وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان:

تعریف حجاب در قانون توهین به زنان است/ حجاب اجباری باعث ناامیدی زنان در جامعه شد

تعریف حجاب در قانون توهین به زنان است/ حجاب اجباری باعث ناامیدی زنان در جامعه شد
کدخبر : 538363

وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان تعریف واژه حجاب در قانون را توهین به زنان دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه مسئولان راه را اشتباه رفته اند. وقتی اپوزیسیون با تمام نیرو، فکر و زیرساخت وارد برخی مسائل فرهنگی جامعه می شوند، متاسفانه بسیار ناپخته و با دیدگاه غیرتمندانه وارد می شویم در حالی که باید به صورت علمی با این موضوع برخورد کرد.

به گزارش شما و اقتصاد سمیه جلالیان وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان در برنامه رادیو گفت و گو با موضوع عفاف و حجاب که به صورت زنده توسط تلویزیون تعاملی تیوا پوشش داده شد، بیان کرد: متاسفانه هر مساله ای که به حوزه زنان مربوط می شود دستاویز سیاست های عجیب دولتمردان قرار گرفته و در لابی گری آنان پنهان است. 

او با بیان اینکه پوشش زن در ایران قبل از انقلاب و حتی ورود مذهب وجود داشته و مساله ای کاملا فرهنگی است که به تمدن کشور بازمی گردد، گفت: واژه اجباری یک استعاره اضافی است. حتی اگر واژه حجاب را کاملا حذف کنیم ٩٠ درصد افراد باز هم بدون پوشش در جامعه حضور پیدا نمی کنند. 

جلالیان تاکید کرد: وقتی توانستیم بسیاری از مصادیق را از ابتدای فرهنگ غنی ایران تعریف کنیم، آن زمان می توانیم واژه حجاب را هم تعریف کنیم. 

وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: حجاب تنها مربوط به زنان نیست بلکه به مردان نیز تعلق می گیرد. واژه اجباری باعث ناامیدی زنان در جامعه و انحراف جوانان شد که ظلم بزرگی در حق آنان بود.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که در خصوص این مسائل آقایان برای خانم ها نمی توانند تصمیم بگیرند. سوال این است که در اتاق فکر و جلسات تصمیم گیری درباره زنان چند زن حضور دارد؟

جلالیان گفت: قبل از اینکه واژه حجاب مطرح و دستاویز سیاسیون و مذهبیون قرار گیرد، مردم باحجاب تر بودند و دغدغه این مسائل وجود نداشت. باید قبل از هر اقدامی بستر سازی فرهنگی انجام می شد در حالی که مسئولان بدون مطالعه و ریشه یابی در این خصوص صحبت کردند. 

علاقه مندان جهت مشاهده کامل این برنامه می توانند به سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: