در این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت ملی مس، هیات امناء، رییس و اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس برگزار شد، ضمن تقدیر و تکریم از امیرعلی نعمتاللهی «فرخ فدایی» به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.
دکتر محمد مسعود سمیعینژاد، معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو، روز سهشنبه ۱۱ فروردینماه ۱۴۰۵ از منطقه معدنی و صنعتی سنگان بازدید کرد.
وزیر صمت اعلام کرد که از ابتدای جنگ تحمیلی اخیر، اصناف، فروشگاههای زنجیرهای و تولیدکنندگان در کنار مردم و دولت ایستادند و با تلاش شبانهروزی، اجازه ندادند کمبودی در بازار احساس شود. وی همچنین از طرف دولت چهاردهم و وزارت صمت از تمامی این مجموعهها تقدیر کرد.
در روزهایی که میهن عزیزمان روزهای پرمخاطرهای را پشت سر میگذارد، «سیزدهم فروردینماه؛ روز طبیعت» فرصتی است برای ایستادن کنار هم؛ برای امیدواری، و برای ساختن فردا.
به اطلاع میرساند دشمن آمریکایی_ صهیونیستی حوالی ساعت ۲۳ شب گذشته (سهشنبه ۱۱ فروردین)، بار دیگر حمله شدیدی را به مجتمع فولاد مبارکه انجام و چندین نقطه از این مجتمع مورد هدف قرار گرفت.
دکتر «سیدمصطفی فیض»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در روزهای گذشته که کشور با جنگ تحمیلی روبهرو شده است، با سفرهایی به استان کرمان و استان آذربایجان شرقی، در پهنههای راهبردی صنعت مس ایران حضور یافت و ضمن بازدید میدانی از خطوط تولید و طرحهای توسعه در مجتمعهای مس سرچشمه، شهربابک و سونگون و همچنین معدن چاهفیروزه، برای حفظ و پایداری فعالیتها و تولید، با مدیران و کارشناسان به بررسیهای تخصصی و گفتوگوهای فنی نشست.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که به دعوت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در نشست هفتگی این شورا با رسانه ها، حضور پیدا کرده بود، از آخرین وضعیت توسعه این منطقه عظیم معدنی و صنعتی، ثبت رکوردهای پی در پی کمی و کیفی تولید و همچنین پروژه هایی که به تازگی در این منطقه افتتاح و به بهره برداری رسیده اند، گزارشی به رسانه ها ارائه داد.
در شرایطی که صنعت کشور با چالشهای ناترازی انرژی و محدودیتهای شبکه سراسری مواجه بود، شرکت فولاد مبارکه در پایان یازدهماهه سال 1404 موفق به ثبت بالاترین میزان رشد تولید در تاریخ بهرهبرداری شرکت نسبت به مدت مشابه در ادوار گذشته شد.
سجاد طهماسبی، معاون سرمایهگذاری و راهبری فولاد مبارکه، در آیین افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی سمیرم با تأکید بر مدل کمسابقه مشارکت کارکنان، اظهار کرد: این پروژه با سرمایهگذاری بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان به ثمر نشست؛ الگویی نوین که توسعه زیرساخت انرژی را به مشارکت اجتماعی درونسازمانی پیوند زده است. وی این طرح را نقطه آغاز گسترش پروژههای مشابه در مقیاسهای بالاتر دانست و تصریح کرد فولاد مبارکه با تعریف هزار مگاوات انرژی خورشیدی، توسعه میادین گازی و مشارکت در انتقال آب، نقش خود را فراتر از یک بنگاه تولیدی و در قامت بازوی توسعهای کشور دنبال میکند.
در سالهای اخیر، شدت گرفتن بحران خشکسالی و کاهش منابع آب شیرین در ایران، ضرورت بازنگری در جغرافیای صنعتی کشور را بیش از هر زمان دیگر نمایان کرده است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهرهگیری از ظرفیت نخبگان و شرکتهای دانشبنیان در ارتقای صنایع، بویژه صنعت مس تأکید کرد.
استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن گفت: کرمان باید از یک استان صرفاً معدنی به استانی ارزشآفرین در حوزه صنایع معدنی تبدیل شود؛ مسیری که با توسعه صنایع پاییندستی، جذب سرمایهگذاری و نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی محقق خواهد شد.
شرکت آلومینیوم جنوب در سال ۱۴۰۴ با ثبت رشد کمسابقه در تولید و صادرات شمش آلومینیوم، بار دیگر جایگاه خود را بهعنوان یکی از بازیگران کلیدی صنعت آلومینیوم کشور تثبیت کرد؛ مسیری که همزمان با برنامههای توسعهای و سرمایهگذاری در زیرساخت انرژی، افق تازهای پیش روی این مجتمع صنعتی گشوده است.
فولاد مبارکه اصفهان در طول ۳۳ سال فعالیت مستمر، به نماد توان صنعتی ایران بدل شده است؛ شرکتی که با ثبت رکوردهای تولیدی، توسعه فناوریهای نوین، حضور مؤثر در بازارهای جهانی و ایفای نقشی کلیدی در خودکفایی صنایع پاییندستی، جایگاهی فراتر از یک بنگاه اقتصادی یافته و امروز بهعنوان یکی از بازیگران اثرگذار صنعت فولاد جهان شناخته میشود.
نشان افتخار و حمایل حامی مدرسهسازی ایران در سال ۱۴۰۴، توسط «سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس» و «جامعه خیرین مدرسهساز» کشور به ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر اهدا شد.
عملکرد فولاد مشیز بردسیر در سال ۱۴۰۴ نشان میدهد این شرکت با اتکا به افزایش تولید، ثبت رکوردهای عملیاتی و تقویت تعاملات مدیریتی، گامهای مؤثری برای تثبیت جایگاه خود در زنجیره فولاد برداشته و در عین حال با چالشهایی مواجه است که آینده مسیر توسعه آن را تعیین خواهد کرد.
در پی بارندگیهای اخیر در استان هرمزگان و بروز خسارات در برخی مناطق، شرکت فولاد هرمزگان با همکاری نهادهای ذیربط، به یاری بخشی از هماستانیهای آسیبدیده شتافت.
برای نخستینبار در تاریخ فعالیت مجتمع پتاس خوروبیابانک، میزان تولید ماهانه این مجتمع در آذرماه سال جاری از مرز ۶ هزار تن عبور کرد و به ۶ هزار و ۵۹ تن رسید؛ رکوردی که حاصل برنامهریزی دقیق، بهینهسازی فرآیندها و تلاش شبانهروزی کارکنان این مجموعه صنعتی است.
عملکرد هشتماهه سال ۱۴۰۴ صبا فولاد خلیج فارس تصویری از یک بنگاه صنعتی ارائه میدهد که در سختترین شرایط عملیاتی صنعت فولاد، توانسته همزمان تولید را پایدار نگه دارد، صادرات را تقویت کند و افقهای توسعهای تازهای را پیش روی خود بگشاید.
درجمع اصحاب رسانه، مهدی شیرگیر مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، گزارشی جامع از روند اجرای این طرح ملی ارائه کرد و گفت: این پروژه که در فهرست ۴۸ طرح پیشران کشور قرار دارد، تاکنون ۳۱.۴ درصد پیشرفت داشته و با وجود برخی محدودیتهای مالی و اجرایی، مسیر توسعه آن با برنامهریزی دقیق در حال پیگیری است.