این خودرو بی‌ام‌و و کیا را شکست داد / درخشش شگفت انگیز این خودرو در سال ۲۰۲۳

این خودرو بی‌ام‌و و کیا را شکست داد / درخشش شگفت انگیز این خودرو در سال 2023
کدخبر : 577733

هیوندای آیونیک ۶ برای کسب عنوان خودروی سال دو رقیب ب ام و X ۱/iX ۱ و کیا نیرو را پیش روی خود داشت. این سدان خوش‌استیل دو جایزه دیگر را از آن خود کرده که عبارتند از بهترین خودروی برقی و بهترین خودرو از لحاظ طراحی.

هر ساله انجمنی متشکل از برترین خبرنگاران خودرویی جهان، با بررسی خودرو‌های جدید اقدام به انتخاب بهترین مدل‌های سال می‌کنند.

با شروع به کار نمایشگاه خودروی نیویورک، این انجمن بهترین‌های سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده که طبق آرا در نهایت هیوندای آیونیک ۶ به عنوان خودروی سال دست یافته است.

درخشش کره‌ای‌ها و کسب چهار جایزه از شش جایزه ممکن

هیوندای آیونیک ۶ برای کسب عنوان خودروی سال دو رقیب ب ام و X ۱/iX ۱ و کیا نیرو را پیش روی خود داشت. این سدان خوش‌استیل دو جایزه دیگر را از آن خود کرده که عبارتند از بهترین خودروی برقی و بهترین خودرو از لحاظ طراحی. در دسته بهترین خودروی برقی، آیونیک ۶ با ب ام و i ۷ و لوسید Air رقابت داشت. در دسته بهترین خودرو از نظر طراحی هم، رنجرور و لوسید Air رقبای این سدان کره‌ای بودند.

سدان برقی هیوندای آیونیک ۶ در نسخه‌های مختلفی به‌فروش می‌رسد. مدل پایه از این خودروی جدید کره‌ای به یک موتور برقی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت مجهز است. قدرتمندترین نسخه آن نیز پیشرانه‌ای دو موتوره با ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو در بهینه‌ترین نسخه می‌تواند تا ۵۸۱ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. قیمت مدل پایه از آیونیک ۶ از ۴۱۶۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کره‌ای‌ها یک نماینده دیگر در بین برندگان دارند و موفق شده‌اند جایزه خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ را نیز از آن خود کنند. این عنوان در اختیار کیا EV ۶ GT است، کراس‌اوور اسپرتی که ۵۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این پیشرانه بسیار قدرتمند، EV ۶ GT صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر را در زمان ۳.۴ ثانیه محقق می‌کند! این نسخه البته به‌خاطر ذات اسپرت خود، برد حرکتی محدودتری دارد و باتری آن تا ۳۳۱ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. برای کسب این جایزه، کیا EV ۶ GT دو رقیب نیسان Z و تویوتا GR کرولا را کنار زده است.

شاید بدانید این دومین سال پیاپی است که هیوندای سه جایزه را از انجمن WCA کسب می‌کند. با احتساب جایزه کیا EV ۶ GT باید گفت کره‌ای‌ها از شش جایزه موجود، چهار جایزه را از آن خود کرده‌اند.

هیوندای آیونیک ۶

لوسید Air و سیتروئن C ۳ برندگان سایر دسته‌ها

لوسید Air که در چند دسته نامزد دریافت جایزه بود، بالاخره در دسته خودروی لوکس سال عنوان نخست را کسب کرده است. در این دسته ب ام و سری ۷ و جنسیس G ۹۰ نامزد‌های نهایی دریافت جایزه بودند. سیتروئن C ۳ در جلب نظر مثبت هیئت داوران بهتر عمل نموده و عنوان خودروی شهری سال را دریافت کرده است. این کراس‌اوور جدید فرانسوی با فولکس واگن تایگو و مدل چینی اورا فانکی کَت رقابت داشت.

گفتنی است هیئت داوران این دوره، شامل ۱۰۰ خبرنگار خودرویی از ۳۲ کشور مختلف دنیا بود. این هیئت پس از بررسی خودرو‌های جدید، ۳۰ مدل را به‌عنوان لیست اولیه انتخاب کرده بودند. پس از رأی‌گیری‌ها، این لیست به سه گزینه در هر کلاس محدود شد و برندگان نهایی از بین این سه مدل انتخاب شدند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: