با حضور رئیس کمیته امداد انجام شد؛

تجلیل از مدیران نیکوکار و رونمایی از نشان طرح ملی مدارس همدل

تجلیل از مدیران نیکوکار و رونمایی از نشان طرح ملی مدارس همدل
کدخبر : 544042

​با حضور رئیس کمیته امداد از مدیران نیکوکار مشارکت‌کننده در طرح مدارس همدل تجلیل و نشان این طرح ملی رونمایی شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم تجلیل از مدیران نیکوکار مشارکت‌کننده در طرح مدارس همدل با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، شهریار فولادوند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم که مدیران نیکوکار و دست‎اندرکاران اجرای این طرح ملی نیز حضور داشتند، تربیت نسل آینده‌ساز کشور را با ارزش‌ترین اقدام آموزش و پرورش و متولین تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: طرح ملی مدارس همدل به عنوان راهبرد کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انساندوستانه و خیرخواهانه با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش اجرا شد.

وی فراهم‌سازی زمینه تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و افزود: آینده کشور ما در گروی انجام چنین اقداماتی است که ریشه در آموزه‌های دینی و اعتقادی ما دارد. بختیاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ خیر و احسان از دیگر اهداف طرح مدارس همدل است، اظهار کرد: باور ما این است در جامعه‌ای که به خیر و احسان مسلح شود و این فرهنگ در آن جاری و ساری شود، فقر ریشه‌کن خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از همراهی ۳۵۰۷ مدرسه در طرح مدارس همدل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۷۴۷ مدرسه مشارکت‌کننده در این طرح از مدارس غیرانتفایی، ۱۶۲۸ مدرسه هیات امنایی و ۱۳۲ مدرسه نیز نمونه دولتی هستند. وی خواستار رعایت کامل تکریم دانش‌آموزان حاضر در این طرح شد و گفت: تکریم و حفظ عزت نفس دانش‌آموزان نیازمند باید به گونه‌ای باشد که آنان در دریافت خدمات مختلف آموزشی، رفاهی و ... احساس تبعیض و تفاوت با دیگر دانش‌آموزان نکنند و منتی بر آنان احساس نشود.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حضور ۷۲۳۱ دانش‌آموز مورد حمایت کمیته امداد در طرح مدارس همدل گفت: هزینه ثبت نام این دانش‌آموزان در مدارس مختلف رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که با مشارکت مدیران نیکوکار، از این دانش‌آموزان دریافت نشد.

وی افزود: در قالب این طرح ۲۶۶۲ دانش‌آموز در مدارس غیرانتفایی، حدود ۴۳۴۶ در هیات امنایی و ۲۲۳ دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده‌اند.

شهریار فولادوند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش نیز در این مراسم به ضرورت شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد در مدارس تاکید کرد و گفت: در این طرح علاوه بر برگزاری کلاس‌های خصوصی و تقویتی برای دانش‌آموزان تحت حمایت، دوره‌های ورزشی و فرهنگی نیز برای جامعه هدف در سطح مدارس مشمول طرح اجرا شد. وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تحولات و عزیمت کشور به سمت توسعه خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مهمترین قدرت و سرمایه یک کشور است و هر کدام از دانش‌آموزان حاضر در این طرح، آینده‌ساز ایران اسلامی هستند.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از مدیران نیکوکار مشارکت‌کننده و دست‌اندرکاران اجرای طرح مدارس همدل در وزارت آموزش و پرورش، از نشان این طرح ملی نیز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شده است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: