قیمت گوشت | قیمت گوشت قرمز | نوسان قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

جدیدترین قیمت گوشت را اینجا بخوانید | قیمت گوشت امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

جدیدترین قیمت گوشت را اینجا بخوانید | قیمت گوشت امروز 31 مرداد 1401
کدخبر : 563926

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروز دوشنبه، 31 مرداد 1401 اعلام شد.

قیمت گوشت امروز دوشنبه، 31  مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت گوشت در بازار امروز چند؟ قیمت گوشت در میادین تره بار چند شد؟ قیمت گوشت قرمز به صورت روزانه منتشر می شود. قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروز چند شد؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان، ران گوسفندی بیش از ۲۰۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۴۰ و ران گوساله  ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی

قیمت گوشت

قیمت گوشت گوساله

قیمت گوشت

گوشت

گوشت نام یک ماده آلی است که در بدن بیشتر جانوران وجود دارد. انسان‌ها گوشت جانورانی همچون گاو، گوسفند، خوک، بوقلمون، مرغ و غاز را می‌خورند.(خوردن گوشت خوک در اسلام حرام است) گوشت غالباً همراه استخوان و مقداری چربی است و سرشار از پروتئین است.

گوشت در اقتصاد، فرهنگ و پزشکی بسیار مهم بوده و برای مصرف و تولید آن مقادیری در نظر گرفته شده‌است. گوشت بیشتر از آب، پروتئین و چربی ساخته شده‌است. معمولاً آن را به روش‌های گوناگون پخت و پز آماده کرده و سپس مصرف می‌کنند. همچنین گوشت در برابر فساد و خرابی بسیار آسیب‌پذیر است.

قیمت گوشت قرمز

گوشت قرمز

گوشت قرمز اصطلاحی است که به گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت شتر، گوشت خوک، گوشت فک، گوشت شیر دریایی، گوشت انسان، گوشت خوک دریایی، گوشت اسب آبی و مانند این‌ها گفته می‌شود که سرشار از پروتئین‌ها و چربی‌ها می‌باشند.

بهداشت

برخی ویژگی‌های گوشت سالم:

بدون بوی بد ترشیدگی و غیرطبیعی

بدون لکه‌های غیرطبیعی و اثر ضربه یا خون‌مردگی

بدون بوی بد در هنگام پختن یا خوردن گوشت

دارای ظاهر و رنگ طبیعی

حمل و نقل آن با وسایل نقلیهٔ دارای سردخانه انجام شده باشد

عدم شل شدن بیش از اندازه و چسبندگی

نگهداری گوشت در خانه

از آن‌جایی که گوشت به سرعت فاسد می‌شود، پس از خرید باید سریعاً در زیر دمای چهار درجه سانتی‌گراد یخچال قرار گیرد و ظرف یک تا دو روز مصرف شود. البته زمان مناسب برای نگهداری گوشت در یخچال به گونهٔ آن نیز بستگی دارد.

قیمت گوشت قرمز

گوشت گوسفند به دلیل آنکه چربی بیشتری دارد، کمی زودتر از گوشت گاو فاسد می‌شود. گوشت چرخ‌کرده هم آسیب‌پذیرتر از گوشت خرد شده‌است و بیشتر از یک شبانه‌روز نمی‌تواند در یخچال نگهداری شود. در عوض گوشت‌های با قطعات بزرگتر را، مثل گوشت مخصوص استیک یا ژیگو، می‌توان حدود چهار روز هم بدون یخ زدن نگهداری کرد. برای نگهداری طولانی‌تر حتماً باید گوشت را منجمد و در فریزر نگهداری کرد. همچنین گوشت نباید در مرحلهٔ قبل از انجماد بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق قرار گیرد.

مزایا و معایب گوشت

از قدیم تاکنون گوشت جزئی از رژیم غذایی انسان بوه است و سرشار از پروتئین، اسید آمینه ضروری و مواد معدنی میباشد اما مصرف بیش از حد آن سبب بروز بیماری های قلبی، عروقی و سرطان میشود.

منبع: صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: