نیروگاه گازی خلیج فارس/

سقف تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس زده شد/

 سقف تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس زده شد/
کدخبر : 554949

تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به میزان پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۷۸۹ مگاوات رسید.

به گزارش شماواقتصاد  به نقل از روابط عمومی هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین:

نیروگاه گازی خلیج فارس با عبور از سقف تولید برق به میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت مشخص شده توسط مدیریت شبکه برق حدود دو ماه زودتر موفق به کسب این مهم گردید. در سال ۱۴۰۰، میزان تولید برق نیروگاه‌ گازی خلیج فارس تا ابتدای بهمن ماه با افزایش ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مرز پنج میلیون و ۸۰ هزار ۷۸۹ مگاوات ساعت گذشت.

براساس این گزارش علی‌رغم وجود محدودیت‌های بسیار در تامین مواد اولیه مورد نیاز در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز به واسطه تحریم‌های موجود، به منظور حفظ سطح آمادگی نیروگاه جهت تولید انرژی در پیک سال ۱۴۰۰، تعمیرات اساسی واحد GT۲۱ در سال جاری برنامه‌ریزی و در حال انجام است.

لازم به ذکر است از نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک و عاری از هر نوع آلودگی بارها توسط سازمان محیط زیست استان هرمزگان تقدیر شده است. این نیروگاه دارای شش واحد ۱/۱۶۵ مگاواتی از نوع GT ۱۳_E۲ می‌باشد که در جنب شهر قلعه قاضی قرار دارد و بیشتر از یک سوم تولید برق استان هرمزگان را بر عهده دارد..

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: