معاون کمیته امداد:

۶۰ درصد از مشاغل ایجاد شده در حوزه روستایی است

۶۰ درصد از مشاغل ایجاد شده در حوزه روستایی است
کدخبر : 540025

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی ( ره) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با هدف توانمندسازی و خوکفایی مددجویان تحت پوشش، ۶۰ درصد از مشاغل ایجاد شده به حوزه مناطق روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش شما و اقتصاد ، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع روستادوست افزود: توجه به صنایع کوچک با هدف ایجاد فرصت های شغلی در قالب توانمندسازی جامعه هدف، از مهم ترین اولویت برنامه های ما است.

وی با تاکید بر اینکه مشاغلی که در صنایع روستا دوست ارائه می‌شود باید نوآورانه باشد و فناوری پیچیده نداشته باشد، اظهار داشت: مشاغل ارایه شده باید ساده بوده و نباید این مشاغل دیجیتال باشند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ۹ هزار طرح برای دبیرخانه جشنواره روستادوست ارسال شده است، گفت: از این طرح‌ها ١٠٨ طرح برگزیده و برای مرحله نمایشگاهی انتخاب شدند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه این طرحها می تواند تعداد زیادی شغل ایجاد کند افزود: با این کار به اقتصاد روستا کمک می کنیم و در نهایت به طرح های برتر جوایز می دهیم و سرمایه گذاری می کنیم.

وی گفت: بسیاری از این طرح ها منحصر به فرد است و می تواند سر آغازی برای تحول صنایع روستا دوست کشور باشد.

اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای اشتغال روستایی  

همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز که به همراه تنی چند از مسولان در آیین افتتاح جشنواره صنایع روستادوست حضور داشت، گفت: زیر ساخت روستاها آب، برق، گاز، راه و آموزش است که به طور میانگین تا ۹۰ درصد فراهم شده اند، در ایجاد اشتغال روستایی ضرورت دارد به این مهم توجه ویژه ای شود .

 محمد امید گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان در این دولت برای اشتغال روستایی اعتبار گذاشته شده است، امروز در مجموعه روستا هیچ کاری ضروری تر از اشتغال نیست زیرا که  روستاییان باید بتوانند درآمد داشته باشند. 

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته شاهد کاهش شدید مهاجرت از روستاها به شهرها طی سه تا چهار سال گذشته بودیم و امروز در سال ۹۹ این رقم یک دهم درصد است. 

معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری افزود: با اشرافی که در واحدهای روستایی داریم در سراسر کشور هیچ دستگاهی با برنامه تر و  منظم تر از کمیته امداد نداریم. 

وی با بیان اینکه در تبصره ۱۶ منابع خوبی برای ایجاد اشتغال پیش بینی شده است ، گفت: در این میان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا میزان سطح تسهیلات اشتغال به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: