تیوا گزارش می دهد:

کرونا یا مازوت؛از کدام بترسیم؟!

کرونا یا مازوت؛از کدام بترسیم؟!
کدخبر : 538182

وزارت نیرو اعلام می کند که سوخت مازوت در کلانشهرها استفاده نمی شود ولی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که گزارش هایی مبنی بر مصرف این سوخت به این کمیسیون اعلام شده که لازم است پایش و نظارت جدی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش شما و اقتصاد ، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیو گفت‌وگو که به صورت زنده توسط تیوا پوشش داده شد به موضوع آلودکی هوا اشاره کرد و افزود: سالانه ۴۰ هزار نفر از مردم کشور جان خود را به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این موضوع با آمار جانباختگان کرونا در کشور برابری می کند. نمایندگان مجلس در حوزه هوای پاک علاوه بر قانونگذاری باید بعد وظیفه نظارتی را نیز دنبال کند. یکی از مشکلات ما اجرایی شدن قانون است. جلساتی با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شد و به جد در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برطرف کردن آلودگی هوا نیازمند عزم ملی است، گفت: ما باید از توان و ظرفیت کشور برای حل این مشکل استفاده کنیم ولی متاسفانه این عزم و هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد. لازم است که برای رفع این موضوع  با محوریت معاونت علمی ریاست جمهوری اکوسیستم هوای پاک دانش بنیان شگل گیرد تا از تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مطابق با دانش و تکنولوژی روز بخش دولتی و خصوصی استفاده کنیم تا این موضوع را به سرانجام برسانیم.  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما کلانشهرها است. برای رفع این مشکل لازم است که مردم و مجموعه دستگاههای دولتی و حاکمیتی در هر سه قوه در مصرف گاز خانگی صرفه‌جویی کنند.

وی ادامه داد: میزان سوخت گوگرد و گازوئیل در نیروگاهها بسیار بالاست که وزارت نفت باید موضوع گوگرد را به کمترین از حد استاندارد برساند. وزارت نیرو اعلام می کنند که سوخت مازوت در کلانشهرها استفاده نمی شود ولی گزارشاتی مبنی بر مصرف این سوخت وجود دارد که لازم است پایش و نظارت در این زمینه صورت گیرد. از طرفی سوختی که به وزارت نیرو تحویل داده می‌شود استاندارد نیست  که باید از طریق فیلتر کیفیت سوخت را کنترل کنند که تاکنون این موضوع عملی نشده است.

علاقه مندان جهت مشاهده این برنامه می‌توانند به سایت تیوا به آدرس WWW.TVA.TV  مراجعه کنند.



روابط عمومی تیوا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: