لیست اصلی شورای شهر تهران معرفی شد

رونمایی ائتلاف اسوه کل کشور، از لیست شورای شهر خود

رونمایی ائتلاف اسوه کل کشور، از لیست شورای شهر خود
کدخبر : 543173

به گزارش شما و اقتصاد: لیست اعلام شده که با حضور افراد متخصص و مجرب در حوزه شهری معرفی شده است قصد دارد با نگاهی دقیق به کلیه موضوعات شهری در رفع معضلات و مشکلات مدیریت شهری اقدام کند. ائتلاف اسوه کل کشور در تهران، مورد حمایت طیف های مختلفی قرار گرفته است که میتوان به عنوان نمونه از گروه غدیر نام برد.

به گزارش شما و اقتصاد: در نشست خبری که روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰  با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، حمیدرضا قانع  اهداف و برنامه های ائتلاف اسوه را بیان نمود و در ادامه گفت: تحول تخصص و تعهد در حوزه مدیریت شهری از ارکان مجموعه برای تحقق برنامه‌های تدوین شده و رسیدگی به پروژه های نیمه تمام و بررسی مالی پرونده‌های گذشته تهران می باشد.

 

IMG-20210617-WA0002

این گروه با حضور افراد جوان و نخبه، سعی در مدیریت یکپارچه شهری و تحولی نو در ساختار مدیریت شهری دارد.

 قانع در ادامه افزود:  با حضور افراد جوان و توانمند در اداره امور شهری، و حضور افراد مجرب و خبره در امر مدیریت شهری، تحولی نو در مدیریت شهر تهران ایجاد شده است و خدمتی نو به شهروندان ارائه می گردد؛ لیست اصلی اعلام شده توسط اسوه به شرح ذیل می باشد:

آقای حمیدرضا قانع(مدیر تشکل های سازمان نظام مهندسی و مشاور دبیر کمیته مدیریت شهری)، آقای ابوالفضل قناعتی(عضو هیات رئیسه چهارم شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیسیون شورای حمل و نقل)، آقای عبداله فتح الهی(مدیر عامل سابق سازمان نوسازی شهر تهران و در حال حاضر عضو کمیته امور شوراها و شهرداری مجمع تشخیص مصلحت)، آقای سید جواد هاشمی فشارکی(مولف بیش از ۵۲ کتاب در زمینه مدیریت شهری) ، آقای سید محمد مهدی حسینی، آقای، حسین مبارکی(دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر عامل بیمارستان کوثر)، آقای آرش حافظی پور(کارشناس ارشد معماری در نظام مهندسی و دارای بیش از ۳۰ سال سابق در اجرا و نظارت در پروژه های ملی و بین‌المللی)، آقای شریف زمانی(دارای مدرک ارشد علوم سیاسی و فعال اجتماعی)، سرکار خانم انسیه روستایی(کارشناس ارشد مدیریت امور شهری و کارآفرین در زمینه بانوان سرپرست خانوار)، سرکار خانم مونا کیارش پور( دکتری تخصصی مهندسی و معماری شهری و استاد دانشگاه) و سرکار خانم حمیده خجسته.

ابوالفضل قناعتی هم در سخنانی فعالیت ها و برنامه های مدیریت شهری گروه اسوه را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه های ارائه شده توسط تیم اسوه باعث میشود تا کدپروژهای مطرح شده تحت پوشش قرار گیرد و اگر معضلی در این زمینه وجود دارد رفع گردد؛ مانند حوزه های عمران، حمل و نقل، شهرسازی، محیط زیست و سلامت و کمیسیون های فرهنگی اجتماعی  و چالشهایی که در برابر لیست قدرتمند و مدبر اسوه وجود دارد بدون شک با برنامه های جامع این گروه جوان و مستعد به راحتی حل خواهد شد.

عبدالله فتح الهی که کارنامه ایی پر محتوا را در زمینه مدیریت شهری در رزومه خود دارد اعلام کرد: از دیدگاه اینجانب، لیست های ارائه شده در این دوره استحکام لازم را در زمینه اداره امور شهری ندارد و انتخاب ناصحیح باعث عدم رشد جامعه شهری است و باعث بروز مشکلات متعدد مدیریتی خواهد شد.

از حضور در لیست ائتلاف اسوه خرسندم و امیدوارم در جهت رفاه حال شهروندان و بهبود فضای شهر با استفا ه از تجربیات گسترده ایی که در زمینه مدیریت شهری و آشنایی با معضلات و مشکلات اکثر مناطق تهران دارم، قدم بسزایی را بردارم.

در ادامه این نشست سید جواد هاشمی فشارکی حضور در عرصه انتخابات شورای شهر را ارتقاء کیفیت مدیریت شهر تهران عنوان کرد و گفت : مدیریت حال حاضر شهر تهران با بحران های متعددی مانند، معضل ترافیک، آلودگی هوا، موضوع تراکم در مبحث ساخت و ساز مواجه شده است که با طرح های موثر و کارآمد گروه می توانیم در رفع این معضلات اقدام کنیم.

چند سال اخیر  شاهد توسعه گسترده ایی در شهر تهران بودیم اما این توسعه متوازن نبوده است و  مشکلات بصورت یک زنجیره باعث شده است تا وضعیت مدیریت شهری با چالش روبرو شود.

آرش حافظی پور، نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ادامه نشست از  دلیل همراهی خود را حضور  آقای قانع و برنامه های ارائه شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زمان نوسازی نیست بلکه باید در جهت بهبود و بهسازی قدم برداریم.

بحث مدیریت شهری باید با اجرای قوانین مصوب باید در مسیر اصلی خود قرار گیرد و به هدف و آرمان اصلی خودش برسد.موازی کاری ها و مشغله اصلی ارگان ها باعث شده تا قوانین فراموش و یا به شکل کامل اجرا نشود .

مشارکت مردمی با سازمان های دولتی در توسعه شهر، باعث رفاه بیشتر شهروندان و اجرای ماده یک قانون تشکیلات شورای شهر میشود.

شورای شهر باید پیمانکار کارفرما باشد و این کافرما شخصی نیست جز شهروندان .

شهروندان با اعلام کمبودها و نیازهای موجود جامعه شهری به شورای شهر و پیگیری های شورا از دولت در این زمینه میتواند مسیر پیشرفت مدیریت شهری را در پیش داشته باشد.

در حال حاضر متاسفانه شورای شهر زمان برای دیدار و شنیدن حرف شهروندان را ندارد و از ماهیت اصلی خود فاصله گرفته است.

بدون شک احیای شورای شهر،  باعث ارتقای حقوق شهروندی خواهد شد.

حسین مبارکی در ادامه موضوع مدیریت شهری گفت : محوریت اداره شهر باید بر روی موضوع سلامت شهر و شهروندان صورت گیرد و هر اقدامی که در شهر انجام میشود باید بر ۴ اصل روحی، جسمی، اجتماعی و معنوی در مدیریت شهری باشد؛این مباحث اگر روی دهد باعث میشود که پروژه های عمرانی در جهت رفاه شهروندان قدم بردارد.

 مجموعه مسائلی که در شهر و پیرو مبحث شهروندان روی میدهد مانند مسکن، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب بدون شک در حیطه وظایف شهرداری است و یک مدیریت واحد وظیفه مدیریت شهر را دارد اما متاسفانه در شهرهای کشور این مدیریت واحد دیده نمیشود.

انسیه روستایی دیگر نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در زمینه برنامه های خود پیرو موضوع خدمات در سطح شهر به  بانوان گفت: قطعا بانوان درصد بسیاری از جمعیت شهری را تشکیل می دهند و نگاه ویژه به مسئله بانوان باعث تاثیرات مثبت در زمینه جامعه شهری خواهد شد.

 در زمینه اِلمان های شهری موجود در  سطح شهر هیچگونه دقت نظری در زمینه روحیات بانوان در نظر گرفته نمیشود. که جای تاسف دارد.

با گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر میبینیم که هیچگونه فضای ایمنی برای بانوان در نظر گرفته نشده است، ما صحبت از شهر دوستدار مادر و کودک می کنیم ولی فقط حرف آن را میزنیم و در سطح شهر چنین چیزی را نمیبینیم و بطور مثال هزینه های سنگینی که در مترو صورت میگیرد، باید در مقوله ایی هم نگاه ویژه به بحث مادر و فرزند داشته باشد، چرا به موضوع مادر و کودک رسیدگی نمیکند؟

پل های عابر پیاده دیگر معضل بانوان شهر است که باید در زمینه ایمن سازی و روشنایی این محیط دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

مسئله بانوان سرپرست خانوار که به شغل کاذب دست فروشی برای جبران هزینه های زندگی روی آورده اند باید توسط یک تیم متخصص و کاربلد در کمیسیون اجتماعی، کالبد شکافی شود و موضوع کارآفرینی را در راس امور قرار دهد.

مونا کیارش پور که در کارنامه خود حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر را دارد، اهداف حضور خود در عرصه ششمین دوره انتخابات شورای شهر را به اصحاب رسانه اینگونه  اعلام کرد: کمک به معلولین جامعه در حال حاضر  مهمترین دغدغه فکری بنده است، مخصوصا افراد نابینا و کسانی که از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند.

دیگر هدف من ساماندهی به وضعیت کودکان کار است زیرا هیچ سازمان و ارگانی جوابگوی این معضل نیست و امیدوارم در بهبود وضعیت این عزیزان قدم موثری را بردارم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: