناسی | هواشناسی استان ها

هشدار نارنجی هواشناسی | بارش های تابستانی غول آسا در برخی استان ها

هشدار نارنجی هواشناسی | بارش های تابستانی غول آسا در برخی استان ها
کدخبر : 561505

سازمان هواشناسی برای برخی استان های کشور از امروز شنبه 2 مردادماه تا پنجشنبه هفته جاری هشدار نارنجی صادر کرده است.

سازمان هواشناسی برای کشور هشدار نارنجی صادر کرده است. وضعیت هواشناسی در این هفته با بارش باران های سیل آسا همراه شده است. سازمان هواشناسی از وقوع سیل در برخی استان ها خبر داد. هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید.

سازمان هواشناسی در هشدارهایی از بارش رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها تا پایان هفته خبر داد و نسبت به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره توصیه کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور چند هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت بارش‌های مونسونی در جنوب شرق و جنوب کشور و نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر و برخی استان‌ها خبر داد و نسبت به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر هشدار صادر کرد.

هواشناسی

سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی خود از تشدید فعالیت سامانه‌ای بارش‌های مونسونی در جنوب شرق و جنوب کشور خبر داد که از امروز (شنبه) آغاز و تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت و باعث رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

بر اثر فعالیت این سامانه امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس، فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب بوشهر، روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، غرب و جنوب یزد، جنوب بوشهر، و روز پنجشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، غرب و جنوب یزد، نیمه جنوبی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، جنوب بوشهر براثر تشدید فعالیت این سامانه‌ رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

پیش بینی هواشناسی

مخاطرات این سامانه بارشی، جاری شدن روان آب‌ها و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر وزرش باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل خواهد بود که نسبت به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران توصیه شده است.

تشدید بارش‌ها در اردبیل و گیلان | نفوذ سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی همراه

بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی با عنوان «تشدید فعالیت سامانه بارشی»، طی روزهای روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در استان‌های اردبیل و گیلان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان آب‌ها و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای موقت و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل وجود دارد.

پیش بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی همچنین با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله را بحران توصیه کرد.

در هشدار دیگر سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق طی روزهای دوشنبه تا روز پنجشنبه خبر داده شده است که در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی رگبار باران، رعدوبرق گاهی همراه وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که بر اثر آن احتمال صاعقه، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محلی و محدود، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان کهن‌سال، سقوط اشیا از ارتفاعات و تاخیر در پرواز وجود دارد.

هواشناسی

وزش شدید باد و خیزش گردوخاک در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی همچنین از وزش شدید باد و خیزش و نفوذ گردوخاک طی امروز تا روز دوشنبه هفته جاری در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب سمنان، شرق اصفهان، شرق یزد خبر داد که کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل سبب خواهد شد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: