شایق در گفتگو با شماواقتصاد مطرح کرد؛

کارآفرینی و تعاونی چندمنظوره، از اهداف شبکه مردمی ۱۴۰۰

کارآفرینی و تعاونی چندمنظوره، از اهداف شبکه مردمی 1400
کدخبر : 542822

به گزارش شما و اقتصاد: دبیر شبکه مردمی 1400 گفت: کارآفرینی و تعاونی چندمنظوره با حضور اقشار و تخصص‌های مختلف، از اهداف مهم شبکه مردمی 1400 محسوب می‌شوند.

به گزارش شما و اقتصاد: عشرت شایق با سوابق ارزنده ای مثل معاون اسبق شهرداری تهران، نماینده مردم آذربایجان در ادوار مجلس و دبیر شبکه مردمی ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار شماواقتصاد درباره نحوه ورود شبکه مردمی ۱۴۰۰ به انتخابات شورای شهر اظهار داشت: ترکیب کاری شبکه مردمی از سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور آغاز به کار کرد و حدوداً ۱۷۸ محور را برای خود تعیین کرده به عبارتی به صورت جزئی محورها را مورد بررسی قرار داده است تا بدین واسطه افراد مختلف با تخصص‌های مختلف بتواند وارد این شبکه مردمی شوند.

وی گفت: در شبکه مردمی برخلاف احزاب همه به‌صورت افقی تعریف شده‌اند؛ یعنی هیچ‌‎گاه و در هیچ‌کجا نگفته‌ایم شخصی رئیس شبکه است و بقیه باید زیرمجموعه آن شخص قرار داشته باشند. همچنین از بالا رئیس شبکه را انتخاب نمی‌کنیم و این کار را خود اعضای شبکه انجام می‌دهند.

به عبارت دیگر بعد از مدتی که اعضای شبکه با هم جلسه می‌گذارند و با یکدیگر آشنا می‌شوند، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه شبکه را انتخاب می‌کنند. همچنین در شبکه همه با هم در خصوص محورها و مشکلات اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون اسبق شهرداری تهران کارآفرینی را بهترین اقدام شبکه مردمی ۱۴۰۰ عنوان کرد وی افزود: ما معتقدیم اگر کارآفرینی وجود نداشته باشد، مابقی اقدامات اصلاً ارزش پرداختن ندارد. به دلیل اینکه کارآفرینی تولید ثروت می‌کند و نشاط روحی و اجتماعی و استحکام گام‌ها را به همراه دارد، برای این تشکل حائز اهمیت است.

شایق؛ به تعاونی به عنوان یکی دیگر از حوزه‌های مورد توجه شبکه مردمی ۱۴۰۰ اشاره کرد و بیان داشت: اکنون ما به عنوان یک تعاونی بزرگ چندمنظوره وارد فعالیت شده‌ایم و به همه اعضای شبکه آموخته‌ایم که هر یک از آنها یک فرد و یک شخصیت هستند و هرکدام چه بنا، چه مهندس یا چه پزشک در حد تخصصشان در فعالیت تعاونی تأثیرگذار هستند. تعاونی چندمنظوره ما به اقدامات تولیدی، توزیعی و آموزشی می‌پردازد و در شبکه مردمی ۱۴۰۰، همه تخصص‌ها حضور دارند.

او در رابطه با چرایی انتخاب عنوان شبکه مردمی ۱۴۰۰ برروی این تشکیلات سیاسی اجتماعی گفت: شبکه مردمی  آمده که بگوید در فضای ۱۴۰۰ حرف برای گفتن دارد و ما آحاد مردم هستیم. این شبکه از ظرفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل برخی کاندیداها را به انتخابات شورای شهر معرفی کرده که در این میان جوانانی هستند که برای نخستین بار در این انتخابات نام‌نویسی کرده و شاید هم پیروز نشوند اما بالاخره باید از نقطه‌ای شروع و دیده شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش شهرداری و شورای شهر در مقابله با ترویج پدیده کودکان کار گفت: اگر شهرداری و کاندیدای شورای شهر ادعا کند که می‌تواند مانع گسترش پدیده کودکان کار شود، به شدت ادعای غلطی است اما شورای شهر از ظرفیت قانونی برای پای کار آوردن بهزیستی و بخشی از وزارتخانه‌های مرتبط برخوردار است و البته این را هم بگویم که قانون خوب را آدم‌های جسور می‌توانند اجرا کنند.

شایق در دفاع از شبکه مردمی ۱۴۰۰ تصریح کرد: همیشه یکی از دفاعیات من از تشکیلاتی که راه انداخته‌ام این بوده که اعضای این تشکیلات بعد از مدتی توانسته‌اند به مراتب خوبی دست یابند و به عنوان یکی از کارآفرینان موفق تبدیل شوند.

همچنین یکی دیگر از افتخارات شبکه این است که شعار نمی‌دهد و به دنبال لابی و زدوبند نیست و به همین دلیل افرادی از سوی شبکه مردمی، کاندیدای شورای شهر شده‌اند که از شهرت برخوردار نیستند و هیچ تریبونی هم در اختیار ندارند و در نهایت سادگی و شفافیت وارد عرصه انتخابات شده‌اند. 

او درباره موفقیت شبکه مردمی در انتخابات شوراها گفت: ما ۱۰۰ درصد موفق خواهیم بود. ما موفقیت را در برهم زدن لایه‌های اجتماعی در جهت مثبت می‌بینیم.

لایه‌های اجتماعی وقتی شروع به حرکت می‌کنند به نظر موفقیت نصیب شبکه شده است؛ لذا اگر به شورا راه یابیم به قدرت بیشتری برای تحرک بیشتر لایه‌های اجتماعی دست خواهیم یافت اما اگر در انتخابات شوراها پیروز نشدیم، همچنان شبکه خود را حفظ کرده‌ و به فکر مراحل بعدی خواهد بود.

IMG-20210603-WA0009

IMG-20210603-WA0010

IMG-20210603-WA0008

IMG-20210603-WA0017

IMG-20210603-WA0016

IMG-20210603-WA0017

IMG-20210603-WA0007

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: