قیمت خودرو | وضعیت قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو روزانه | قیمت خودرو بازار

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت خودرو چگونه خواهد بود؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو 10 مردادماه 1401 | پیش بینی قیمت خودرو چگونه خواهد بود؟
کدخبر : 562209

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز دوشنبه، 10 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو امروز یکشنبه، 9 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

بازار در رکود قرار دارد. اما در ۱۰ روز گذشته شاهد نوسان قیمت‌ خودرو بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند نوسانی ادامه داشته باشد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۱ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات با شش میلیون کاهش قیمت نسبت به دیروز، به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز با پنج میلیون کاهش قیمت همراه بود. این خودرو در بازار امروز در قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد. اما نکته قابل توجه این است که در ۱۰ روز گذشته شاهد نوسان قیمت‌ها بودیم. در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند نوسانی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

اما کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت‌ خودرو با تغییر چندانی همراه نیست. زیرا خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. سرمایه سرگردانی که به دست مردم است، باعث بالا رفتن تقاضا و پاسخگو نبودن میزان عرضه خودرو به بازار می‌شود. تا زمانی که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، روند بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت.

قیمت خودرو

حذف شروط برای خودروهای خارج از فرآیند قرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو که بیانگر مسیر درست تحقق هدف طرح فروش یکپارچه نیز است، از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش خودروسازان تاکنون اعمال می‌شده است، برای فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی خبر داد.

به نقل از ایسنا، امید قالیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است.

پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

قیمت خودرو

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود.

این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و… مانع شود، انجام دهد.

قیمت خودرو

وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرا خواهد شد، گفت: مزیت این تصمیم جدید این است که به‌جای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیازش تامین می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

یادآوری می‌شود که پیش از این، قالیباف وعده کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: