قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

تنظیم بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

تنظیم بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز 13 شهریور 1401
کدخبر : 565004

قیمت مرغ گرم امروز یکشنبه (13 شهریور 1401) نسبت به روز گذشته با تغییرات همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

 قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار تهران افزایش یافت و از نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومانی که پس از مردمی سازی یارانه‌ها مصوب شده بود، فاصله گرفته است.

گزارش میدانی فارس از منطقه ۱۹ تهران حاکی است که قیمت هر کیلو مرغ به ۶۵ هزار تومان است که ۵۲۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب دولتی است، این قیمت‌ها در چند روز گذشته افزایش یافته است. اما 

بعد از گذشت ۳ ماه که مرغ با قیمتی زیر نرخ مصوب اعلام شده به فروش می‌رسید، طی یک هفته اخیر قیمت این کالا اساسی، از ۵۹هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده بالاتر رفت و در برخی از واحدهای صنفی تا کیلویی ۶۵هزار تومان نیز به فروش رسید.

روز گذشته معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی این افزایش قیمت را تخلف و گران‌فروشی دانست و اعلام کرد که مرغ باید کیلویی ۶۰هزار تومان به فروش برسد.

حسین دماوندی‌نژاد، قیمت کنونی مرغ زنده را ۴۲هزار تومان اعلام کرد و درباره این افزایش قیمت گفت: جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۹۰میلیون قطعه بود که پیش‌بینی می‌کنیم نیاز کشور را به‌طور کامل تامین می‌کند. هم‌اکنون نیز به استان‌ها ابلاغ شده از محل تزریق ذخایر به بازار، قیمت‌ها را کنترل کنند. اما بخش خصوصی نیز در کنار دولت، بالا رفتن قیمت مرغ را با توجه به میزان عرضه و تقاضا تایید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره نوسان قیمت‌ها در بازار گفت: قیمت مرغ همان نرخ مصوب یعنی ۵۹هزار و ۸۰۰ تومان است که در واحدهای صنفی ۶۰هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت بالاتر از این، تخلف محسوب می‌شود.

مهدی یوسف‌خانی افزود: رعایت نرخ مصوب الزامی است و واحدهای صنفی حتی اگر مرغ را گران خریده باشند، نمی‌توانند بیش از نرخ مصوب مرغی عرضه کنند.

او با بیان اینکه به اعضای اتحادیه درخصوص رعایت نرخ مصوب اطلاع‌رسانی شده است، گفت: در هفته‌های اخیر با توجه به کاهش تقاضا، جوجه‌ریزی کمتر شد و عرضه تا حدودی کاهش یافت، اما این اتفاق مقطعی است و تولیدکننده‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی باید به قیمت کاهش سود خود کاری کنند که مرغ با همان نرخ مصوب به‌دست مردم برسد.

به‌گفته یوسف‌خانی، طی یک ماه گذشته با پیش‌بینی افزایش تقاضا در نیمه دوم سال جوجه‌ریزی زیادی انجام شده و حداکثر تا ۲۰شهریور عرضه مرغ افزایش خواهد یافت. به‌طوری که ممکن است قیمت این کالا پروتئینی دوباره به روال ۳ماه گذشته تا زیر نرخ مصوب پایین بیاید.

قیمت مرغفهرست قیمت برخی از انواع گوشت مرغ بسته بندی موجود در بازار به شرح زیر است.

قیمت مرغ امروز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱

گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین مقدار ۰.۵ کیلوگرم ۵۰,۷۰۰

مغز ران مرغ مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم ۸۷,۳۰۰

سینه مرغ بی پوست مهیا پروتئین - ۹۰۰ گرم ۹۳,۶۰۰

ساق بی پوست ساده مرغ مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم ۹۶,۳۰۰

جوجه کباب ران مرغ مهیا پروتئین - ۰.۹ کیلوگرم ۱۱۳,۴۰۰

فیله مرغ ساده رویال طعم - ۹۰۰ گرم ۱۲۴,۲۰۰

فیله ساده مرغ زی پرو - ۰.۹ کیلوگرم ۱۲۴,۲۰۰

فیله ساده مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم ۱۲۴,۲۰۰

سینه مرغ بدون پوست رویال طعم - ۱.۵ کیلوگرم ۱۵۶,۰۰۰

ران مرغ بی پوست زی پرو - ۱۸۰۰ گرم ۱۶۲,۰۰۰

ران و سینه بی پوست مهیا پروتئین مقدار ۱.۸ کیلوگرم ۱۷۴,۶۰۰

سینه مرغ پویا پروتئین - ۱۸۰۰ گرم ۱۸۷,۲۰۰

سینه مرغ بی استخوان مهیا پروتئین - ۱.۸ کیلوگرم ۲۲۶,۸۰۰

قیمت مرغ در یک قدمی نرخ مصوب 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید پیش بینی می شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می کند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها ۸ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ در عمده فروشی ها ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و در خرده فروشی ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان است.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید پیش بینی می شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می کند.

یوسف خانی می گوید: در شرایط کنونی مازاد تولیدی در بازار نیست که به بازارهای هدف صادر شود.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۹۵ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

قیمت مرغ

افزایش بی سابقه قیمت مرغ در بازار

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که حدود یک هفته پیش قیمت آن در بازه ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود.

 مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران  در این باره گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته افزایش یافته و به کیلویی حدود ۵۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرغ به اندازه نیاز وجود دارد و هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با وجود این افزایش قیمت اما هنوز مرغ به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرسیده و حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کمتر است و باید به قیمت مصوب برسد.

قیمت مرغ

قطعی‌های برق چقدر مرغ‌داری ها را تحت تاثیر قرار داده است

این مقام مسئول ر ادامه افزود: ممکن است که یک واحد مرغ‌داری در جایی دچار آسیبی شده باشد اما اکثریت غریب به اتفاق واحدهای مرغ‌داری ما مجهز به ژنراتور هستند و اگر واحدی آسیبی ببیند به این دلیل است که در هنگام قطع برق ژنراتور آن از کار افتاده است وگرنه همه واحدها پیش‌بینی های لازم را کرده اند و ژنراتورهای مناسب را در واحدهای خود دارند.

تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومانی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد

به نقل از ایلنا، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: حدود ۱۲۰۰ تن تخم مرغ به افغانستان صادر شد اما هنوز مرزهای عراق بر روی تخم‌مرغ‌های ایرانی باز نشده است. خبر فشار ترکیه بر عراق برای وارد نکردن تخم‌مرغ از ایران از سوی مسئولان وزارت کشاورزی تکذیب شد اما این سخن از سوی صادرکنندگان تخم‌مرغ تایید شده و واقعیت دارد.

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه میانگین قیمت فروش تخم‌مرغ درب کارخانه کیلویی ۳۱ تا ۳۴ هزار تومان است، افزود: قیمت بار ۱۱ کیلویی، هر کیلو ۳۱ هزار تومان و بار ۱۳ کیلویی ۳۴ هزار تومان است.

قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشترئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار تخم‌مرغ را تاثیرگذار ندانست و افزود: شرکت پشتیبانی اعلام کرد که تخم مرغ مازاد را کیلویی ۳۲ هزار تومان خریداری می‌کند؛ اما پولی برای خرید این محصول ندارد و به تولیدکنندگان گفته است که ۴۵ روز دیگر هزینه را پرداخت می‌کند پس اگر مرغدار آن را ارزان‌تر بفروشد بهتر از این است که پولش را یک ماه بعد وصول کند.

نبی‌پور با اشاره به قیمت نهاده‌ها در سامانه بازارگاه، بیان کرد: نهاده‌ها در سامانه بازارگاه نقدی عرضه می‌شود ذرت کیلویی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان در سامانه بازارگاه بارگذاری و مرغداران اقدام به خریداری می‌کنند.

قیمت مرغ

وی در پایان بیان کرد: مرغداران با هدف کاهش تولید تخم‌مرغ خردادماه حدود ۹ میلیون مرغ تخم‌گذار را به کشتارگاه فرستادند؛ در حالی که در شرایط عادی حدود ۲ میلیون مرغ به کشتارگاه‌ها فرستاده می‌شد.

تنظیم بازار قیمت مرغ را پر پر کرد | قیمت مرغ امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: