احسان علیخانی

درآمد ۸ میلیاردی احسان علیخانی همه را شوکه کرد | ماشین خفن احسان علیخانی

درآمد 8 میلیاردی احسان علیخانی همه را شوکه کرد | ماشین خفن احسان علیخانی
کدخبر : 547073

احسان علیخانی مجری محبوب و معروف عصر جدید است. احسان علیخانی در اوایل شروع کارش برنامه ماه عسل را اجرا می کرد.

به گزارش شماواقتصاد، احسان علیخانی مجری محبوب و معروف عصر جدید است. احسان علیخانی در اوایل شروع کارش برنامه ماه عسل را اجرا می کرد. احسان علیخانی متولد ۱۳۶۱/۸/۱۵ در تهران است.

اولین اجرای احسان علیخانی در مشهد

سوتی های احسان علیخانی و داوران عصر جدید

 

درآمد برنامه عصرجدید از تبلیغ به پرداخت ملت

طبق اطلاعات صورت مالی حسابرسی شده شرکت به پرداخت ملت، از مجموع ۳۱ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان هزینه تبلیغاتی این شرکت در سال ۱۳۹۹ حدود ۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان آن برای تبلیغ به پرداخت ملت در برنامه استعدادیابی عصر جدید احسان علیخانی شبکه سوم سیما پرداخت شده است. 

احسان علیخانی

ماشین احسان علیخانی

احسان علیخانی

احسان علیخانی و مادرش

احسان علیخانی

مصاحبه جنجالی احسان علیخانی

مراسم جشن تولد ۳۰ سالگی احسان علیخانی در روز ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۱ در محل کافه پلاک یک در فرهنگ سرای ارسبان برگزار شد. چند روز مانده به شروع ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان. احسان علیخانی در اولین مصاحبه اش در سال ۹۱ سکوت خود را شکست. تمام دغدغه های من در آستانه دهه چهارم زندگی. او از شکست ها و تجربه هایش در طول این سالها برای ما میگوید اینکه چگونه توانست جان یک خانوم جوان را نجات دهد… در ادامه متن کامل مصاحبه احسان علیخانی با مجله زندگی ایده آل را می خوانید.

بچه سرتق و پر شر و شور مدرسه پاسداران حالا برای خودش کسی شده. همان که همکلاسی ها تا توی تلویزیون می بینندش یادشان می آید حیاط را روی سرش می گذاشت. او احسان علیخانی است. بیست و چند ساله بود که با تک گویی های طولانی و سبک اجرایش گل کرد اما لج خیلی ها را هم در می آورد. آنها که جوصله بحر طویل یک بچه زاغول را نداشتند آن روز ها اما گذشت.۲۳ ۲۴ ۲۵ تا برسد به ۳۰.این عجیب ترین سال های زندگی اوست.سالی که با جنجالی آغاز شده سالی که برنامه اش را به اسم دیگری کردند تا یکی دو ماهی ناخن بجود.سالی که نکوست از بهارش پیداست…خب این اولین مصاحبه احسان علیخانی در سال ۹۱ است. او در همه روزها و ماه های بعد از برنامه عید نوروزش و ماجرا های مربوط به ماه عسل قفل به لب زده نخواسته حرفی بزند تا چیزی ترک بردارد.حالا هم جز در کنایه چیزی نمیگوی. البته گفتنی زیاد است اما نه درباره آن شب کذا اجرای دونفره و آن برنامه که دیگری اجرایش کرد.بهانه ما حتی مهم تر بود.۳۰ سالگی سن ویژه مردها. زمانی که به قول احسان علیخانی دست آدم را میگیرد و از پل جوانی عبور میدهند.حتی اگر یک نوجوان ابدی باشی.یکی مثل احسان علیخانی.متولد آبان ۶۱. ۳۰ سالگی مبارک!

*یک روز از خواب بیدار میشوی و می بینی 30 ساله شده ای .30 سالگی و 40 سالگی سنی ست که برای اقایان خیلی مهم است و شاید به خصوص برای تو که زمینه کاری شناخته شده ای داری و مردم می شناسندت .با همه این تفاسیر ورود به دهه 4 زندگی برای تو چه حسی همراه داشت؟

- برای من اینطور نبود که از خواب بیدار شوم و حس کنم ۳۰ ساله شده ام . برعکس دوستان در این چند وقت مدام در گوشم مینواختند که داری پیر میشی . بعد هم جشن تولد و این جور چیزها بود. پس نگذاشتند درست ۳۰ ساله بشوم..

 احسان علیخانی

*خب ۳۰ سالگی یک عدد است یا یک حس غلیظ و عمیق؟

-حتما شنیده اید که دوران گذار 30 سالگی برای خیلی ها تبذیل به بحران می شود و این تجربه ی خطرناکی است. این بحران برا من از لحظه ای اتفاق افتاد که دوستان من یک کیک کوچک جلوی من گذاشتند. وقتی عدد روی ان را دیدم با توجه به اینکه 10 سال بود دهگان ان 2 بود وقتی عدد 3 را دیدم احساس کردم شمعی را فوت می کنم که فرق دارد با قبلی هام شده بود و 3 رسیده بود. حالم بد شد.پیشنهادم این است که اگر خواستید برای کسی شمع روشن کنید به تعداد سال های عمر برایش شمع بگذارید و شمع عدد نگذارید. نه اینکه بگویم این شمع مهم است .... اگر در 10 سالگی با یک فوت شمع را خاموش کنی در 20 سالگی دو فوت و در 30 سالگی شاید 3 فوت. همین ماجرا کمک می کند که تو یک نگاه به گذشته ات بندازی . در واقع با یک نگاه می توانی بفهمی کجای دنیا ایستاده ای.

به نظر من این اتفاق خیلی قشنگ تر از این است که عدد شعمت را فوت کنی . برای من این حسدر لحظه ی فوت کردن شمع پیش امد.

*اخرین فعالیت

- از عید به بعد کمتر در مراسمی حضور داشتم و اجرا کردم . این اواخر در مراسم اشتی کنان فوتبالیست ها حاضر شدم و اجرای ان برنامه را به عهده گرفتم.

 احسان علیخانی

- از جوانی بیرونم کردند

در ۳۰ سالگی اولین حسی که دچارش می شوی این است که به اجبار دارند از دوران جوانی بیرونت می کنند و می گویند برو بیرون.بعد وارد دوران بزرگسالی می شوی . انگار که باید با خیلی از ارزو هایت خداحافظی کنی . تصور می کنی باید از همه ی استعداد هایت که دیز کشفشان کردی خداحافظی کنی.برای خیلی ها ممکن است پشیمانی پیش اید . برای من هم اینطور بود.در ان لحظه بلافاصله فلش بک میزنی به کل دهه ی سوم زندگی ات و مرور میکنی از ۲۰ تا ۳۰ سالگی ات را . ممکن است احساسز پشیمانی از خیلی از اتفاقات زندگی ات را داشته باشی . تصمیم گیری های غلطی که در زندگی ات کردی . نکته ی دیگر حفظ استقلال است چون دهه ای است که تو در ان می جنگی برای اینکه مستقل بشوی . خیلی صادقانه میگویم هنوز نتوانسته ام با این سن کنار بیایم اما اصلا حاضر نیستم به سمتی بچرخم که تبدیل شود به بحران . من دوست دارم از این مرحله عبور کنم.

احسان علیخانی

*سی سالگی یعنی خودت را تحویل بگیر

به نظرم یکی از اتفاقاتی که از 30 سالگی به بعد در زندگی ات می افتد این است که کم کم باید با خودت مشورت کنی تا با دیگران یعنی باید با درون خودت وارد شور بشوی. به نظرم از روزی که پرستار در اتاق عمل اولین کتک را به ما میزند و ما گریه میکنیم تا روزی که قرار است بمیریم. اگر آدم خوبی بوده باشیم و چند نفر برایمان اشک بریزند یکی از مراحل را میگذرانیم. اولش بچه هستی و به اطرافیان و محیطتت فقط اعتماد میکنی بعد میخواهی مستقل شوی بعد جلو میروی و باید دنیا را بشناسی. فکر میکنم سی سالگی یک نقطه آغاز فوق العاده خوب است. برای اینکه کم کم خودت را بشناسی.حداقل شروع کنی با درونت خلوت کردن را. اگر یک دهه قبل باید با همه دنیا مشورت میکردی حالا باید کمی خودت را تحویل بگیری و این اتفاق مهمی است.به نظرم کسانی که حالشان بد میشود کسانی هستند که هیچ شناختی از خودشان ندارند. هنوز هم آدم سرگشته آشفته و پریشان حالی هستند که از این شاخه به آن شاخه می پرند و اصیل نشده اند.

ماجرایی که هنوز با آن کنار نیامده ام

 احسان علیخانی

*لا به لای صحبت هایت از لفط بحران استفاده کردی چرا از این لفط استفاده میکنی؟

از لحظه ای که دهگان ۳۰ را روی کیک دیدم حالم بد شد. به همه دهه ۲۰ تا ۳۰ زندگی ام فکر کردم.بچه تر که بودیم همه فکر میکردیم ۳۰ ساله ها آدم های بزرگی هستند میگفتیم طرف ۳۰ سالش است. من الان ۳۰ ساله ام ولی هنوز احسان علیخانی کودک و در نهایت نوجوان هستم.فقط قد کشیده ام. دست و پایم بلندتر شده است و بیشتر می شناسندم و این یک موضوع به شدت صفر و یک است. صفر آن بحران افسردگی است و یک آن شناخت درست. تو یا میتونای این حس را تبدیل به یک بحران و معضل کنی و در زندگی ات بیمار شوی یا بگویی نه من در یک دوره گذرا هستم و باید از این دوره گذرا عبور کنم. من هنوز وسط این ۲ مرحله تلو تلو میخورم و باید با آن کنار بیایم و این ماجرا به خود من برمیگردد و کسی هم نمیتواند به من کمک کند. بعضی وقت ها بحران ۳۰ سالگی تا ۳۲ سالگی طول میکشد تا بتوانی خودت را پیدا کنی. من هم در این دوره هستم و هنوز به دنبال سرزمینم میگردم که به نظرم نکته به شدت مهمی است.

احسان علیخانی

یک نکته: تعریف من از یک آدم بالغ کسی است که در مرحله زندگی سنی خودش درست و شبیه آن زندگی کند.

من احسان علیخانی هستم که به طور میانگین بیشتر از سالی دو برنامه در زندگی اش نداشته و هر روز در خانه مردم نبوده ام. همیشه رفتم یک چیز یاد گرفته ام و برگشه ام. از پول گذشته ام از شهرت و روابط گذشته ام.

برای اینکه دوست دارم مردم وقتی من را نگاه میکنند حرف جدیدی داشته باشم. تفکر داشته باشم به خصوص در برنامه که خودم آنرا ساخته ام.

 احسان علیخانی

من یک نوجوان ابدی هستم

یک اتفاق بزرگ در شروع ۳۰ سالگی ات برایت اتفاق می افتد و سوال های بزرگی که هنوز نتوانسته ای به آنها جواب بدهی و همیشه از آنها ساده عبور کردی جدی تر میشود.

منظورم سوالات کلیدی مثل آفرینش و کائنات و خلقت است راجع به اینکه من چه کسی هستم برای چه آمده ام و دارم چه کار میکنم و از این به بعد میخواهم چه کار کنم بعضی از اتفاقات برایت سطحی میشود. یکسری اتفاقات بزرگ که همیشه کمرنگ بوده و روی آن سرپوش گذاشتی برایت جدی تر میشود. چون سرعت ۲۰ تا ۳۰ خیلی زیاد است و چون تو بازیگوشی دائم در حال دویدنی یک دهه خیلی عجیب است و قطعا تو در ۳۰ سالگی به خیلی از تصمیمات خود شک میکنی و متوجه میشوی اشتباه کرده ای اما راهی برای برگشت نداری. پس چه کار کنم؟ دهه ۳۰ تا ۴۰ را هم خراب کنم؟ نه! قطعا باید به این دهه رسید تا در آن بالغ شد. تعریف من از یک آدم بالغ کسی است که در مرحله زندگی سنی خودش درست و شبیه آن زندگی کند. من اصلا پیرمردی که در ۸۰ سالگی بدمینتون بازی میکند را دوست ندارم. به نظرم پیرمرد باید پیرمردی کند و جوان جوانی. من آدمی هستم که احساس میکنم نوجوان ابدی هستم ولی به نظرم باید بفهمی و بالغ شوی. بلوغ فقط آن نیست که ریش و سبیل در بیاوری. بلوغ یعنی اینکه بفهمی در چه مرحله ای از زندگی ات زندگی میکنی و چه تکلیفی داری.

۳۰ سالگی ظهر زندگی است

احسان علیخانی

*این بالا رفتن سن تو را نمی ترساند؟

ما همیشه فرار میکنیم از اینکه خودمان را آغشته به مرگ کنیم.بچه تر که هستیم فکر میکنیم 30 سالگی پیر است 30 ساله میشویم میگوییم 30 سال که جوان است. 50 ساله که میشویم وقتی کسی سکته میکند میگوییم 50 ساله بود سنی نداشت برای اینکه خودمان را آغشته به مرگ نمیکنیم. من فکر میکنم 30 سالگی با تو حرف میزند. اینکه تو داری به ظهر زندگی ات نزدیک میشوی و اینکه باید به این شناخت برسی و اینکه من خودم را آماده میکنم تا از این زندگی بیرون بروم.

همه ی ما گیم بازی کرده ایم. تو در پلی استیشن پای بازی ای می نشینی که 10 مرحله دارد. باید تکلیف مرحله اول را درست انجام بدهی و بعد وارد مرحله دوم شوی و همین طور بروی جلو تا به مرحله آخر برسی. من میگویم اگر زندگیمان را شبیه به این کنیم که مرحله آخر مرگ باشد هر روز در هر جا و هر موقع نباید شبیه آدم هایی باشم که در مرحله یک و دو و سه چند بار گیم اور میشوند.من نگران این قضیه هستم. نمیخواهم در 30 سالگی گیم اور شوم یعنی نفهمم تکلیف دهه 30 سالگی من که آغاز شده چیست و مرتب در مرحله در جا بزنم.

 احسان علیخانی

بیخود میکنم اگر بگویم همه دوستم دارند!

توبرای اینکه برنامه برای مردم اجرا کنی باید عمیق باشی باید با شناخت و مطالعه باشی و صادقانه روایت کنی. به شدت علاقه مندم که برداشت برای مخاطبم آزاد باشد. یکی مثل پرویز پرستویی از صنف هنری برنامه ات را بپسندد و کسی هم از همان صنف تو را نپسندد و هیچ اشکالی ندارد. بیخود میکند کسی که ادعا کند همه در این عالم من را دوست دارند این حرف غلط است به خصوص اگر قالب کارت کمی باشد اگر حوزه تخصصی باشد این حرف را قبول دارم. دیگران حق دارند هر چه میخواهند راجع به من بگوید اما من اصلا دوست ندارم شبیه کسی شوم که آنها میخواهند. من دوست دارم در کمپین مخاطبانم از سطحی ترین آدم ها وجود داشته باشد تا عالم ترین آنها.

سبیلم را در ۱۵ سالگی زدم!

اولین کسی که هر سال تولدت را تبریک میگوید چه کسی است؟

مادر من در ساعتی که به دنیا آمده ام به من تبریک میگوید ۵ صبح ۱۵ آبان.

احسان علیخانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • غفار

    پول باعث خوشبختی نیست این فقط ادای پزکارکارخیرمیده ولی کارخیرنمیکنه

  • ناشناس

    نوش جونش کور بشه هرکسی نمی تونه احسان علیخانی و ببینه .

  • ناشناس

    خیلی پز قیافت رو میدی ولی هیچی نیستی فقط یه آدم عادی هستی که قاب تلویزیون باعث شده بگن عه ؟علیخانی
    همین!!

    • خب کوربشه اونیکه نظردیگران نمی تونه ببینه

  • آبکار اصفهانی

    نوش جونش
    پول مغز و شعورشا داره در میاره

  • بی نام

    پول زیاد داری به مردم کمک کن .شماره کارت نده کمک کن به دیگران جلوی دوربین میگهی کمک کنیم ولی خودت اینجوری هستی دورو

  • آیلین83

    حیف بعضیا اینقدر پولدارن و وضع مالیشون خوبه بعضی ها هم از شدت فقر و گرسنگی میمیرن واقعا جای تاسف داره ولی اقای علیخانی انسان شریفی ست اگه پولداره ولی کمک های زیادی هم میکنه دمش گرم

  • می‌دونم که نظر منو ارسال نمیکنی ولی اگه یه خرده وجدان داری ودرد داری این کارو بکن تا از درد مردم بینوا آگاه شوید

  • محمد

    بندخدا دستش توکار خیر نگید اینجوری
    طفلی برای زلزله زدها آب معدنی جمع می کند خودش گفت الگو استاد مهران مدیری

  • ناشناس

    8 میلیارد از پول بیت المال هست

  • ناشناس

    اولا ایشون خیلی کار خیر میکنن دومن پول شمارو که نمیخوره درضمن پز قیافشو نمیده همینجوری خوشتیپ هستن ایشون

    واقا براتون متاسفم

  • ناشناس

    با گریه های ماه‌عسل و عصر جدید خب دیگه ایشان پول پارو نکند چه کند

    • ....

      چرت نگو

  • ناشناس

    خوب انصافا کمک جمع کردن ازمردم به فقرا سخته باید زحمت کشید .حق زحمت نداره. نداری .کارتن خواب

  • مهدی

    مردم فکر نکنید خزانه داری آمریکا دستمزد مجری ها وسلبریتی ها وفوتبال یستها را می دهد تمام این مخارج یا مستقیم از جیب من و شما است یا بروی اجناس و خدمات مصرفی ما افزوده می شود...

  • نرجس ۱۳۶۶

    انشالله که خیرش ببینه .
    ولی دنیا رو هم که داشته باشی غیر از اینکه برا خوراک و پوشاک و مسکن و حالا فوقش مسافرت پول بخوای که ما هم همه این کار ها رو با پول کم انجام میدیم.چه ما چه شما .شاید بیشتر از آقا احسان هم داریم از زندگیمان لذت میبریم.مهم استفاده کردن هست.

  • نازنین

    وااااای نگین منکه خیلی ازش خوشم میاد شماها چرا حسودیتون میشه به این جیگری