قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۵ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چند شد؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو 5 مردادماه 1401 | قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چند شد؟
کدخبر : 561852

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه، 5 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو امروز چهارشنبه 5 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

بازار در رکود قرار دارد. اما در ده روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ خودرو بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی ادامه داشته باشد. 

قیمت خودرو صفر داخلی در روز  چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت خودرو

پراید ۱۱۱ در قیمت ۲۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز  دو ملیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو  هم‌اکنون به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات نیز امروز به قیمت ۶۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

اما تارا اتوماتیک نیز امروز با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد. اما نکته قابل توجه این است که در ده روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودروی کشور همچنان مانند هفته‌های گذشته در رکود قرار دارد. به نظر می‌رسد در روزهای آینده این رکود سنگین‌تر نیز خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر توقف تولید دو خودروی تیبا و سمند و همچنین ابهامات موجود در بحث واردات، باعث افزایش قیمت آنها در بازار شده است. اما خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

قیمت خودرو

خبر جدید درباره واردات خودرو | آئین‌نامه واردات خودرو محرمانه است؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین محرمانه آئین نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت: مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به چه شکل نوشته شده است.

روح الله عباسپور در رابطه با آخرین طرح‌های مربوط به کمیسیون صنایع مجلس در مورد خودرو اظهار کرد: در جریان شرایط و موقعیت بازار خودرو هستیم و می‌دانیم مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودرو نگرانی‌هایی دارند.

وی افزود: مجلس بدین نتیجه رسید که ضرورتا و الزاما خودروسازان باید رقبایی را پیش روی خود ببینند؛ بدین منظور واردات را با شرایطی مصوب کردیم و در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاییدیه شورای نگهبان و موافقت دولت با واردات خودرو گفت: آئین نامه اجرایی در هیئت دولت در حال تدوین و محرمانه است، مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی‌داند به چه شکل نوشته شده است.

عباسپور اضافه کرد: کار باید به تناسب قانون و مصوبه مجلس پیش رود؛ هرچند وزیر صمت اعلام کرده بر مبنای کیفیت و قیمت برنامه‌هایی در دست دارند.

قیمت خودرو

این نماینده مجلس گفت: تا زمانی که خودرو دو نرخی و ارزش پول ملی بدین شکل است، وضعیت کنونی بازار خودرو به همین صورت ادامه دارد.هرچند می‌گویند شرایط کنونی پاسخگوی بازار نیست ولی مسئله اصلی اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و افراد با اختلاف قیمت بالا، خودرو را ثبت نام کرده و در بازار به فروش می‌رسانند.

به گفته عباسپور خودروهای کنونی با هر کیفیتی به مردم تحویل داده شده و آنها اقدام به خرید می‌کنند؛ ولی نباید بازار وارداتی به صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز قرار گیرد چون در این صورت انتظار بازار برآورده نخواهد شد.

تجارت نیوز/تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: