در خرداد ماه به ثبت رسید؛

ثبت معامله بیش از ۱۰ میلیون تن انواع کالا در بورس کالای ایران

ثبت معامله بیش از 10 میلیون تن انواع کالا در بورس کالای ایران
کدخبر : 559079

طی خرداد ماه سال جاری، 10 میلیون و 826 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 802 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت نسبت به اردیبهشت ماه به ترتیب رشد 36 و 21 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی طی خرداد ماه معامله افزون بر یک میلیون و ۵۵۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۰ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، ۴۰۰ هزار و ۶۲۲ تن انواع قیر، ۴۴۴ هزار و ۱۰۲ تن انواع مواد پلیمری، ۲۰۶ هزار تن لوب کات، ۱۵۵ هزار و ۸۵۵ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار و ۱۶۵ تن گوگرد، ۲۴ هزار و ۱۹۸ تن روغن، ۵۰۰ تن آرگون و ۸۰۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۹ میلیون و ۱۸۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۵ میلیون و ۹۸۶ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن سنگ آهن، ۱۸۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۸۳ هزار و ۴۷۰ تن آلومینیوم، ۵۵ هزار و ۱۴۹ تن روی، ۳۵ هزار و ۳۶۱ تن انواع مس،  ۶۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار تن کک، ۶۰ تن سرب، ۹۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۵ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

تالار کشاورزی نیز شاهد معامله ۵ تن زعفران رشته ای بود.

همچنین تالار خودرو نیز معامله ۲۲ خودرو کارا را به ثبت رساند.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۸۶ هزار و ۳۵۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: