کرونا

معجزه بخور پیاز برای کرونا | نحوه بخور پیاز برای کرونا

معجزه بخور پیاز برای کرونا | نحوه بخور پیاز برای کرونا
کدخبر : 545411

اگر درگیر کرونا هستید، یک قابلمه آب را بجوشانید، یک عدد پیاز (ترجیحاً قرمز) را خرد کنید و داخل آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه داخل آب، جوش بخورد.

به گزارش شما و اقتصاد، اگر درگیر کرونا هستید، یک قابلمه آب را بجوشانید، یک عدد پیاز (ترجیحاً قرمز) را خرد کنید و داخل آن بریزید و بگذارید ۵ دقیقه داخل آب، جوش بخورد. سپس قابلمه را زیر پتو قرار دهید و خودتان هم زیر پتو به مدت ۱۰ دقیقه، نفس عمیق بکشید.اگر کرونا دارید، روزی چند بار این کار را انجام دهید ولی اگر کرونا ندارید، بهتر است، تا پایان کرونا، هفته ای دو الی سه بار انجام دهید. بعد از دوران کرونا نیز، این بخور می تواند در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا و حل مشکلات سینوس ها به شما کمک کند.

کرونای دلتا چیست؟

این روزها ویروس کووید ۱۹ در شکل جدید خود  با نام دلتا به گردش در آمده است. در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله ایران قربانی دست کرونای دلتاست. نگرانی اصلی در حال حاضر Delta است، نوعی ویروس بسیار مسری SARS-CoV-۲، که اولین بار در هند در ماه دسامبر ۲۰۲۱ شناسایی شد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها  (CDC) دلتا را از سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا و همچنین ویروس‌هایی که باعث آبله، MERS SARS و ابولا می‌شوند، واگیردارتر توصیف کرده است.

کرونای گونه دلتا از کجا آمده است؟

کووید نوع دلتا برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ در هند شناسایی شد. این ویروس منجر به شیوع گسترده ای در این کشور شد. پس از آن به سرعت گسترش یافت. طبق گزارش ردیاب CDC، اکنون در ۱۰۴ کشور  از جمله ایران گزارش شده است.

وضعیت کرونای دلتا در ایران چگونه است؟

براساس گزارش‌های موجود سراسر کشور در معرض کرونای دلتا قرار گرفته و تعداد بیمارهای سرپایی و بستری‌ها افزایش یافته است. این ویروس در وهله اول از بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی وارد کشور شد و در حال حاضر شهرهای جنوبی وضعیت سخت تری را تجربه می‌کنند.

همانطور که می‌دانید بهترین راه پیشگیری واکسیناسیون است. اگر تمام دنیا سریع‌تر واکسینه شوند، ویروس فرصت کمتری برای تغییر دارد.

علائم کرونای دلتا

علائم سرماخوردگی از جمله سردرد، آبریزش بینی و گلو درد، در حال حاضر در لیست اصلی علایم ‌کرونا دلتا هستند. در حالی که علائم سنتی COVID-۱۹- از دست دادن بویایی، تنگی نفس، تب و سرفه مداوم از آن زمان به بعد کاهش یافته است.

آبریزش بینی: یکی از علایم اصلی کرونا دلتا

افراد جوان‌تر کمتر از افراد مسن به بیماری شدید ناشی از عفونت کرونا مبتلا می‌شوند!

طبق نظر متخصصان ریه، می توان در شباهت علایم دلتا با سرماخوردگی به موارد زیر اشاره کرد: 

گلو درد

تب

آبریزش بینی

کوفتگی بدن

علائم گوارشی و…

اگر علایم مذکور را داشتید، فرض را بر کرونا بگذارید؛ مگر خلاف این امر ثابت شود.چنانچه تهوع زیاد یا سردرد شدید داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.افراد واکسینه نشده در معرض خطر ویروس دلتا هستند.افرادی که به طور کامل در برابر کووید -۱۹ واکسینه نشده‌اند، بیشتر در معرض خطر هستند.

وضعیت کودکان و نوجوانان نیز نگران کننده است. به نظر می‌رسد افراد واکسینه شده برای مدت کوتاهی عفونی هستند: انواع قبلی معمولاً ویروس کمتری در بدن افراد واکسینه شده  نسبت به افراد واکسینه نشده ایجاد می‌کنند.

عوارض کرونای دلتا

کرونای نوع دلتا باعث عفونت‌های بیشتری می‌شود. این ویروس سریع‌تر از انواع اولیه SARS-CoV-۲ گسترش می‌یابد. در حقیقت نوع دلتا نسبت به گونه های قبلی مسری‌تر است. حتی امکان دارد این ویروس بیش از دو برابر عفونت ایجاد کند.

برخی داده‌ها نشان می‌دهد نوع دلتا باعث بیماری شدیدتری نسبت به گونه های قبلی در افراد واکسینه نشده می‌شود. بیماران مبتلا به نوع دلتا بیشتر از بیماران آلوده به آلفا یا سویه‌های اصلی ویروس در بیمارستان بستری می‌شوند.

واکسن های COVID محافظت قوی دربرابر کرونای دلتا

کارشناسان اعلام کرده‌اند که واکسن‌های کرونا سطح بالایی از محافظت در برابر بیماری های شدید دلتا و سایر انواع موجود ایجاد می‌کنند.

پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا دلتا

افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند، باید به ماسک خود ادامه دهند. به علاوه، آن‌ها باید در اسرع وقت برای واکسیناسیون برنامه ریزی کنند.

همه افرادی که در جوامع پرسرعت زندگی یا کار می‌کنند، باید از ماسک در فضاهای عمومی داخلی نیز استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد واکسینه شده دارای کودک خردسال یا مسن، از ماسک در فضاهای عمومی داخلی استفاده کنند.

افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند باید در مکان‌های سرپوشیده عمومی، از ماسک استفاده کنند.زیرا افراد واکسینه شده اگر  به COVID-۱۹ (نوع دلتا) مبتلا شوند،می‌توانند به اندازه یک فرد واکسینه نشده حامل ویروس باشند. 

راه‌های پیشگیری از کرونای دلتا

اگر مریض هستید، در خانه بمانید. حتی اگر واکسینه شده‌اید به یاد داشته باشید که بعد از بیرون رفتن، دست‌های خود را بشویید و سعی کنید فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید.

اگر در جمعی هستید که احساس ناراحتی می‌کنید، به ویژه وقتی نمی‌دانید افراد واکسینه شده‌اند یا نه، محتاطانه است که از ماسک برای محافظت از خود استفاده کنید. انجام این کار در صورت ابتلا و ناقل بودن ناخودآگاه شما از اطرافیان محافظت می‌کند.

هزینه درمان کرونا با پوشش بیمه تکمیلی

کارشناسان بیمه دات کام با آرزوی سلامتی برای تمامی انسان‌ها در سراسر جهان به ویژه هم وطنان عزیزمان خدماتی را جهت کم کردن هزینه‌های درمان افراد را در نظر گرفته‌اند. افراد می‌توانند در این شرایط به فکر بیمه خود باشند. افراد با  خرید آنلاین بیمه تکمیلی یا بیمه کرونا  می‌توانند از پس هزینه‌های درمان و بستری بربیایند. تمامی افراد می‌توانند با دوراندیشی خود این بیمه را خریداری کرده و از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان کرونای دلتا جلوگیری کنند.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس حاصل فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: