رئیس کمیته امداد عنوان کرد:

همکاری ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان

همکاری ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان
کدخبر : 539440

رئیس کمیته امداد از همکاری ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹۰۰ پرونده قضایی مددجویان، توسط این وکلای نیکوکار پیگیری شده است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ضمن تبریک فرار سیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو گفت: تشکیل و تقویت  تیم‌های حقوقی و قضایی برای ارائه خدمت به مددجویان از وظایف کمیته امداد است و در همین راستا تاکنون ۴۳۳ میز خدمت حقوقی در ادارات کمیته امداد سراسر کشور تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۹۰ وکیل نیکوکار به ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان می‌پردازند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۰۰ پرونده قضایی مددجویان، توسط این وکلای نیکوکار پیگیری، رسیدگی یا منجر به صدور حکم شده است.

 

رئیس کمیته امداد دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث را مهمترین دعاوی حقوقی مددجویان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از این پرونده‌ها به ویژه در زمینه سهم‌الارث، پس از رسیدگی و صدور حکم به نفع مددجویان و احقاق حقوق آنان، به خروج مددجویان از حمایت امداد انجامیده است.

 

بختیاری با تاکید بر اینکه بسیاری از مددجویان و خانواده‌های نیازمند توان مالی گرفتن وکیل را ندارند، اظهار کرد: موضوع آموزش حقوقی مددجویان که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه نیز قرار دارد، با هدف جلوگیری از اختلافات و مراجعه به محاکم قضایی در حال پیگیری است که با اجرای این طرح، تا ۵۰ درصد پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی کاهش می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: به تعبیر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، مددجویان و نیازمندان جامعه ولی‌نعمتان ما هستند و کمیته امداد حمایت از این افراد در حوزه‌های مختلف را افتخار خود می‌داند.

 

علی بهادری جهری، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده نیز در این مراسم با بیان اینکه وکلای نیکوکار سال گذشته بیش از ۲ میلیون مشاوره رایگان حقوقی و قضایی انجام داده‌اند، گفت: براساس تفاهم‌نامه با کمیته امداد، مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه یا وسیله اجرای قرار کارشناسی معاف می‌شوند.

 

وی از توسعه مشاوره حقوقی تلفنی براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته به طور میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار مشاوره تلفنی توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به ظرفیت بالای این مرکز در ارائه خدمات داوطلبانه اشاره کرد و ادامه داد: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات مشاوره به نیازمندان وجود ندارد و در این زمینه باید فرهنگسازی لازم به جامعه هدف انجام شود.

 

بهادری جهری موضوع برگزاری آزمون وکلات و سردفتری را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو نهاد دانست و خاطرنشان کرد: از ۱۶ هزار نفر پذیرفته شده آزمون کتبی در سال جاری ۵۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد هستند که اطمینان داریم همین افراد در آینده بهترین حامیان برای خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: