اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد
کدخبر : 539170

کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان محب مهر و شرکت آتیه‌سازان حافظ با هدف ارائه کمک‌هزینه‌های درمانی به مددجویان کمیته امداد با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری به منظور تامین هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، مسعود اعتمادیان، نماینده موسسه غیر تجاری خدمات درمانی محب مهر و محسن نجفی‌خواه، رئیس هیات امنای شرکت آتیه‌سازان حافظ به امضا رسید.

 

کمیته امداد

رئیس کمیته امداد در این مراسم از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: موسسه خدمات درمانی محب مهر ۳۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی ایران مبلغ یک ۱۰ میلیارد ریال در این تفاهم‌نامه برای تامین هزینه‌های درمانی مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد اختصاص دادند.

 

وی با بیان اینکه اولویت استفاده از این خدمات درمانی با بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد نیز اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال در قالب این همکاری، تخصیص داده است.

 

بختیاری با تاکید بر اینکه تمام خدمات درمانی شامل بستری، سرپایی، دارو و تجهیزات و ... در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این خدمات در تمام مراکز طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ با اولویت مراکز درمانی دولتی و خیریه قابل ارائه به مددجویان است.

 

رئیس کمیته امداد به مشکلات مددجویان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ خانواده‌های شهری تحت حمایت کمیته امداد، مشمول بیمه سلامت قرار گرفتند و اعتبارات بیمه امداد به این سازمان منتقل شد که باید تلاش کنیم اشکالات موجود برطرف شود و مددجویان از این بابت لطمه‌ای نخورند.

 

وی حضور خیران در حوزه سلامت و درمان را ضروری دانست و افزود: بیش از پنج میلیون نفر از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند که ۸۳ هزار نفر از آنان از بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند؛ از همین رو ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بدون کمک خیران و همراهی جامعه پزشکی مقدور نیست.

 

جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران ایران نیز این تفاهم‌نامه را فرصت خوبی برای همکاری میان دانشگاه، بیمارستان محب مهر و بیمه آتیه سازان عنوان کرد و گفت: بخشی از درآمدهای بیمارستان محب مهر به مددجویان کمیته امداد اختصاص می‌یابد که امیدواریم این الگو در دیگر مراکز درمانی از جمله بیمارستان محب کوثر نیز اجرایی شود.

 

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مددکاری به مددجویان و نیازمندان، افزود: بسیاری از بیماران و مراجعان به بیمارستان‌ها حتی توان پرداخت تعرفه‌های دولتی را ندارند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود و با استفاده از روش این تفاهم‌نامه، منافع بیشتری به اقشار نیازمند برسد.

 

مسعود اعتمادیان، نماینده موسسه غیر تجاری خدمات درمانی محب مهر نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی بیمارستان محب مهر برای تامین هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد، گفت: معتقدیم اگر در هر زمینه‌ای فاصله اجتماعی افراد برخوردار و نیازمندان وجود دارد، در زمینه درمان باید شرایط و کیفیت خدمات میان همه یکسان باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: