عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خبر داد:

بررسی طرح افزایش اختیارات شهرداری‌ها برای کمک به اقشار نیازمند جامعه

بررسی طرح افزایش اختیارات شهرداری‌ها برای کمک به اقشار نیازمند جامعه
کدخبر : 544830

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از بررسی طرحی برای افزایش اختیارات شهرداری‌ها به منظور رسیدگی به مسکن، اشتغال و معیشت اقشار نیازمند جامعه خبر داد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون شهرداران در قبال افراد محروم جامعه وظیفه‌ای ندارند، گفت: با قانونی قصد داریم اختیارات شهرداران و دهیاران افرایش دهیم و کمک به محرومین هم از وظایف آنها خواهد شد.

 

ابوترابی رفع فقر را در گروه اصلاح بنیادین نظام اداری دانست و عنوان کرد: لازم است کار مردم توسط خودشان اجرا شود، قانون اساسی به شوراها اشاره دارد و جمهوریت هم در نظام و قانون اساسی به پشتوانه کلمه شوراها تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: اصلاح بنیادین نظام اداری با محوریت واگذاری امور به مردم و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها موجب نظارت بیشتر مردم بر بهبود عملکرد نهادها می‌شود.

 

ابوترابی ادامه داد: با اجرای این رویه برخی وظایف دستگاه به شهرداران و دهیاران در بعد محلی واگذار خواهد شد. امور محلی با تصمیم مردم اداره خواهد شد و به این ترتیب شهرداران نقش مجریه را در سطح شهر خواهند داشت و در این صورت می‌توان از شهرداری انتظار داشت در زمینه محرومیت‌زدایی به کمک نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد بیاید.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: موضوعاتی از قبیل محرومیت‌زدایی، اشتغال محرومان، کمک به نیازمندان و تامین مسکن آنها بعد از اجرای این قانون به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منتقل می‌شود و بهداشت و درمان و آموزش و رفاه شهروندان با مدیریت واحد رسیدگی خواهد شد. در طرح مدیریت جامع، این موارد را با تفویض اختیار به شهرداری‌ها در نظر گرفته‌ایم و در نوبت رسیدگی در صحن مجلس است.

 

ابوترابی یادآور شد: در حال حاضر شوراهای شهر و شهرداری‌ها اختیار زیادی برای کمک به محرومان جامعه ندارند و اگر برای کمک به مسکن محرومان و یا آب و برق آنها اقدامی انجام دهند، فراتر از قانون عمل کرده‌اند. در طرح اصلاح بنیادین نظام اداری، وظایف شهردار و دهیار را از مدیریت پسماند و نظافت معابر و تکمیل قبرستان تا ۲۷ اختیار بزرگ ارتقا داده‌ایم و در این میان، اختیارات دستگیری از مستمندان و افراد بی‌خانمان هم قسمتی از وظایف شهرداری و دهیاری و شوراها خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: