اولین پردیس بین المللی دانشگاهی در کیش تاسیس می شود

اولین پردیس بین المللی دانشگاهی در کیش تاسیس می شود
کدخبر : 559184

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه طرح پیشنهادی دانشگاه های ملی عمان و صنعتی شیراز برای ایجاد دانشگاه بین المللی مشترک در جزیره کیش خبر داد.

مهدی کشاورز در نشستی که با رییس، معاون و مدیر برنامه ریزی دانشگاه عمان، شامگاه یکشنبه ۵ تیر در سازمان برگزار شد، یکی از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت سازمان منطقه آزاد کیش را حمایت از گردشگری آموزشی عنوان کرد.

کشاورز اظهار داشت: احداث شهرک دانشگاهی در کیش و حضور پردیس دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت در جزیره یکی از ظرفیت های موجود برای حمایت از طرح پیشنهادی دانشگاه های ملی عمان و صنعتی شیراز است.

مهدی کشاورز، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از آمادگی لازم برای هر گونه همکاری و حمایت جهت تشکیل دانشگاه بین المللی در این منطقه برخوردار است.

وی مشارکت های بین دانشگاهی را عاملی برای معرفی این مراکز در سایر کشورها عنوان کرد وگفت: یکی از اهداف دانشگاه ملی عمان فعالیت به صورت بین المللی است که از این طریق مورد تایید جامعه بین المللی نیز قرار خواهد گرفت.

علی الایمانی با بیان این که دانشگاه ملی عمان فعالیت بین المللی خود را با سایر کشورها آغاز کرده افزود: دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه های مهمی است که با آن همکاری می کنیم.

دکتر حقانی مسوول پردیس مشترک کیش و عمان با معرفی دانشگاه صنعتی شیراز، خاطر نشان کرد: این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه صنعتی در منطقه جنوب با قدمت بیش از چهل سال یکی از دانشکده های مهم در تربیت نیروهای کارآمد و مورد نیاز جامعه صنعتی نقش آفرینی کرده است.

وی، افزود: دانشگاه صنعتی شیراز شامل هفت دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا، دانشکده علوم، دانشکده مهندسی مواد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشکده صنایع و دانشکده مهندسی شیمی نفت وگاز می باشد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: