محرم | عزاداری محرم | اول محرم ۱۴۰۱ | مراسمات محرم

شهر امام رضا (ع) سیه پوش محرم شد | رنگ و بوی محرم مشهد را فرا گرفته است

شهر امام رضا (ع) سیه پوش محرم شد | رنگ و بوی محرم مشهد را فرا گرفته است
کدخبر : 561876

در آستانه شروع ماه محرم، شهر مقدس مشهد سیاه پوش عذای حسین (ع) و دیگر یاران شهیدش شد.

مهشد مقدس به رنگ محرم درآمد. مشهد مقدس در آستانه شروع ماه محرم ۷۸ المان ویژه محرم در نظر گرفته است. ماه محرم در تاریخ ۸ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز می شود.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از سیاه‌پوش شدن این کلان‌شهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و نصب و اکران ۷۸ المان ویژه این ایام خبر داد.

با توجه به فرارسیدن ماه محرم و در راستای فراهم‌سازی بسترهای لازم در شهر برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه برنامه‌ها و اقدامات مختلفی به ویژه در دهه آغازین ماه محرم در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

لیست کامل برنامه عذاداری 125 هیئت در دهه اول محرم 1401 | جهان در سوگ سید و سالار شهیدان

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در مجاورت حرم مطهر رضوی، در این ایام تمامی نیروهای خدمات شهری به صورت آماده‌باش مشغول فعالیت خواهند بود و به صورت مداوم نظافت و شست‌وشوی محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی صورت خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی عزاداران حسینی، بازدیدهای ایمنی از ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های عزاداری عمومی به صورت ویژه توسط نیروهای آتش‌نشان مشهدی انجام خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۹۰ نیروی آتش نشان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و مکان‌های برگزاری مراسمات مذهبی مستقر خواهند شد.

محرم

وی با اشاره به نصب ۷۸ المان ویژه ماه محرم در سطح شهر، افزود: بیش از ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای بیلبوردها و استرا بوردهای شهری به اکران‌های مرتبط با ماه محرم اختصاص یافته است و علاوه بر آن نیز بیش از چهار هزار عدد آویز ستونی، ۳۵۰۰ عدد پرچم بیرقی در خطوط بی آر تی و ۱۵۰۰ پرچم مشکی در سطح شهر، مشهد الرضا (ع) را سیاه‌پوش می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای سهولت تردد زائران و مجاوران رضوی در محورهای منتهی به حرم رضوی اقداماتی نظیر سرویس‌دهی ویژه ۷۰ دستگاه اتوبوس در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز تاسوعا و عاشورا، افزایش پنج ساعته کار پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر از ساعت ۲۲ تا سه بامداد، کاهش دو دقیقه‌ای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط یک و آماده باش ۲۴ ساعته مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اجرای اولین سوگواره نمایشی محرم به مدت ۱۰ شب در سطح شهر و واگذاری پارکینگ‌های کلاهدوز، پردیس و سجادی به هیئت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده توسط مدیریت شهری برای این ایام است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار جایگاه‌ها و سازه‌های مناسبتی در اماکن پر تردد شهری از هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی تقاضا می‌شود برای نصب بنرهای اطلاع‌رسانی مراسم مذهبی خود از این سازه‌های جانمایی شده در سطح شهر استفاده کنند.

محرم

منبع: ایمنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: