قاتل اصلی چربی بدن لو رفت + عکس

قاتل اصلی چربی بدن لو رفت + عکس
کدخبر : 543311

چگونه در 20 روز 10 کیلو وزن کم کنیم ؟

۲۰ راهکار طلایی که قاتل چربی شکم و پهلو هستند

 به گزارش شماواقتصاد : یکی از دغدغه های خانم ها و آقایانی که دوستدار تناسب اندام هستند ، لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی های آن است . تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی ها و مواد غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش ها به شما کمک می کند دچار چاقی موضعی به خصوص چاقی شکم نشوید .20 راهکار طلایی که قاتل چربی شکم و پهلو هستند

 
 
 
 

برای رسیدن به لاغری سریع شکم اصول و توصیه های وجود دارد که با رعایت کردن این اصول می توانید خیلی زود و راحت از چربی های شکم خلاص شوید و وزن کم کنید. در این بخش از تناسب اندام نم نمک نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع را برای شما آورده ایم .

 

نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

هدفتان از کاهش وزن چیست ؟ آیا می خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها لاغر شدن شکمتان برای شما مهم است ؟ به شما پیشنهاد می کنیم اهداف خود را در برگه ای بنویسید تا با دیدن هدف های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید .

 

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید . با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی ، چربی های ذخیره شده را بسوزانید.یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند .

 

مقدار غذایتان را کاهش دهید.

برای اینکه لاغر تر شوید و از شر چربی های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف های کوچک غذا بخورید . روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید .

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه پرخوری نکنید.

 

 

تغذیه مناسب برای لاغری شکم

قاتل چربی شکم

 
 

 

 

فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند ، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم . این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن ، پایین آمدن سطح کلسترون خون می شود.

 

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

 

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می شود . سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

 

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید .

 

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند . اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید ، بدنتان فکر می کند در زمان قحطی است بنابراین کالری ها را ذخیره کرده و نمی سوزاند .

 

غذایتان را تا ساعت ۷:۳۰ شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد . اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید ، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی شود بنابراین در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد .

 

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد .

 

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک ، شیرینی ، چیپس و … تمایل پیدا کند.

 

خواب کافی از روشهای لاغری شکم وپهلو

رازهای تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری شکم

 

قند مصرف نکنید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید ، این مواد طبیعی که کالریشان صفر است در همه فروشگاه ها وجود دارند .

 

از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق کننده هستند از غذاهای آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

 

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن و مختل شدن برنامه ی ورزشی شما بعد از مصرف می شود.

 

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند . میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها فراوانی که دارند ، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند .

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید . شب ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

 

غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور ، نان های عدسی و اسنک و... را کنار بگذارید .

 

برنج قهوه ای مصرف نمایید

برنج قهوه ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت احساس سیری و اشباع بودن می کنید . برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد .

 

برنج قهوه ای برای لاغری شکم و پهلو

 

جودوسر

مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می شود انرژی تان تا زمان ناهار تامین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پر کالری نداشته باشید . در نتیجه سرعت سوخت و ساز بدن افزایش یابد و شما لاغر شوید .

 

بادام

پرو تئین ها و چربی های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می یابد و چربی های شکمی خود را از دست می دهند.

 

کاهو

کاهو حاوی فیبر و آب فراوانی است که مصرف آن سبب احساس سیری بیشتر خواهد شد .

 

لوبیا

لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می شود به طوری که شما نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت .

 

چای یخی

به جای نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه و دلستر ، چای یخی مصرف نمایید تا کالری مصرفی شما و چربی هایتان در طولانی مدت کاهش یابد .

 

سرکه سیب

سرکه سیب با تحریک آنزیم چربی سوزی سبب تنظیم سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی و سیری می شود.

 

دارچین

دارچین دارای طبع گرمی است و برای لاغر شدن افراد سرد مزاج مفید است زیرا سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد . از دارچین می توانید به جای شکر استفاده کنید.

 

آب

برای لاغر شدن همیشه آب بنوشید چرا که آب اشتها را کم و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش و بدن را پاکسازی می کند پس همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب خنک بخورید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و وزن کاهش یابد .

 

نوشیدن آب کافی برای لاغری

 

آجیل

آجیل میزان زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 دارد که باعث کاهش میزان کلسترول و لاغری شما می شود.

 

کنجد

کنجد دارای طبع گرم است و موجب چربی سوزی در می شود.

 

هل

هل سبب لاغری و کاهش وزن می شود زیرا خاصیت چربی سوزیدارد .

 

چوب میخک

چوب میخک در لاغری اثر مثبتی داردپس آن را جایگزین مواد غذایی مضر کنید .

 

زردچوبه

برای بالا بردن سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی هااز زرد چوبه استفاده نمایید .

 

سیاه دانه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو دارد پس از آن غافل نشوید .

 

ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل 3 بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند شنا ، دوچرخه سواری ، دو ، پیاده روی ، طناب زدن و... تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند . برای کاهش موثر چربی شکم ، سه تا پنج بار در هفته ، هر بار 30 دقیقه فعالیت های هوازی نسبتا شدید صبح ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

 

3500 کالری بسوزانید

برای کم کردن نیم کیلو از چربی های بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید به این معنی که هفته ای 500 کالری از کالری های مصرفیتان را کم کنید .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: