سایت ثبت نام واکسن کرونا

چگونه در سایت ثبت نام واکسن کرونا ثبت نام کنیم؟

چگونه در سایت ثبت نام واکسن کرونا ثبت نام کنیم؟
کدخبر : 545621

با مراجعه به سایت ثبت نام واکسن کرونا سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن کرونا را بلافاصله خودشان انتخاب کنند.

به گزارش شمانیوز: هم‌اکنون تمامی افراد 37 سال به بالا (متولدین 1363 و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام واکسن کرونا سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن کرونا را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. 

ثبت نام واکسن کرونا

برای تزریق واکسن کووید 19، لازم است شهروندان، اطلاعات خانوار خود را در سامانه یکپارچه «سیب» ثبت کنند و پس از ثبت اطلاعات مذکور، در صورت اعلام گروه‌های مورد هدف برای انجام واکسیناسیون کرونا، در سامانه نوبت‌دهی وزارت بهداشت با درگاه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نوبت‌دهی خود را انجام دهند تا پس از دریافت پیامک مشخص شدن محل تزریق واکسن، به محل مذکور در زمان اعلام شده مراجعه و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

آموزش گام‌به‌گام ثبت‌نام واکسن کرونا

برای ثبت‌نام واکسن کرونا در سامانه سیب، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱- متقاضیان هر کدام از اولویت‌ها که توسط مراجع رسمی اعلام می‌شوند باید با درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود، در سامانه سیب اقدام به ثبت نام کنند. کد تأیید ورود به سامانه برای همان شماره اعلامی ارسال می‌شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزاماً متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد؛ تنها کافی است شماره‌ای را انتخاب کنید که در دسترس باشد.؛ زیرا پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال خواهد شد.

۲- پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه مرحله بعد؛ کد امنیتی به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود. با ورود کد تأیید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد.

۳- در مرحله بعد، اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

به این ترتیب ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

ثبت نام حضوری برای جاماندگان

بر اساس سند ملی واکسیناسیون، به منظور زمان‌بندی و نوبت‌دهی تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های سنی اعلام شده، تمامی افراد فقط باید از طریق درگاه رسمی واکسیناسیون کرونا که به نام سامانه سیب نیز شناخته می‌شود، اقدام کنند.

البته سالمندانی که اولویت تزریق آنها اعلام شده باشد (درصورت عدم دریافت پیامک) به صورت حضوری نیز می‌توانند به نزدیک‌ترین خانه بهداشت منطقه زندگی خود مراجعه کرده و با در دست داشتن کارت ملی، نوبت تزریق واکسن بگیرند، اما بهتر است منتظر بمانند تا با آنها تماس گرفته شود.

ثبت نام واکسن کرونا نظام پزشکی

بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، تمامی پزشکان، دندانپزشکان، کادر درمان و کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی، می‌توانند با مراجعه به نشانی link.irimc.org/2/vaccine نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

جامعه پزشکی و کادر درمان می‌توانند پس از ورود به این سایت و با انتخاب نوع واکسن (سینوفارم یا آسترازنکا) از محل تزریق واکسن مطلع شوند و در زمان تعیین شده با در دست داشتن مدارک مربوطه برای تزریق مراجعه کنند. از آنجا که بیمارستان‌های مربوط به تزریق واکسن کادر درمان به صورت مجزا توسط ستاد ملی کرونا مشخص شده‌اند و در هر بیمارستان تنها یک نوع واکسن (سینوفارم یا آسترازنکا) تزریق می‌شود، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن «بلد»، نزدیکترین بیمارستان به محل کار یا منزل خود را شناسایی کرده و سپس نسبت به ثبت نام دریافت واکسن کرونا اقدام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: