با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب
کدخبر : 542679

​تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف آموزش، توانمندسازی و اشتغال مددجویان به امضا رسید.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف آموزش، توانمندسازی و توسعه اشتغال مددجویان با حضور حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد، احمد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسید.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه توسعه زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و فناوری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز از اهداف این تفاهم‌نامه است، گفت: آموزش و به کارگیری مددجویان در ۶ استان هدف شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مددجویان واجد شرایط را برای دوره مهارت‌آموزی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی خواهد کرد، افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب متعهد شده است مطابق استاندارها و  پس از کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای این مددجویان را در شرکت‌های زیر مجموعه بکارگیری کند.

 

عبدالملکی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه به صورت همزمان به رونق تولید افزایش اشتغال و رفع فقر در کشور کمک خواهد کرد، ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یکی از تامین کنندگان نیروی انسانی متخصص در کشور در سال‌های اخیر یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و اظهار کرد: سیاست‌های کلان کشور و چهارچوب‌های مسئولیت‌های اجتماعی باید به سمت توانمندسازی هدایت شود که این تفاهم‌نامه سه‌جانبه یک الگوی مناسب در این زمینه است.

 

وی با بیان اینکه بخش زیادی از اشتغال‌زایی در کمیته امداد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محقق می‌شود، افزود: حدود ۶۰ درصد آموزش‌های مددجویان با همکاری این سازمان انجام شده است.

 

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد در ۶ استان هدف این تفاهم‌نامه، جمعیت تحت حمایت زیادی دارد، گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود سه هزار نفر از مددجویان در قالب این تفاهم‌نامه پس از آموزش و کسب صلاحیت حرفه ای در شرکت‌های مختلف مناطق نفت‌خیز جنوب مشغول به کار شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: