مشارکت زنان در کمک‌رسانی به جبهه‌ها

«بیستون عشق» منتشر شد

«بیستون عشق» منتشر شد
کدخبر : 546103

کتاب «بیستون عشق» درباره مشارکت اجتماعی زنان در کمک‌رسانی به جبهه‌ها در جنگ عراق ـ ایران منتشر شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کتاب «بیستون عشق» شامل تحلیل جامعه شناختی کنشگری زنان در جنگ عراق - ایران از موضوعاتی که کمتر مورد پژوهش میدانی قرار گرفته است به قلم سمیه سادات شفیعی تالیف و توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر و روانه بازار نشر شد.

گذشت ایام و ورود به سالمندی یا از دست رفتن کنشگران و مهمتر از آن، غفلت از نقش اجتماعی زنان در این برهه، کاوش‌های روشمندی را ایجاب می‌کند.

این کتاب پژوهشی با به رسمیت شناختن تجربه زیسته زنان مشارکت کننده در فعالیت‌های داوطلبانه کمک‌رسانی به جبهه‌ها، روایت‌هایشان را از طریق مصاحبه با ۱۰۷ زن از مناطق مختلف کشور گردآوری و تحلیل کرده است تا به مطالعه چرایی و چگونگی مشارکت اجتماعی آنان بپردازد.

کتاب «بیستون عشق» به معرفی انواع فعالیت‌های داوطلبانه، ابعاد و ماهیت سازمان کار کمک‌رسانی و پشتیبانی و نیز ابعاد میدان اجتماعی بروز کنش می‌پردازد.

یافته‌ها و تحلیل‌های کتاب دربردارنده نکاتی در ابعاد فرهنگی اجتماعی زندگی گروه بزرگی از زنان در دهه ۶۰ است و برای خوانندگان علاقمند به مطالعات زنان، جامعه شناسی جنگ و مصائب جمعی و نیز تاریخ شفاهی معاصر قابل تامل خواهد بود.

سمیه سادات شفیعی دانشیار جامعه شناسی زنان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. وی که دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی است از دوره کارشناسی ارشد بر موضوع زنان تمرکز داشته است و در دو دهه گذشته کوشیده پژوهش های روشمندی را با هدف تولید دانش بومی سامان دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: