سریال مختار

بازیگر سریال مختار سکته کرد | حال بد بازیگر سریال مختار اشک مردم را در آورد

بازیگر سریال مختار سکته کرد | حال بد بازیگر سریال مختار اشک مردم را در آورد
کدخبر : 561917

رضا رویگری خواننده و بازیگر سینما و تلویزیون: دو سال پیش دچار سکته مغزی شدم

سریال مختار یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. سریال مختار به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد.سریال مختار در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. اولین قسمت سریال مختار در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما پخش و قسمت آخر آن در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۰ به پایان رسید.

سریال مختار

بازیگر سریال مختار سکته کرد

بازیگر سینما گفت: دو سال پیش دچار سکته مغزی شدم و از همان موقع تاکنون دست و پای چپم دچار مشکل شده است و هنوز بهبود نیافته ام.رضا رویگری خواننده و بازیگر سینما و تلویزیون به گزارش پارس ناز در اظهاراتی تازه گفت: دو سال پیش دچار سکته مغزی شدم و از همان موقع تاکنون دست و پای چپم دچار مشکل شده البته باید بگویم حالم از آن موقع بهتر است زیرا من چند روز اول که سکته کرده بودم حتی قادر به نشستن نبودم.

رضا رویگری

وی افزود: اگر خدا بخواهد می خواهم کم کم کارهایم را آغاز کنم و به فعالیت بپردازم. البته ممکن است برای انجام معالجه به کشورهای خارجی بروم زیرا گویا آنجا درمان بعد از نقاهت بهتر انجام می شود اما در حال حاضر وضعیت مالی مناسبی برای این کار ندارم.وی ادامه داد: در این دو سال کار نکرده ام و با توجه به هزینه های بالای درمان و اینکه من بیمه نیستم قادر به انجام معالجات تکمیلی در آن سوی مرزها نیستم.

این بازیگر با اشاره به شایعاتی که برای او در فضای مجازی ایجاد شده بود، عنوان کرد: درست کردن این شایعات به واقع کار زشتی است شما توجه داشته باشید که من سالم هستم و در خانه نشسته ام اما به یکباره خبر مرگم فضای مجازی را پر می کند.

رویگری تصریح کرد: چنین کارهای زشتی اطرافیان و دوستان من را اذیت و نگران می کندو باید بگویم که این کارها بازی با روح و روان نزدیکان من است. یک فرهنگ غلطی است که متأسفانه جا افتاده است و افراد در حال پیگیری آن هستند.

وی عنوان کرد: پیش از این به صورت تلفنی مزاحم هنرمندان می شدند و حالا به لطف فضای مجازی به شایعه پراکنی در خصوص زنده بودن یا فوت ما می پردازند.این بازیگر با اشاره به مراحل درمان خود خاطر نشان کرد: پزشکان به من گفته اند که به مرور زمان حالم بهتر می شود اما این پروسه طول می کشد و همان طورکه گفته ام در حال حاضر پا و دست چپم دچار مشکل است.

 

بازیگر سریال مختار دار فانی را وداع کرد

سیامک اطلسی 4 تیرماه 1315 در ارومیه متولد شد و فعالیت هنری خود را با گویندگی در سال 1343 و بازی در فیلم مردان خشن در سال 1350 آغاز کرد.

اطلسی در سریال مختار ، نقش سردار خشن سپاه شام(حُصَین بن نُمَیر) را بازی کرد.

سریال مختار

بیوگرافی سیامک اطلسی بازیگر سریال مختار

سیامک اطلسی متولد ۴ تیر ۱۳۱۵ در ارومیه، بازیگر صداپیشه (دوبلور) بود. او مدرک دیپلم داشت و به جز بازیگری، صداپیشه حرفه‌ای بود و کارگردانی و نویسندگی نیز می‌کرد.

سیامک اطلسی در سال ۱۳۴۲  در استودیو شاهین فیلم، حرفه صداپیشگی را آغاز کرد تا اینکه با پیشنهاد یکی از کارگردانان که فیلمش را برای دوبله آورده بود سر از دنیای بازیگری درآورد و از سال ۱۳۵۰ بازیگری را آغاز کرد.

اطلسی در سریال پدرسالار در کنار بازیگرانی چون محمدعلی کشاورز، جمیله شیخی، حمیده خیرآبادی، ناصر هاشمی و... نقش ماندگاری را از خودش به جا گذاشت. پدرسالار به کارگردانی اکبر خواجوی اوایل دهه ۷۰ روی آنتن رفت.

این بازیگر از سال ۵۱ تاکنون علاوه بر دوبله در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و ده ها سریال نقش های شاخص و متفاوت بازی کرده که ماندگارترین آنها آن سوی آتش، دوران سرابی، گل سرخ، چریکه تارا، پدرسالار و مختارنامه است. سریال‌های از یادها رفته و تعبیر وارونه یک رویا از دیگر آثار این بازیگر است.

سریال مختار

نقش مختار ثقفی در سریال مختار

نقش مختار ثقفی در سریال مختار را فریبر عرب نیا بازی کرده و متولد ۲۵ فروردین ۱۳۴۳ در تهران است. او در آثار کارگردانانی چون بهرام بیضایی، ایرج قادری، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری، فرزاد مؤتمن و بهروز افخمی بازی کرده‌است.

 قسمت اول سریال مختار از شبکه آی فیلم پخش شد و دیدیم که کیان سردار ایرانی تلاش می‌کند تا بار دیگر مختار سقفی را به میدان جنگ برگرداند. او از مختار تقاضا می‌کند تا به یاری امام حسن (ع) بشتابد و شمیرش را در این مسیر دوباره در دست بگیرد. اما موفق نمی‌شود.

 پس از کیان، سعد بن مسعود سقفی، عموی مختار و فرماندار مدائن وارد گفتگو با مختار می‌شود، تا شاید رضایت اش برای بازگشت به میدان جنگ را جلب کند. اما مختار همچنان معتقد است که تلاش اش برای معاش، یک جهاد است و زیر بار نمی‌رود

در نهایت هم سعد بن مسعود سقفی موفق می‌شود تا مختار را در برابر دشمنان امام حسن (ع) آماده به مقابله و جنگ کند.

سریال مختار

بازیگر نقش کیان ایرانی در سریال مختار کیست؟

در سکانس‌های پایانی قسمت اول نیز مخاطب می‌بیند که مختار لباس جنگ بر تن کرده و در میدان شهر مدائن اعلام می‌کند که شهر را از وجود مزدوران شامی پاک می‌کند.

نقش مختار ثقفی در سریال مختار را فریبر عرب نیا بازی کرده و متولد ۲۵ فروردین ۱۳۴۳ در تهران است. او در آثار کارگردانانی چون بهرام بیضایی، ایرج قادری، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری، فرزاد مؤتمن و بهروز افخمی بازی کرده‌است.

 او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های تخصصی تئاتر و سینما به شکل حرفه‌ای وارد کار شد و تئاتر را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر حمید سمندریان و سینما را در دوره‌ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما تحصیل کرد. فریبر عرب نیا همچنین در رشتهٔ ارتباط تصویری موفق به اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه هنر شده است.

به اعتقاد منتقدان و طرفداران سینما، بازی قابل قبول فریبر عرب نیا در فیلم جهان پهلوان تختی و بخصوص شوکران هر دو ساخته بهروز افخمی و بازی متفاوت و بسیار دشوارش در فیلم شیفته، او را به عنوان یکی از چهره‌های برتر دهه هفتاد سینمای ایران معرفی کرد.

نقش کیان، سردار ایرانی را هم در سریال مختار، رضا رویگری بر عهده داشته است. او متولد ۶ دی ۱۳۲۵ است. او همچنین در حرفه نقاشی نیز فعال بوده و در سال‌های اخیر در نمایشگاه‌هایی در ایران و آمریکا، آثارش را به نمایش گذاشته است.

رضا رویگری همچنین خواننده سرود معروف «ایران ایران» (الله الله) در اول انقلاب است و آلبوم کازابلانکا را هم در سال ۱۳۹۱ منتشر کرده است. او در فیلم‌های سینمایی بسیاری از جمله اجاره نشین ها، بوتیک، اخراجی‌ها ۳، مجنون لیلی و دل شکسته و... حضور داشته است.

سریال مختار

نقش خواهر مختار در سریال مختارنامه را چه کسی ایفا می‌کند؟

نقش خواهر مختار در سریال مختارنامه را  زنده یاد ماه چهره خلیلی بازی می‌کند. او متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ در تهران بود و در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۴۳ سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت.

ماه چهره خلیلی از سال ۱۳۸۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در رشته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد.

وی نخستین بار در سریال مختارنامه مقابل دوربین قرار گرفت و پس از آن در فیلم‌هایی همچون پرونده هاوانا، عشق و خیانت، قرارمون پارک شهر، سوت دل، رنج و سرمستی و موش به ایفای نقش پرداخت.

بازیگران و نقش‌های آن ها در سریال مختار

در سریال مختار، فریبرز عرب نیا در نقش مختار، مهدی فخیم زاده در نقش عمر بن سعد، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله بن زیاد، رضا رویگری در نقش کیان ابوعمره سردار سپاه ایرانی، فریبا کوثری در نقش عمره بنت نعمان بن بشیر، همسر دوم مختار ثقفی، انوشیروان ارجمند در نقش رفاعه بن شداد، حسن میرباقری در نقش ابراهیم بن مالک اشتر، رضا کیانیان در نقش عبدالله بن زبیر خلیفه زبیری، داوود رشیدی در نقش نعمان بن بشیر (امیر کوفه و پدرزن مختار ثقفی)، نسرین مقانلو در نقش ناریه بنت سمره بن جندب، ام ثابت، همسر اول مختار ثقفی، عنایت شفیعی بازیگر نقش عبدالله بن کامل شاکری (بن کامل) یار مختارو محمدرضا شریفی نیا بازیگر نقش محمد بن حنفیه برادر حسین بن علی را بازی می‌کند.

علاوه بر آن ها، بیش از ۷۰ بازیگر مطرح دیگری در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

بازیگر سریال مختار سکته کرد | حال بد بازیگر سریال مختار اشک مردم را در آورد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: