ورود پول به بورس ایران تمامی ندارد / رکورد شاخص کل زده خواهد شد؟

ورود پول به بورس ایران تمامی ندارد / رکورد شاخص کل زده خواهد شد؟
کدخبر : 577551

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی توانست از قله تاریخی خود عبور کند و حالا این انتظار وجود دارد که بازار سهام روزهای خوبی داشته باشد.

چهارشنبه هفته گذشته که آخرین روز معاملاتی بازار سهام بود، شاخص کل  بورس  توانست از قله تاریخی خود که در مردادماه سال ۱۳۹۹ ثبت کرده بود عبور کند. شاخص کل در روز چهارشنبه حدود ۲۰۰ واحد بالاتر از سقف تاریخی خود ایستاد که این به معنای نفوذ به یک مقاومت مستحکم است.

در چنین شرایطی پیش بینی بازار بسیار دشوار می شود چراکه از طرفی شاخص به سقف تاریخی خود رسیده و طبیعی است که واکنشی اصلاحی نسبت به این موضوع داشته باشد، اما از طرفی با قدرتی که خریداران در بازار پیدا کرده اند، بعید به نظر می رسد که فعلا شاخص اصلاح کند.

اینکه شاخص از امروز اصلاح خود را آغاز می کند یا از مدتی دیگر، هنوز مشخص نیست و پیش بینی آن نیز کار دشواری محسوب می شود، اما به طور کلی می توان مسیر بازار سهام را مسیری صعودی در سال ۱۴۰۲ دانست.

ارزش معاملات بیشتر می شود؟

این بدان معناست که بورس فارغ از اصلاحاتی که در مسیر صعودی خود خواهد داشت، اما همواره در جهت صعودی حرکت خواهد کرد و حرکت کلی بازار به سمت بالا خواهد بود.

امروز احتمال اینکه بازار کمی منفی شود و عرضه ها افزایش یابند وجود دارد، اما نباید فراموش کرد که در هفته گذشته، با وجود تعطیلات نوروزی که معمولا باعث کم رمق شدن معاملات بازار سهام می شود، وضعیت بورس بسیار خوب بود و ارزش معاملات نیز رقم بالایی ثبت شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام به بیش از ۱۱ هزا میلیارد تومان رسید که برای اولین هفته معاملاتی سال، رقمی عالی است. با توجه به اینکه معمولا در نیمه اول فروردین ارزش معاملات به طور سنتی کم است، پیش بینی می شود در هفته ای که پیش رو است، ارزش معاملات بالاتر هم برود.

ورود بدون وقفه پول به بازار

یکی از اتفاقات امیدوارکننده هفته قبل، ورود پی در پی پول به بازار توسط سرمایه گذاران حقیقی بود. حقیقی ها هفته گذشته در تمام ۵ روز معاملاتی، پول به بازار تزریق کردند که این نشان می دهد دید آن ها به بازار به شدت صعودی است.

با توجه به روند معاملات هفته گذشته و در نظر گرفتن تغییرات شاخص های مختلف، برای امروز می توان بازاری مثبت پیش بینی کرد اما به دلیل رسیدن به سقف تاریخی شاخص، احتمال اینکه عرضه ها در بازار افزایش داشته باشد وجود دارد. البته بالا ماندن ارزش معاملات خرد می تواند اثر منفی عرضه ها را خنثی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: